1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3.1 ->3.2 grote verandering of veel van hetzelfde?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gertjan, 5 mrt 2017.

  1. Ik heb van 2012 tot 2016 een FF 3.1 ecoboost 150pk gereden.
    Afgelopen jaar een megane 3, maar het is weer tijd voor een nieuwe. Lease.

    De focus is mij op de meeste punten altijd goed bevallen, afgezien van wat onvindbare rammeltjes.

    De nieuwe auto wordt sowieso een diesel. Ik twijfel alleen over de focus, omdat ik het ook wel leuk vind om weer eens wat anders te rijden en dan is het minder leuk om 8 jaar nagenoeg dezelfde auto te hebben Ja, ik weet het, luxeprobleem.

    Vandaar mijn vraag, is er behalve op detail niveau echt veel veranderd aan de fase 2?
     
  2. Grootste verandering is volgens mij de voorzijde. Bij de titanium krijg je de luxe chromen grille, bij de mindere uitrustingsniveau's is de grille van zwart kunststof.

    Het scherm van de navigatie is nu ook groter en het is een touchscreen. de eerste systemen waren sync 2, nu wordt sync 3 geleverd.

    het stuurwiel ziet er wat anders uit, en ook de unit van de climate control.
     
  3. De grille had ik inderdaad al gezien, ik weet alleen nog steeds niet of ik dat nou een vooruitgang vind. Ik moet er nog steeds aan wennen
     
  4. Volgens mij draaien de koplampen in de 3.2 ook mee (xenon) en bij de 3.1 niet.
     
  5. Andere handrem, andere achterlichten.
     
  6. Vooral binnenin zijn de stoelen verbeterd, uiteraard heb je nu Sync 3 wat echt een mooi systeem is vergeleken met de entertainment in de 2012 focus
     
  7. Komend weekend een een snel rondje dealers doen dan.
    Ford, Renault, Opel.
     
  8. Ik vind het Sync systeem toch wel de grootste verandering en dat is een hele positieve verandering!
    Wij rijden de 2.0 :tdci:, die komt vlot van z'n plaats! :thumbs:
     
  9. Mégane estate zou ik zeker even mee gaan rijden.
     
  10. De 2.0 past dan weer niet in het budget. Zal dan toch de 120pk versie worden.
     
  11. octavia, Mazda 6, mijn weekend zou vol zitten :)
     
  12. Daar zijn de meningen idd over verdeeld. Zag op dit forum dat sommigen juist de chromen grille vervangen door de kunstoffen. Ik vind het wel luxe staan dat chroom.
     
  13. Ik heb bij mijn :focus3: fase 2 gekozen voor de glanzende honingraat grille. Tot op heden helemaal geen spijt van gehad. Ziet er een stuk sportiever uit moet ik zeggen.

    [​IMG]
     
  14. Allemaal een stuk duurder gek genoeg zelfs de Octavia, maar dat vind ik niet zo erg. Als de 6 zou passen was er waarschijnlijk geen discussie meer. Ik heb de 626 en de eerste 6 gereden, alle twee fijne auto's, behalve dat de 1.8 niet de beste motor was voor de 6
     
  15. Die deep impact blue is wel een erg fraaie kleur. Achteraf vond ik ink blue net te donker
     
  16. chroom is luxe
    glanzend zwart gespoten is sportief
    zwart plastic is cheap :lol:
     
  17. Euh, ik heb al eens het 'luxe' houtwerk uit een auto laten wisselen met cheap zwart. Gewoon omdat ik dat mooier vond.
     
  18. luxe hout (fineer dus) is zo 1980 :schater:
     
  19. Nee, nog erger, het was plastic. Mazda 626.
     
  20. Uit ervaring met eerdere zoektocht en weet ik ondertussen dat het soms lastig is om een proefrit te maken, zeker zonder afspraak.

    Net 3 formulieren ingevuld, Ford Opel en Renault, en allemaal vragen ze wel naar het model, maar niet naar de motor. Toch vreemd, want dat is na het model de belangrijkste keuze die je moet maken.

    Zal wel weer het verhaal worden dat het telefonisch moet, en laat dat nou net niet mogelijk zijn voor mij.
     

Deel Deze Pagina