1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 2016 start stop functie permanent uitschakelen

Discussie in 'Electronica' gestart door Laurensv, 20 jul 2019.

  1. Beste leden,

    Is er iemand in omgeving zuid holland die mij kan helpen om via focccus de startstop functie van een focus 2016 permanent uit te laten schakelen? Evt tegen betaling ik hoor het graag groet laurens
     
  2. wat ik tot dusver kan vinden is dat je in de bcm een regel hebt
    BCM 726-48-02 x1xx xxxx xx
    als je op de plek van de 1 status verandert naar 0 dan zou het volgens sommige het uitgeschakeld staan.

    met handbak kun je gewoon de koppeling ingetrapt houden en valt het ook nooit uit.
    bij automaat zou je het bovenstaande kunenn doen.


    en waar in zuid-holland scheelt namelijk best wel wat boven of onderin
     
  3. Stuur maar een PBtje, ik woon in Wassenaar.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. Wat stof eraf :)

    Vroeg me af of dit nog gelukt was?
    Mega! Irritant dat systeem.


    Als het via de BC niet kan...
    Niet apart gezekerd ofzo? (Zekering verwijderen) Of de schakelaar doorlussen zodat hij altijd uitstaat?
     
  5. Is softwarematig gelukt .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  6. Top!
    Had al eens geinformeerd voor mn mk3 (2012) 1.6 Ecoboost maar kreeg toen door dat het niet kon.

    Kan dat ook met mijne dat je weet?

    Gr
     
  7. In as built data staat wel iets over start/stop systeem. Dus zou mogelijk moeten zijn. Welke setting precies durf ik zo niet te zeggen.

    Voor mij maakt het niet uit. Handbak laat je nooot de koppeling omhoog komen bij stoplicht. Bij file en spoorwegovergang misschien.
    Omdat me accu van begin 2012 is, zal dat ook niet gebeuren
     
  8. Stuur maar een PBtje


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. Ik heb nog nooit een auto met stop/start systeem gehad en moet nog bekijken of het bevalt maar als het optimaal werkt hoeveel bespaar je dan gemiddeld? Zal toch niet wereldschokkend zijn lijkt mij?
     
  10. ehhh nee, het systeem is niet ontwikkeld om te besparen. Het systeem is gemaakt om aan de emissie / uitstoot testen te kunnen voldoen.
     
    Dice Oldskool en gerardTDCI vinden dit leuk.
  11. Ah oke, weer wat geleerd. Thx.
     
  12. En hoe wordt uitstoot verlaagd .... door de motor uit te zetten. En wat is gevolg, geen brandstof gebruiken dus besparen

    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
     
    focusonben, gerardTDCI en jeroenbreuer vinden dit leuk.
  13. Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden dat ze emissie/uitstoot waardes berekenen adh een systeem dat niets uitstoot omdat het ook niet draait. Berekenen ze dat aan de hand van een gemiddelde rit waarbij rekening gehouden wordt dat een aantal minuten stilstaan ook meegeteld wordt?
     
  14. [​IMG]
    dit is wel van nedc de oude test, nu gebruiken ze wltp test, wat meer op normaal rijden berust.
    zoals je ziet moeten ze x seconden stil staan.
    dus ja het stilstaan wordt meegenomen in de test.
    wltp ziet er anders uit
    [​IMG]

    fabrikanten zeggen dat opnieuw starten van de motor net zoveel kost als aantal sec (dach 7sec) stilstaan. dus je haalt er snel winst uit.
    als ik kijk staat me motor dan vaak net uit als het op groen springt. daarnaast na nog geen 20sec wil ik de airco echt aan hebben en trap ik de koppeling in..
    dus een besparing van een liter of iets meer op een volle tank zou je kunnen verwachten.
     
  15. Dank voor de uitleg, het is mij duidelijk geworden. :thumbup:
     
  16. Koppeling hoef je niet in te trappen als je climate control hebt. Zodra die vind dat er gekoeld moet worden start de motor weer.
    Zelf heb ik geen last van het start/stop systeem. Vooral als ik stilsta en het actuele verbruik staat op 0,0 is dat best een mooi gezicht. Boven de 30 graden gaat hij sowieso niet uit (1 van de voorwaarden van s/s) en in de winter blaast hij heel zachtjes warme lucht en dat is ook geen probleem.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  17. Mij ervaring met climacontrol was wel anders. Auto blies warme lucht midden in de zomer. Dus direct koppeling in getrapt voor koelere lucht
     
  18. Doet die van mij ook, maar zodra hij zelf merkt dat het te warm word gaat de motor vanzelf weer aan. Is wel aan de late kant, dat geef ik toe.
     
  19. Ik heb nu een hybride auto en dat is in mijn ogen de enige nuttige toepassing van het uitzetten van de motor omdat je altijd de electromotor hebt om je weer op gang te brengen zonder vertraging omdat de motor nog moet starten.

    Bij mijn vorige auto, een Focus 3.1, was de motor altijd al wel gestart voor je goed en wel de koppeling helemaal ingetrapt had maar ik merkte dat de hij de eerste 3 tot 4 seconden na het starten wel nodig had om op gang te komen, hij pakte niet lekker op als je direct goed weg wilde komen.

    Bij onze C-Max gaat hij uit op het moment dat je stil staat (automaat) maar hij gaat veel te snel uit. Soms sta je even 2 seconden bij een kruising stil en is de motor al uit. Het werd voor ons zo irritant dat we nu direct als we gestart hebben de stop-start uitzetten. Alleen als je bijvoorbeeld bij een spoorwegovergang of sluis/brug wacht zet ik het weer aan.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina