Niels, Het goedkoopste uitlaatsysteem is 1 waar je minder vermogen van krijgt. Dit is toen door Dennis(speedequipment) opgezocht. Deze heeft een extra demper, welke blijkbaar de luchtafvoer blokkeert.
Heb nu alleen een andere einddmper.. Supersprint, bavalt goed! Binnenkort een ander spruitstuk monteren.. Ben erg benieuwd! Ps. weet iemand de diameter van het standaard uitlaat systeem onder een 2.0l?!?!
op www.skytune.com hebben ze het over twisters.. en een vermogens winst van 7 tot 26%.. Heeft iemand daar ervaring mee?! En gaat je dat echt zoveel winst geven (in het meest gunstigste geval..)?!
het systeem wat Pumaspeed verkoopt met de middendemper is troep staat te koop als milltek maar milltek heeft nooit een systeem gemaakt met middendemper het systeem zorgt zelfs voor vermogen verlies het is een schottendemper niet echt ideaal als sport uitlaat Groeten Dennis
vreemd dat Pumaspeed dit dan aanbied alszijnde een Milltek-uitlaat of niet Dennis? Hoe ben je hierachter gekomen of hoe weet je dit?
Wiljon had een systeem bij mij besteld X-Treme is de dealer in Nederland dus daar bestellen wij dan de Milltek(voorheen was dit van der Velde ,JD eningeering en X-treme gezamelijk) voorheen was de Milltek distributeur voor Europa dacht M.A.D.(zit in UK) maar dat is nu Pumaspeed geworden dus het systeem wat bij X-treme word aangeleverd komt bij Pumaspeed vandaan en Pumaspeed word weer gevoed vanaf Milltek Milltek heeft nooit een systeem gemaakt met 2 dempers het systeem wat we voor Wiljon besteld hadden moest een eindstuk hebben 90mm rond toen het systeem binnen kwam heb ik het bekeken vol me deuken 2 dempers en een ovaal eindstuk en nergens een Milltek type plaatje te vinden normaal zit er bij een milltek systeem op elk stuk uitlaat een plaatje gelast met milltek erop en het partnr er zijn een aantal mensen die bij pumaspeed weg gegeaan en werken nu bij AET Turbo waar we ook veel zaken mee doen we heb het gevraagd aan 1 van de jongens en kregen dit als antwoord That system is the prototype system miltek built whilst I was working for Tony, with a resonator and backbox, it actually looses power over the stock system! Tony must be having a clear out of his old parts and stock! extreme hebben vaak gebeld en gemaild maar kregen geen antwoord we hebben het systeem oplaten halen duurde ook iets van een maand ook hebben we gebeld met Milltek in engeland zelf zij bevestigde dat hun nooit een systeem hebben gemaakt met 2dempers we betaalde de prijs aan Xtreme voor een orgineel milltek systeem wat een stuk hoger ligt dan het systeem met 2dempers wat pumaspeed leverde Pumaspeed heeft mooie spullen te koop staan maar op sommige vlakken zijn we er achter gekomen dat hij niet altijd even eerlijk is helaas net als de FRS uitlaatspruitstukken hij verkocht ze onder de naam Milltek Milltek heeft deze nooit gemaakt Groeten Dennis
dit is wel grappig ze hebben de tekst veranderd Special Offer Focus 1.8 or 2.0 full cat back exhaust. These were specially made with 2 boxes to a little quieter that most and are perfect for use on motorway and very late nights or early morning. They will not annoy the neighbours. Never to repeated as this particular design is a one off ’SPECIAL’ and does not relate in any way to the existing and current Milltek Sport Cat Back System http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=22 Groeten Dennis
Dennis, ik heb deze besteld: http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=168 Erg jammer dat jij de verkeerde uitlaat geleverd hebt gekregen, toch vind ik het fijn dat je de info wilt delen. Dat van die extra demper staat ook beschreven in de advertentie die jij geeft. Ik ga er vanuit dat ik gewoon de juiste uitlaat geleverd krijg die ik besteld heb. We wachten het even af...
die jij besteld hebt is top deze uitlaat hadden wij dus ook besteld alleen liep dit via Exteme op de factuur stond netjes vermeld Milltek eindstuk 90mm JET we kregen dus ovaal en geen Milltek wat jij nu krijgt is hetzelfde als voor een Focus ST170 prima uitlaat!! heb deze zelf ook onder me ST170 gehad samen met een sportcat van Milltek wereld van verschil Groeten Dennis
in wat voor opzicht is deze beter dan de orginele Ford-uitlaat Dennis? Wat kan ik straks verwachten als ik deze gemonteerd heb en wat zou een juiste vervolgstap wezen na plaatsen van deze uitlaat? Ik neem aan dat de uitlaat ook wat meer van zich laat horen, omdat deze geen einddemper heeft?
ik had bij mijn focus ST170 ook een sportkat de orginele kat bij een ST170 word heel erg geknepen naar zo,n 47mm diameter van een ford ka 1300 de uitlaat om mijn ST gaf een vel geluid niet dof ofzo http://www.youtube.com/watch?v=avpV3QfC2b0 dit is alleen catback een goeie stap bij een 2lilter zetec is een goed uitlaatspruitsuk incombinatie met een sportkat een goeie optie software kan je daarna nog doen mijn ST170 had 186pk 209nm met bluefin met de milltek erbij en de sportkat ging dit naar 200pk en 251nm Groeten Dennis
Dat zijn leuke vermogens voor een ST170! Is een openluchtfilter aan te raden? Ik heb nu een K&N inlegfilter gemonteerd.
ik had zelf ook een K&N panel filter in me ST170 had wel een andere reflectorplaat voor betere luchtgeleiding open filter klinkt mooier maar denk persoonlijk dat het kwa vermogen niet veel uitmaakt de kans dat je warme lucht binnen krijgt met een open filter is veel groter maar dit uitproberen op een testbank zal uitsluitsel geven Groeten Dennis
Ik heb nu een tijdje een openlucht filter erin zitten. Maakt zeker een mooier geluid, maar het heeft waarschijnlijk geen vermogenswinst. Wel merk je verschil met het gaspedaal. Deze is iets gevoeliger en heeft een sneller aanraakpunt. Toen ik op zoek was naar een openlucht filter, had ik gelezen dat ook de aanzuigbuis moest vervangen worden, anders zou je motor wat schokken als deze koud was. Hier heb ik dus geen ervaring mee. Het is ook handig om een plaatje oid tussen de motor en de openluchtfilter te plaatsen. Hierdoor kan er moeilijker warme lucht van de motor in de openluchtfilter komen.
Origineel uitlaatsysteem met gebogen pijp. Pijp wordt ingekort en er wordt een ovaal RVS eindstuk op gelast.