Focus 3 fase 1 Focus 3 Ecoboost, motorsteunen / remblokken vervangen (P36)

Discussion in 'Mijn Focus' started by Fred, Jun 21, 2011.

  1. Das mooi vlot ! Niets meer van te zien?
    Edward
     
  2. Fred, mooie foto's op de keverdijk vlak bij de spoorweg overgang.
    Ziet er goed uit die meegespoten onderdelen.
     
  3. Ik ga ervan uit dat er geen breuk in de verwarming zit, daarvoor was het sterretje te klein. Maar we zullen zien als het een keer vochtig is.

    Als je weet waar te kijken kun je nog iets zien, maar het zit rechts, recht voor de passagiersstoel.

    :D jij komt oorspronkelijk toch uit Weesp?
     
  4. Haha ik heb 23 jaar in Weesp gewoond. Geboren en getogen weespermop.
    Ik heb daar heel veel hard gelopen en gewielrend. Vandaar dat ik het herkende.
     
  5. Zo, net de auto opgehaald na de eerste (20.000 km) beurt, geen bevindingen, zoals het hoort :thumbs:

    Over 2 weken een paar dagen naar Berlijn, de auto maar eens goed uitlaten :D
     
  6. Hou je m dan aangelijnd of mag hij loslopen?:P
    Veel plezier daar:D
     
  7. Een poosje mag ie zeker los lopen, maar ik denk dat m'n vrouw de riem toch wel vast blijft houden :lol: Ach, the story of my life :schater:
     
  8. Eens fred, geen bevindingen, das precies zo als het hoort.
    Veel plezier in Berlijn, wel even loslaten hoor, geef je vrouw maar een slaappil.....
     
  9. Zo, vandaag de voorjaarspoetsbeurt gedaan.

    Stappen:

    • In wascabine auto afgespoten met HD shampoo / schoon water
    • Iron-X over de hele auto. Omdat het een zwarte auto is was de paarse kleur moeilijk te zien, kwam niet heel veel af volgens mij
    • Weer afspuiten met HD shampoo / schoon water
    • Thuis auto wassen met Meguiars washmitt en Mothers Wax California Gold Car Wash, drogen met de Delirium Orange Drying Towel
    • Kleien met Meguiars clay en Last Touch
    • Wagen geDAPt met Monello Final op zwarte pad. Er zaten nauwelijks swirls op dus ik hoefde niet zwaarder te gaan.
    • Daarna nogmaals gewassen met de California Gold en gedroogd met de Delirium Orange
    • Laagje Meguiars M21 synthetic sealant
    • en tenslotte een laagje Collinte 476S
    De komende maanden moet ie er weer tegen kunnen :lol:

    Eén van de komende dagen doe ik de velgen en het interieur nog, nu ben ik het effe zat en begint m'n schouder te protesteren :nocheer:

    [​IMG]
     
  10. Haha Vrije dag vandaag zeker ... !
    Lekker en goed spul dat collonite. Gebruik ik laat. Blijft lekker lang zitten

    Droog je altijd de auto tussen wassen en kleien? Ik spuit hem gewoon af en dan direct kleien op natte auto. Scheelt behoorlijk in gebruik van quick detailer dat ik gebruik om klei te laten glijen....
     
  11. yep, eerste dag van een weekje vrij :cheer: Lekker zo'n dag met water spelen, ff nergens anders aan denken :lol:

    Die Collinite is inderdaad een heerlijke wax, makkelijk verwerken, lange standtijd. Prima prijs prestatie verhouding. Alleen vandaag door de droge lucht en de wind droogde het sneller dan normaal, was ff werken om uit te poetsen :badgrin:

    Ik droog de auto inderdaad tussen wassen en kleien, geen speciale reden, ben er ooit zo mee begonnen en doe het (gedachtenloos) nog steeds :D
     
  12. lekker bezig geweest Fred :thumbs:
     
  13. Gezien de werkzaamheden kan ik wel begrijpen dat je pas later het interieur en de velgen gaat doen :thumbs:
     
  14. goed bezig geweest :). Blijft een leuke hobby.
    We zien de fotos wel weer verschijnen ;)
     
  15. Beading na de regen van vannacht

    [​IMG]
     
  16. #136 Fred, May 11, 2012
    Last edited by a moderator: May 11, 2012
    Hoewel Ford mijn claim op herstelwerk van kleurverschil afgewezen heeft en ik de kunststof delen door Gert jan in de juiste kleur heb laten overspuiten was het verhaal richting Ford wat mij betreft nog niet klaar.

    Even de historie:
    Op 14 november heeft een Ford lakinspecteur het kleurverschil beoordeeld: we kennen het probleem, kleurverschil wordt veroorzaakt door verschil in ondergrond, metaal versus kunststof, helaas, kunnen we niets aan doen, overspuiten zal de situatie niet verbeteren. Twee panterzwarte Mondeo’s waarbij nauwelijks kleurverschil te zien was mocht ik niet naar kijken, is een heel andere auto. :think:

    Op 30 november heeft Gert jan met de spectrometer metingen gedaan: lak op metaal en kunststof beiden panter zwart maar wel van verschillende samenstelling.

