1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3.1 preventief onderhoud en inhouden

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Kommoon, 17 aug 2023.

  1. Goedendag allen,

    Sinds een week of 2 ben ik trotse eigenaar van een focus 3.1 wagon met 156000 km op de teller, de auto is volledig dealer onderhouden en heeft bij 145000km een kleine beurt gehad, ook het welbekende probleem van de kvs retourslang is aangepakt.

    Gezien de grote hoeveelheid focussen op marktplaats met motorschade heb ik toch een kleine angst in mijn achterhoofd.

    De dag nadat ik de auto heb opgehaald heb ik hem meegenomen op vriendenweekend, m.a.w 5 personen in de auto en de kofferbak vol. Na circa 60km begon de auto kuren te geven met wat ik verwacht de turbo. Op de snelweg merkte ik namelijk dat de auto ineens geen trekkracht meer had na lange tijd op de cruise gereden te hebben, de auto langs de kant gezet en na het uit en aan zetten was het probleem weg, hierna is het nog 2 keer gebeurt en tevens na opnieuw starten weer weg. Op de terugweg heb ik dit probleem niet weer gehad. Tot ik gisteren ongeveer 10 km alleen reed en de auto wederom geen trekkracht meer had. Waar kan dit aan liggen?

    Zijn er tevens nog bekende euvels aan de 1.0 EcoBoost naast de retourslang welke preventief aangepakt moeten worden, ik heb het bekende problemen topic door gelezen maar 1 van de links werkt helaas niet meer.

    Bij voorbaat dank
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Wat vaak voorkomt is dat de vacuumpomp ding kapot gaat en turbomembraan scheurt.

    Die van mij leek ook weinig kracht te hebben. Mijn membraan was heel maar zat niet goed vast, na vastdraaien (en nieuwe bougies, was aan toe) merk ik dat auto weer top presteert.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Als ken hem bij een garage gekocht hebt heb je sowieso garantie. Ook al heb je die niet extra voor betaald je hebt een wettelijke garantie van een jaar. Dus uit laten lezen en kijken of er wat uit komt. Zo iet wachten tot het weer gebeurd en er mee naar de garage gaan en niet uitzetten zodat ze met de storing kunnen uitlezen
     
  4. Heb de auto bij een handelaar gekocht dus verwacht niet veel qua garantie, zal even een bericht doen of hij er wat mee kan doen
     
  5. Ze zijn verplicht wettelijke garantie te geven.
    Voor iets kleins zou ik er niet over beginnen maar zodra het in de kosten gaat lopen zou ik men er zeker op wijzen.
     
  6. Dat membraam is het potje op de turbo toch? Die kan ik vandaag wel even nakijken.
     
  7. Heb helaas nog niet de tijd gehad om het te doorlopen, zag zojuist wel dat het wel vettig is langs de bovenkant van het blok, heb zo snel de oorsprong niet kunnen vinden, morgen een update
     
  8. Net even de boel los gehaald, blijkt nu inderdaad dat de vacuum regelklep kapot is wat in het andere topic in post #4 word aangegeven. Ford nederland levert deze onderdelen echter niet los en elke leverancier die het wel levert heeft een levertijd van 2 tot 3 weken
     
  9. Dat regelklep is helaas niet in NL verkrijgbaar. Die van mij heb ik via Aliexpress besteld.
     
  10. Eerst mogelijke levering is in 3 weken
     
  11. Terugslagklep zit er nu tussen, merk geen verschil in kracht, kan zijn omdat ik niet veel afstand heb afgelegd
     
  12. Zit de klep wel goedom?
     
  13. Is je membraan nog goed? Ik heb vandaag mijn terugslagklep via Ali ontvangen, weet niet waar je woont maar als je wilt mag je langsrijden om te testen of een nieuwe werkt.
     
  14. Woon in westerhaar, als dat kan zou dat mooi zijn
    Klep gaat open met zuigkracht vanuit de kant waar het originele membraam zit.

    Net even een stuk gereden en de turbo sloeg wederom een keer of 3 af
     
  15. Ehh, ik woon zelf in Zoetermeer. Is ongeveer 2 uur rijden, maar als je wilt dan mag je altijd langs komen, geen probleem.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. Gaat me net iets te gek, maar toch bedankt
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina