1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 wiellager niet los te vervangen.

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door JW, 8 jan 2011.

  1. Ook de wiellagers aan de voorzijde zijn niet los te vervangen. Hier moet ook de complete naaf vervangen worden. De naaf kost bij de dealer. €110,-. Dan blijft er nog €230,- over voor arbeid. Als ze er 3 uur mee bezig zijn betekent dit dat ze zo'n €75,- per uur rekenen. Deze prijs is in mijn ogen dus vrij normaal. Bij een klein zelfstandig garagebedrijf zal het misschien wat goedkoper kunnen zijn.
     
  2. Dank voor de info! Dan klopt het dus heel aardig. Bovendien is mijn ervaring dat ze vooraf aan de ruime kant gaan zitten, zodat het achteraf nooit tegenvalt.
    Staan die Ford adviesprijzen trouwens ergens online voor de gewone consument?
     
  3. Ik meende trouwens op te vangen dat het niet alleen arbeid en onderdeelkosten waren, maar ook het gebruik van een of ander Ford-specifiek gereedschap voor deze klus. Als dat klopt dan zou dus het uurtarief wat concurrerender zijn.
     
  4. Geen idee of die prijzen online te vinden zijn, speciaal gereedschap zou kunnen, maar word als het goed niet extra berekend
     
  5. mijnautoonderdelen.nl
    wiellager voor 102euro
    achter 150euro
    skf wiellager met 29% korting als je daar besteld

    wiellager voor en achter zijn zelf te vervangen mits je de volgende set hebt

    wiellagerset k310

    veel bedrijven hebben zo'n soort set en meest met een 16ton hydraulische pers wat net makkelijker gaat met het lager uit de naaf persen, dit geld dus alleen voor, voor

    je mag dan nog altijd blij zijn dat je geen wiellager van een peugeot boxer voor hebt, lager alleen kost al 220euro en dat is dan ook echt alleen lager
    geen naaf erbij, deze kun je namelijk bij peugeot uit persen en in de nieuwe lager in persen totaal 600euro dacht ik
     
  6. Ik was bij de dealer 240,- kwijt ongeveer om de wielnaaf achter te laten vervangen.
    Complete naaf was 170,- de rest arbijdsloon :) ze zijn ongeveer een uurtje bezig geweest met het vervangen ervan
    op zich ook prima zelf te doen, mits alles goed los wil. De naaf zit met maar 4 bouten vast.
    Het had bij mij sneller gekunt maar de remschijf wou niet van de naaf af, deze hebben ze eraf moeten persen, voor de rest was het appeltje eitje
     

Deel Deze Pagina