OK, missschien trap hij niet dagelijks, maar vaak genoeg om te weten dat de auto niet boven de 170 km/u komt. De eerste alinea ben ik het absoluut niet mee eens. Het is zeker geen broodje aap verhaal. Hoe verklaar je anders het feit dat mijn opa's auto eerst met moeite 165 km/u haalde. En nadat ik een maand redelijk normaal met dat ding had gereden dat hij de voorgeschreven v-max haalde? Het is wel waar dat je de motor opnieuw rustig moet "inrijden". Al is de reden wat ver gezocht. Tegenwoordig zijn de marges/toleranties bij zuigerveren e.d. stukken minder dan 15/20 jaar terug. Overigens, mijn ex racecursus auto ging na enkele cursus dagen steeds lekkerder rijden. Uiteraard werd hij zwaar misbruikt op zandvoort en verbruikte weinig tot geen olie. De motor werd natuurlijk lekker schoongebrand als het ware. Ding had al 225.000 km gereden en de vorige eigenaar was een boer........
heb je het motorblok wel origineel gehouden of wat heb je eraan laten doen?? de mijne is ietwat aangepast en ik rijd zelfs 1 op 8.5 / 9 gr rob
Hoi rob noem jij dat iets aangepast?????? 35 pk winst hahahahahahaah nu eff ontopic jop kan je je gasklep wel maximaal open trapen( als je onbelast gas geeft kan je dan wel het maximale toerental halen( dus tot de begrenzer) anders zal ik het ook niet meer weten want al je testen die er uitgevoerd worden zijn allemaal goed en toch mis je de max top snelheid
zo jongens een hoop berichten.... zal het allemaal proberen te beantwoorden ik kan gewoon in stilstand de toerenbegrenzer aantikken dit kan ik ook in de 1 en 2 verder niet geprobeerd ik vermoed zelf ook niet echt dat hij lui is want rijd behoorlijk sportief mijn ritten zijn zeer verschillend per dag maarja 1 op 7 is wel echt heel erg ik snap dat als je in de stad rijd hoger verbruik hebt... maar 1 op 7 is niet normaal ik denk dat ik kwa km's een normale rijder bent... ongeveer 50km per dag over een week met die flesjes heb ik ook 1 keer geprobeert maar dat werkte niet echt bij mij ook dat inrijden merk ik vrij weinig van ook reed hij eerst 170 en gister nog even geprobeert en hij haalde de 170 niet... hij kwam op de 165 op de teller dus dat is ongeveer 160km echte km opzich vind ik de snelheid niet heel HEEL belangrijk maar het verbruik natuurlijk wel ik rijd per dag ook in veel verschillende voortuigen van mercedes sprinter tot volvo v70 naar opel combo enz enz en heb echt het gevoel dat al deze auto's ook een stuk sneller zijn dan mijn eigen auto zelf de 1.7dci combo met top 140km/u maar die trekt tog iets harder op als het goed is maar is er iemand op het forum die een 2.0i 16v heeft focus mk1 dan he?? mischien kan ik bij u langskomen en u een rondje rijd in mijn focus en beordeeld..? ik heb ook niet in een andere 2.0 i 16v gereden dus kan het verschil ook niet weten bedankt voor de nu al veel reacties hoop op nog meer.... zal vaker proberen te reageren mvg jp van eenbergen
Ik heb een 2.0 16v uit '99 (dus een mk1) Ik woon in berghem dus die afstand is goed te doen. Enigste nadeel is dat ik het meestal erg druk heb Misschien dat er een keer iets af te spreken valt om te vergelijken?
hee bas dat zou zeker relaxe zijn... ik heb het meestal ook behoorlijk druk.. maar kunt u mij u email sturen dan kunnen we wat afspreken ofzo... alvast bedankt mvg jp van eenbergen
Ik heb ook een mk1 2.0 en haal met gemak de 200 op de teller. Hoe rijd hij naar de 170 toe? Houd deze er ineens mee op of gaat hij daar rustig naartoe?
hij gaat naar de 100 wel snel maar daarna duurt het een euwigheid naar de 160 hier wat foto's van mijn blok mischien hebben jullie er iets aan als je ze kan zien hier onder gr jp
hallo ik kwam er net achter dat mijn bougiekabels niet op de juiste plek zaten dus ik heb ze nou wel goed gedaan maar merk er niks van..(in rijgedrag vermogen) gr jp
Hallo Joppe. Ik heb ook een 2liter 16v en haal in ze 4 al 185km. 5versnelling 210 op de teller harder ben ik nog niet gegaan had nog wel toeren over. 170km top is gewoon veelste laag. Wat je zou kunnen doen is het nummer wat op de versnellings bak staat laten opzoeken bij de dealer. Hun kunnen dan zien of bijvoorbeeld de bak wel orgineel achter de motor hoord. Iets klopt er niet maar wat???? succes
m mm ik heb niet echt het gevoel dat het een versnellingsbak probleem is ik denk echt een vermogen probleem ik had wat filmpjes op youtube gezien van 0 naar 100 enzo en die gasten stampen hem allemaal vol naar de 6500 toeren en dan schakelen nou als ik dit doet stopt hij ongeveer bij de 5500 en dan zit er geen power meer in als ik dan schakel valt hij terug naar 4000 en dan weer naar de 5000/5500 maar heb niet echt gevoel dat daar de power zit dus iets is er niet goed.... maar wat??? gr jp ik kan alle hulp gebruiken
Het lijkt wel of de motor in een noodmodus loopt. Loopt hij wel mooi rond? Branden er geen waarschuwingslampjes? Branden de waarschuwingslampjes wel als je je sleutel op contact draait? Is de distributieriem al eens vervangen? Kan zijn dat hij een tandje is verschoven. Zijn de bougies OK? Zijn de bougiekabels OK, stekkers goed schoon? Is de uitlaat goed open, vooral de Katalysator? 1 op 7 is knap, dat is met een gezonde motor bijna onmogelijk. Ik ben er wel benieuwd naar, mijn vader heeft deze motor ook in zijn Focus, en ik zelf heb hem in mijn Mondeo.
mischien is het handig dat je eerst het topic leest voordat je gaat reageren.. de bougies zijn vervangen timing van kleppen enzo is ook gecontroleert en klopt kat is open (ook gecontroleert) en bougiekabels ook schoon ik denk zelf tog mischien dat het aan de lambasonde of lmm ligt omdat als ik de lmm loskoppel hij geen motor storing geeft.. maar wel anders rijd hij heeft geen meer vermogen ofzo maar hij reageert iets schokkeriger met gas los laten en weer gasgeven de lamba heb nog niet losgekoppeld gehad kan ik dit proberen?/ gr jp
Als ik het zo lees dat de auto geen storing geeft, is het lampje niet kapot of losgehaald. Auto loopt namelijk wel in een noodprogramma.
als tie in een noodprogramma loopt, dan zouden ze dat bij de garage toch moeten hebben gemerkt? En daar een oplossing voor moeten hebben gehad?