1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus 3 Ecoboost, motorsteunen / remblokken vervangen (P36)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Fred, 21 jun 2011.

  1. Geen dank hoor Fred Graag gedaan ;)

    Succes met onderhandelen met Ford.
     
  2. In December heb ik een brief naar Ford NL gestuurd met daarin foto's van de lak meting resultaten die Gert jan gedaan heeft.

    Afgelopen week (eindelijk) reactie van Ford NL: helaas kunnen we niet voldoen aan uw verzoek eea te corrigeren :nocheer:

    Ze verwijzen weer naar de lakinspectie door de Ford inspecteur in November: "er is vast gesteld dat de kleurafwijking binnen de marges valt". Verder wordt in de brief vermeld dat "het niet verwonderlijk is dat er verschillende lakken op de carosseriedelen van de auto worden gebruikt, aangezien deze uit verschillende materialen bestaan.". Dit is in tegenspraak met de stelling van de lakinspecteur die zei dat dezelfde lak was gebruikt maar dat door verschillende ondergronden het effect anders kan zijn.

    Uiteraard baal ik wel van deze uitspraak, niet zozeer dat Ford niets wil doen maar meer het gevoel van niet serieus genomen worden en onzin argumenten krijgen.

    Nog eens even nadenken wat ik ga doen, zelf via Gert jan laten oplossen (ik wil toch al de kunststof delen laten spuiten) of opnieuw aankaarten, eventueel via rechtsbijstand.
     
  3. Verdorie Fred !!

    Dat had ik ook niet verwacht. Dacht dat je dmv de meetresultaten van Gert Jan wel degelijk "materiaal" in handen had om Ford NL te overtuigen. Beetje teleurstellend inderdaad.

    Als je rechtbijstand hebt, waarom niet proberen in te schakelen. Gaat nu toch via Ford.NL dus je dealer tegen de kop stoten doe je dan ook niet.

    Succes verder, ga het volgen.
     
  4. Hmmm vervelend. Je zou toch zeggen dat als er 2 verschillende soorten lak zijn gebruikt dat je case hebt. Succes! ik zou zeker de rechtsbijstand nog even proberen.
     
  5. BALEN!!:nocheer: Ik hoop dat je het nog via de rechtsbijstand in orde kan maken;)
     
  6. Goeie God wat doen ze weer moeilijk bij Ford NL. Wat moet je hier nu weer mee. Bij de één vergoeden ze het en bij de ander niet, hoe consequent :nocheer:

    Tja en nu?? Heibel maken, wat kan natuurlijk of je er bij neerleggen en kijken of je met GJ een deal kan sluiten :shrug: Ik weet het niet op zich heb je natuurlijk gelijk door je recht te willen halen, aan de andere kant zij zijn groot en jij bent klein (Calimero), het zal dus neerkomen op een hele lange adem :(

    Hoe het ook zei ik wens je heel veel succes met het maken van de keuze hoe dit nu aan te vliegen en het verhaal wat daar dan weer uit voortvloeit.
     
  7. zojuist nog een telefoongesprek gehad met de persoon van Ford NL die de brief beantwoord heeft.

    Ik heb gevraagd of hij me de richtlijnen voor het beoordelen van kleurverschillen kan sturen, de lakspecialist heeft gezeged dat eea "binnen de marges" is, die zullen dan neem ik aan op papier staan, die kan hij niet zelf verzinnen ga ik vanuit. Het kan een tijdje duren maar ze gaan het op-/uitzoeken en gaat het me toesturen. Ben benieuwd.

    Op de vraag of hij uit kan leggen waarom de lakspecialist zegt dat het dezelfde lak is die door verschillen in ondergrond een ander effect hebben en de melding in de brief dat het niet verwonderlijk is dat er verschillende lakken gebruikt zijn kwam er geen duidelijk antwoord. Alleen van "ik was niet bij het gesprek, weet niet wat er precies gezegd is".

    Op de vraag waarom een andere auto (die van Joost) wel opnieuw gespoten is was het antwoord dat die waarschiijnlijk niet binnen de marges viel, iedere situatie wordt apart beoordeeld.

