1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1.8 tdci 2-2002 brandstofsysteem + kosten onderhoud

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door maxandr, 13 feb 2010.

  1. Hallo forumleden,
    Ik heb een Focus 1.8 tdci Ghia wagon van 2-2002. Tot nu toe in algemeen zeer tevreden (leuk model, rijdt erg lekker). Alleen probleem met afslaan motor (met een bonk) bij kruispunt of rotonde als je gas/koppeling niet perfect coordineert. Niet ongevaarlijk maar schijnt kwaal van dit type te zijn (dat dealer niet zegt te kennen).
    Onlangs bij 190000 km eerste echte probleem: knipperend voorgloeilampje, motor slaat af. Maar na enkele minuten loopt hij weer normaal. De IMV klep (raildrukregelklep) moest vervangen worden, geen financiele ramp.

    Bij zoeken op internet van dit probleen stuitte ik op berichten dat hele brandstofsysteem (pomp, verstuivers) van dit type focus (1.8 tdci 2-2002) rond 190000 km vaak vervangen moet worden, hele dure reparatie.

    Mijn vraag: komt dat probleem bij vrijwel alle wagens van dit tdci type naar voren, of heb ik toch een goede kans om 250.000 km (of meer) te halen zonder dat soort dure reparaties?
    Ik rijdt ca. 25.000 per jaar, veel grote weg, en dacht minstens 10 jaar met de auto te doen. Dan kan ik misschien overgaan op jonge occasion van nieuwe type Focus die eind 2010 uitkomt (?).

    Over de 190000 km betaalde ik voor onderhoud incl (winter-)banden, beurten, APK,... ca Euro 0.042/km aan onderhoud door merkdealer. Is dat een redelijk bedrag? Zal in de komende periode wel stijgen natuurlijk.

    Bedankt voor reacties! Maxandr
     

Deel Deze Pagina