1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus 3 Ecoboost, motorsteunen / remblokken vervangen (P36)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Fred, 21 jun 2011.

  1. Zo horen we het graag:thumbup:
     
  2. #502 Fred, 19 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2015
    Na de winter -> zomerbanden wissel een paar weken terug viel me op dat de achterbanden behoorlijk lawaai maakten, ze bleken behoorlijk gecupt te zijn. Ze hebben zo'n 60.000 km gemaakt. Ik heb nooit voor- en achterbanden gewisseld, stom naar nu blijkt, profieldiepte zat maar met een zaagtand ronding.

    Vandaag dus een setje Michelin Primacy 3's gekocht, die liggen nu voor, de HPs die ik vorig jaar zomer heb laten monteren liggen nu achter.

    Vanaf nu dus maar na de winter wissel ieder jaar de voor- en achterbanden wisselen.
     
  3. Ik heb 1x gecupte banden gehad, kwam door de uitlijning. Wisselen van voor naar achter heb ik nog nooit gedaan, zonder problemen.
     
  4. Zie je vaak terug bij Conti's. Bij jou ook?
     
  5. Nee, waren Primacy HPs.
     
  6. Erg vervelend die gecupte banden. Enige juiste oplossing is idd vervangen en weer genieten van de rust in de wagen :).
    Ik ga de volgende wisselronde ook de banden voor en achter wisselen. Tot nu toe ook nog geen keer gedaan.
     
  7. Indien voldoende profiel aanwezig kunnen de gecupte banden ook getrimd worden. Op een soort draaibank snijt men een beetje rubber weg waardoor de band weer netjes rond wordt. Ik heb dat 1 keer laten doen en het werkte goed.

    Volgens de "experts" bij de bandenfirma waar ik dit heb laten doen helpt alleen hard oppompen van de banden tegen het cuppen. Zij adviseren voor de achterbanden 3,0 bar.

    Gr. Jan
     
  8. 3 bar? Ik heb bij maximum belading en als de caravan er achterhangt een spanning van 2,8 bar. Uitlijnen helpt beter tegen cuppen.
     
  9. focus 3 op 18 inch is al behoorlijk straf, en dan ook nog op 3 bar.

    Rammelt alles eruit...:schater:

    max 2.4 hier op 18 inch
     
  10. Ik heb gekeken of trimmen een optie was, ik zou dan nog 3 mm profiel overhouden, had gekund maar niet ideaal.

    Ik heb de achterbanden altijd op 2.5 bar staan, al hoger dan het boekje opgeeft voor onbeladen auto.

    De auto is vorig jaar september uitgelijnd, vergde nauwelijks aanpassing, sporing was dus goed.
     
  11. Dan toch maar iets minder vaak driftend de bocht door?:mrgreen:
     
  12. Bij mij hetzelfde en evengoed gecupte achterbanden. Het advies voor de hoge(re) bandenspanning is dus mogelijk nog zo gek niet (afgezien van het mindere comfort)

    Volgens de bandenexpert kan de band zelf de hogere spanning makkelijk aan. Ze zouden volgens hem getest zijn tot iets van 15 bar.

    Gr. Jan
     
  13. Cuppen is enkel en alleen te voorkomen door tijdig wisselen met voor.Dit heeft te maken met je wielvlucht die bij de focus (bij de meeste auto's )niet instelbaar is.Het wiel staat ietwat schuin.Bij bredere banden uit dit negatieve effect van cuppen dan ook eerder dan bij smallere.
     
  14. #514 McGyver, 26 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2015
    Met welke bandenspanning rijdt je standaard?
    Als deze bij mij onder de 2.5 komt, heb ik het gevoel dat de auto begint de 'zwabberen'.

    2.8 bar is bij mij standaard. Met caravan er achter gaat er 2 of 3-tiende bij.
     
  15. Waarschijnlijk is er door de storm een paar dagen geleden iets op het dak van de auto gewaaid, andere reden kan ik niet verzinnen, maar dit is het resultaat :nocheer::nocheer:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [MENTION=3486]Gert jan[/MENTION] wat is jouw advies om dit te beschermen? Lijkt erop dat toplaag weg is.
     
  16. pfff, het zit ook niet mee met de lakschades he.
     
  17. Ik word er een beetje niet goed van. De Ka van mij vrouw is een jaar ouder dan de Focus en heeft 1 plekje steenslag. Geen parkeerschades, niks. Die zwarte van mij lijkt wel een magneet :nocheer:
     
  18. Gadverdamme,..... Balen !
     
  19. zo te zien is de blankelak en kleur laag weg maar de primer laag zit er nog.
    ik zou er een heel klein druppeltje zwart in tippen met een saté prikker en daarna goed in de wax zetten dat is voldoende om roest te voorkomen.

    het moet ook altijd jouw auto zijn :nocheer: net wat je zegt een magneet voor schade's
     
  20. OK, thanks, ga ik doen.
     

Deel Deze Pagina