    Kortom: ik heb sterk het gevoel niet serieus genomen te worden, en daar kan ik erg slecht tegen :nocheer::nocheer:
     
  8. Ik heb dit ook aan de hand gehad in het verleden met mijn mondeo mk2. Ik ben toen zelf naar de fordfabriek gegaan en er iemand van de inspectie laten bijkomen. Dit man wist me te zeggen dat er kleurverschil kon zijn met bepaalde lakkleuren op kunstof. Ik zei hem dat kan best zijn maar dat is mijn probleem niet. Ik heb een afspraak mogen maken bij de dealer en ze hebben de bumper opnieuw gespoten. Resultaat. Geen kleurverschil meer en ford nam de kosten op zich
     
  9. Wat triest (het gedrag van Ford)... Dit is zeker niet wat mensen "customer service" noemen. :nocheer:Zeker als je een nieuwe auto net hebt gekocht. Positief blijven lijkt steeds moeilijker te worden.

    Ik hoop dat je (ondanks het lak probleem) jouw auto kan genieten. Wat betreft de corporaties (Ford, dealers, etc.), hun taak is "geld maken". Soms is dit prettig voor ons, en soms niet.

    Ik weet niet hoe ik dit in 't Nederlands moet zeggen, dus in 't Engels: Fighting against any organization is only worth for that long. Past a certain point it's just easier (and cheaper) to move on. Not pleasant, but easier and cheaper.
     
  10. @ Erwin: naar de fabriek gaat me letterlijk en figuurlijk wat ver:D

    @ Petar: ik zal geen seconde minder genieten van deze auto door dit kleurverschil, ik zie het als een schoonheidsfoutje die hersteld moet worden.

    Ik begrijp dat Ford als het enigzins kan extra kosten wil vermijden, de marges zijn niet groot. Maar het moet wel op basis van juiste argumenten gaan, niet verschillende verhalen gaan vertellen. Een andere engelse uitspraak is "choose your battles wisely, pick only those you can win". Dus nog even nadenken over de weg van rechtsbijstand.
     
  11. Helemaal goed!
     
  12. Ik heb besloten het waarschijnlijk langduriger traject via de rechtsbijstandverzekering niet te gaan doen, de auto gaat eind volgende week naar Gert jan. Ik laat dan de kunststof delen spuiten en de bumpers overspuiten in de juiste kleur.

    Gert jan gaat dan ook een poging doen een vuurwerkschade op de motorkap te repareren. Er is waarschijnlijk een vuurpijl precies tussen de ruitensproeiers geland :nocheer:

    [​IMG]
     
  13. tja je moet idd ook maar net zin hebben in die rompslomp.
    Nu kost het wat centen maar weet je wel dat het goed is.
    Vervelende schade van die vuurpijl zeg. Klotezooi, bij mijn auto zaten ook duidelijke kruit en brandsporen op het dak, die ik gelukkig weg kon poetsen.
     
  14. Verstandige keuze Fred ondanks het kosten aspect. Wel vervelend dat je vuurwerkschade hebt :nocheer:
     
  15. Goede keuze, denk ik ook. Nu zit jouw auto veel sneller in de juiste kleur... and you'll spare some nerves. :) Je krijgt ook de kans om de vuurwerkschade te laten repareren. Ik vind dit soort schade echt vervelend en makkelijk vermijdbaar, maar ja... niet alle van onze medeburgers denken aan de eigendommen van anderen.

    Hopelijk heb je nooit meer met dit soort schade mee te maken. Bij ons op de straat was (gelukkig) heel rustig dit jaar. Voor de auto's in de omgeving - misschien het enige goede gevolg van de crisis. :D
     
  16. Balen van die vuurwerkschade, maar mooi dat je het zo oplost!:thumbup:
     
  17. Volgens mij is dit een uitgebrande vuurpijl geweest die vanuit z'n baan om de aarde terug keerde, zou zelfs een pijl van een van mijn zoons kunnen zijn geweest. Ik denk niet dat dit te voorkomen zou zijn geweest, anders dan auto overdekt wegzetten, maar die luxe heb ik helaas niet.
     
  18. Ik zou Kuipers aanklagen, die weet er vast meer van :mrgreen:
     
  19. Kunnen de raampjes bij hem dan open? :D
     
  20. 1 keer denk ik :schater:
     

Deel Deze Pagina