1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 Water in bougieruimte blok

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Andre2, 27 sep 2011.

  1. Hallo,

    Ik heb een Focus 2 van 2006 met 1.6 benzinemotor, en heb al 2x regenwater in de bovenruimte van motorblok v/d bougie's gekregen, zodat hij op 2 / 3 poten loopt en geeft in het dashboard een geel motorblok-teken aan.
    Bij de plaatselijke garagehouder hebben ze em uitgelezen en 4 bougiekabels weggehaald en daar zat regenwater in. (droog gespoten en oke)

    Zij hebben met Ford-dealers gebeld en het komt wel vaker voor.
    Er zitten 3 boutgaten in bovenkant v/h blok en er is een Volvo-kapje voor, Ford heeft deze niet en geeft ook niet thuis voor klacht.

    Heeft een v/d forumlezers ook al zoiets gehad?

    groet Andre
     
  2. Heb er meerdere berichten over gelezen.
    Oplossing is inderdaad het volvo kapje kopen, past precies.
     
  3. Bougies laten wisselen bij de garage (niet zelf doen) want ze kunnen breken vanwege roest. Dan zit er dus een deel in je cilinder en dat wil je niet.
    Dan inderdaad een volvo kap bestellen en die erop zetten. Of terugslagklepjes werken weet ik niet, maar daar is ook ooit eens wat over gezegd.
    Zie hier: http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=16032
     
  4. Yep, met vorige wagen ook gehad, net als diverse anderen. Advies: snel Volvo kap kopen en erop zetten voor er ernstiger schade ontstaat, kost ca 20 euro voor kap plus 4 boutjes. Even verder zoeken op forum voor onderdeel nummers.
     
  5. Onderdeelnummer van de schroeven is inmiddels anders!

    Toen ik vorige week voor de kap bij de dealer was hadden ze hem niet op voorraad. Almere had er nog één liggen kon de werkplaatschef in zijn comp. zien. Even bellen, ritje van een half uurtje voor je.
     
  6. Een Volvo kap is inderdaad een oplossing om het in de toekomst te voorkomen. Je moet echter ook de werkelijke oorzaak aanpakken. Dat zijn namelijk de ruitensproeier kopjes die in de motorkap zitten. Deze dichten rondom niet goed af waardoor er regenwater langs de kopjes loopt en op de motor terecht komt. Bij de 1.4 en 1.6 loopt het dan direct in de ruimte tussen de bougies. Op termijn kunnen hierdoor de vriesdoppen in de cilinderkop wegrotten met nog meer (koelvloeistof) lekkage tot gevolg. Er zijn verbeterde ruitensproeiers verkrijgbaar maar bij mijn auto lekte het daarna nog steeds. Ik heb de kopjes daarna afgekit met siliconenkit en nu heb ik nergens meer last van.

    Je hebt kans dat doordat er water tussen de bougies/kabels heeft gestaan je bougiekabels of bobine binnen afzienbare tijd kapot gaan. Dit was bij mij in ieder geval wel zo. Na een half jaar heb ik alsnog de bobine en bougiekabels moeten vervangen.
     
  7. Forummers bedankt voor jullie reactie....TOP....nu weet ik de oorzaak en weet ik "zeker" hoe ik het moet oplossen !!

    Ik ga aan de slag, ha ha
     


  8. onze focus is 6weken terug bij de garage geweest voor dit probleem. Hij ging op gegeven moment schokken(overslaan) Ze hebben de bougies,bekabeling en bobine vervangen. er zat roest aanslag op het blok door de bougie('s) die waren aan het roesten,heb daar voor wel al een volvo afdekplaat gemonteerd maar vermoeddelijk is het niet zomaar gekomen en speelde het al langer. garage heeft ook de sproeiers gekit zodat het probleem is aangepakt. hij was jammer genoeg was ie net uit de stern garatie, en omdat ik daar een paar dagen eerder was geweest voor een laatste checkup met een fikse rekening kregen we aardig wat korting op arbeit en onderdelen.

    toppie! ford dealer zoetermeer!!
     

Deel Deze Pagina