    Op 3 december een brief naar Ford gestuurd met deze meetresultaten. In de brief foto’s van het computerscherm met de meetresultaten meegestuurd plus foto’s van de coderingen van de Ford lakkleuren van de kleurstalen.

    Op 9 januari reactie van Ford: lakinspecteur heeft geconstateerd dat het kleurverschil “binnen de marges valt”. Ook de opmerking dat “het niet verwonderlijk is dat er verschillende lakken op de carrosseriedelen van de auto worden gebruikt, aangezien deze uit andere materialen bestaan”. Deze laatste opmerking staat haaks op de uitleg van de lakinspecteur: kleurverschil wordt veroorzaakt door verschil in ondergrond, metaal versus kunststof, zelfde lak.

    Naar aanleiding van deze brief diverse malen telefonisch contact gehad met een medewerker van Ford NL. Ik heb gevraagd om een kopie van de beoordelings criteria, dit nav de opmerking dat het kleurverschil “binnen de marges valt”. Ik wilde deze criteria / marges graag lezen. De Ford medewerker vond dit een terechte vraag en zou eea opzoeken en opsturen.

    Na diverse telefoongesprekken en toezeggingen had ik begin april nog steeds niets ontvangen, daarom op 11 april nog maar een brief gestuurd. Als reactie eind april een brief gekregen met daarin de volgende opmerkingen:
    Aangezien niet alle delen van de auto bestaan uit hetzelfde basis materiaal, zou een fiks kleurverschil optreden wanneer één en dezelfde lak gebruikt zou worden voor de gehele auto. Vandaar dat voor de losse onderdelen, zoals de bumper, een iets afwijkende kleur bestaat om het geheel zo egaal mogelijk te laten ogen.”

    En

    zodoende willen wij u dan ook informeren dat de uitspraken van de lakinspecteurs niet louter willekeur betreffen maar at de lakinspecteurs hun oordeel vellen volgens, tevoren door Ford, gedefinieerde criteria.”

    Zojuist wederom een gesprek gehad met de Ford medewerker. Ik heb gevraagd om een kopie van die criteria, zoals eerder meerdere malen toegezegd. Deze kunnen ineens niet meer gestuurd worden omdat ze vertrouwelijk zijn.

    In het gesprek heb ik nogmaals gerefereerd aan mijn observatie dat bij 2 Mondeo’s er geen kleurverschil te zien was, ook op andere panterzwarte Focussen is het verschil veel minder dan bij mijn auto. De uitleg daarover was dit keer dat “Ford bij verschillende lakfabrikanten hun lakken koopt en dat dat het verschil kan verklaren”. Dit vind ik een zeer vreemde uitleg: Ford kan wel bij verschillende fabrikanten lak kopen maar die zullen neem ik aan de exacte specificatie van de te maken lak van Ford opgelegd krijgen. Dit was niet zo, “verschillende lakfabrikanten zouden patenten op die laksamenstelling hebben.” Toen schoot ik bijna in de lach, dit laatste argument snap ik helemaal niet meer. Als er überhaupt al sprake van een patent op een lakkleur is (wat ik ernstig betwijfel) zou het een patent van Ford moeten zijn, niet van een lakfabrikant.

    Ik heb ernstig het gevoel dat Ford continu probeert met onzinnige argumenten onder de claim uit te komen. Het verhaal wijzigt geregeld.

    Ik kan iedereen die een nieuwe Ford / Focus gaat ophalen dan ook niet anders adviseren dan bij aflevering heel goed te kijken of er kleurverschil is en bij de minste twijfel dit vast te laten leggen op de verkooppapieren. Achteraf bij Ford claimen is zo goed als kansloos, Ford neemt klachten niet serieus.

    Ik laat het hier maar bij, het begint bijna lachwekkend te worden. Ik heb de Ford medewerker wel gezegd dat ik een samenvatting van de hele geschiedenis op het forum zou plaatsen om toekomstige eigenaars van een nieuwe :ford: te waarschuwen.
     
  17. Lullig verhaal dit, maar je hebt nu weer goede kleuren. Kost wat, heb je ook wat.
     
  18. Heb je bij Ford nog gemeld dat overspuiten wel de juiste oplossing was en dat je dat nu zelf betaald hebt?
     
  19. Ja, ik heb verteld dat alles op eigen kosten inmiddels hersteld is.

    Ik denk dat ik hem het linkje naar dit draadje nog even stuur.
     
  20. Vanmorgen heeft Nicky dagrijverlichting geplaatst

    normale stand

    [​IMG]

    zodra dimlicht aangaat gaan LED's op halve kracht branfen

    [​IMG]

    M'n collega heeft ook een :focus3:, bij hem zouden ze ook geplaatst worden. De set voor zijn auto was weliswaar kompleet maar er zaten verkeerde LED strips in de doos :nocheer: Binnenkort tweede kans.

    Dank Nicky voor het plaatsen :cheer:
     

Share This Page