1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus en Golf gaan dramatisch, C-segment dood?

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Sir Focus, 7 jun 2022.

  1. Een vriend kan een nieuwe (elektrische) leaseauto uitzoeken. Hij rijdt nu een Golf Variant en wil graag weer iets in het C-segment. Zijn keuzes zijn ID3 of ID4 (of vergelijkbaar). ID3 is te klein en heeft onvoldoende reikwijdte en ID4 vindt hij veel te groot maar zal het toch wel worden. Het is niet de schuld van de koper maar van de bouwer :angry:
     
  2. Volgens mij is c-segment ook in prijs duurder geworden. Of de koper pakt sneller full option maar daardoor eerder fiesta ivm meer optie hebt voor minder.

    Grote probleem is denk zakelijke markt idd meer verplicht voelen om electrisch te pakken.
    Focus mild hybrid is goei 5a10 jaar te laat gekomen.
    Focus mk5 als die überhaupt komt zal volledig electrisch zijn. Brandstofmotor zie je denk niet meer snel terug. Kan focus mk4.5 nog lang genoeg mee gaan wie weet.
     
    meeder vindt dit leuk.
  3. Als ik de berichten lees zijn het vooral de traditionele C segment auto's die minder verkopen. Veel meer mensen gaan voor een C segment crossover.
    Een deel zal ook zeker kleiner gaan richting de B segment crossovers, een trend die ook al jaren zichtbaar is.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Tsja, is allemaal niet heel verrassend toch, gezien de hierboven al genoemde redenen.
     
  5. als je bij de dealer zit en een nieuwe auto besteld en hij kan niet eens vertellen wanneer die geleverd wordt, dan zou ik ook wat anders gaan zoeken.
    en volgens mij zijn er nog genoeg (mild)hybride en elektrische voertuigen op voorraad dus die mensen stappen dan ook (al) over (wat ze mss pas over een jaar of 4 hadden gedaan.)
     
  6. Peugeot en Opel hebben ook paar mooie modellen ertussen
     
  7. Krijgt hij ook nog een mooie prijsverhoging voor zijn kiezen van €2500 tot €3500…
     

Deel Deze Pagina