1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1.0 ecoboost turbo blaast druk af

Discussie in 'Performance' gestart door Niels1989, 4 jun 2023.

  1. Goededag allemaal,

    Ik hoop dat iemand mij hier nog kan helpen.
    Als ik met mijn focus gas geef hoor je hem een geluid maken ( ik denk blazen van de turbo)
    En verliest dan ook even zijn vermogen.

    Alle slangen en turbo zijn door de garage nageken en daar konden ze niks aan vinden alleen het zwarte plastic inlaatstuk van de vacuumpomp was af gebroken (alweer) en die is vervangen het probleem is alleen nog niet weg.

    Ik heb een focus 1.0 ecoboost uit 2014 waar nog al wat problemen mee zijn.
    In de afgelopen 3 maanden is de vacuumpomp vervangen (omdat de remmen het niet altijd meer deden)
    Turbo vervangen i.v.m. vermogensverlies. En de distributie riem vervangen (gewoon onderhoud ) maar meld het even misschien dat het iets met het probleem te maken kan hebben.

    De auto is volledig nagekeken omdat ik a.s. zondag met de focus naar Italiƫ wil rijden.
    Maar hij staat nu alweer een week bij de garage en ze hebben geen idee meer wat het is.

    Hopelijk heeft iemand nog een idee waar ik het kan zoeken.

    Alvast bedankt
     
  2. Het is bekend dat membraam van de klep bij de turbo vaak scheurt.
    Nu is alleen de vraag is deze vervangen met turbo toen het werd vervangen.

    Er is al veel gedaan, kan dus niet direct zeggen ivm alle diagnose tot een oorzaak volgt.
     
  3. Bedankt voor je reactie het membraam is ook nagekeken die is wel nieuw maar voor de zekerheid en hier zit het probleem helaas ook niet.
     
  4. Geen intercoolerslang die onder druk lucht eruit laat lopen? Geen idee of je dan nog foutmelding hoort te krijgen trouwens
     
  5. Hij geeft iniedergeval geen foutmelding.
    Aan de slang is niks te ontdekken.
    Het lastige is als die stil staat en je geef gas of op de brug doet die het niet echt alleen tijdens het rijden als die dus belast word.
     
  6. lekt die actuator misschien?
     
  7. heb je nog wel de originele (OEM) slangen?
     
  8. De garage zou even kunnen testen met een drukmeter of de turbo zijn druk vasthoudt. Als deze terugloopt dan is er ergens een lek. Zo kan je hem of uitsluiten of verder zoeken.
    Het hoeft maar een minischeurtje te zijn. of een slangenklem die los zit.
     

Deel Deze Pagina