1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus 1.0 3-cilinder.......

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Erik72, 29 dec 2011.

  1. Ik las deze week in Autoweek dat Ford binnenkort met een 1.0 3-cilinder komt met 100 pk in de nieuwe Focus.
    Ik heb zo mijn vraagtekens bij deze combinatie.

    Ik heb wel ervaring met 3 cilinders van Suzuki in de Alto, en dat loopt op zich goed, en ook zuinig, maar het kan niet tippen aan de loopcultuur van een 4 cilinder, en ik vraag me dan ook af hoe dit past in een toch meer premium auto als de Focus......

    Met de Alto was het erg goed rijden in de stad en op buitenwegen, maar op de snelweg voelde hij zich toch wat minder thuis, veel toeren maken en geen vermogen over om b.v. om even vlot een voorganger in te halen.

    Zou een 3 cilinder niet iets te weinig van het goede zijn voor een wagen als een Focus?
    Zal dit heel blijven op de wat langere duur?

    De toekomst zal het leren.....
     
  2. dag Erik, is geen juiste vergelijking; Ford motor heeft turbo...En alle automerken brengen 3 cilinders uit. BMW levert zelfs binnenkort een 3cilinder in de BMW 3-serie...
     
  3. En deze 3 cilinder is er ook met 120PK
     
  4. Klopt helemaal dat BMW ook aan een 3 pitter werkt.
    Maar als ik me niet vergis is dat een 1.5 liter, wat nogal een verschil is.
    Oke, een turbo zal z'n werk beslist doen, maar als ik zo kijk naar de downsize perikelen van VW die nogal wat problemen kent met de 1,2 en 1,4 TSI wat overigens 4 cilinders zijn, dan hou ik nog steeds mijn twijfels.
    Een kennis werkt bij een VW dealer en heeft geregeld te maken met problemen van bovengenoemde types, en ook de 3 cilinder diesel uit de Polo schijnt niet perfect te zijn.
    Voorlopig zou ik persoonlijk niet voor de nieuwe 3 pitter van Ford kiezen.
     
  5. Met dank aan de "milieuvriendelijke" toekomst. En misschien ook wel de gunst van de bijtellende leaserijder.

    Volgens mij had Daihatsu eind jaren 80 een Charade met een driecilinder Turbo.
     
  6. Ja we kunnen wel allemaal zeggen dat het niks is. Maar we moeten er toch aan. Wij lopen toch ook op die amerikaantjes te zeiken ivm hun instap model met 3.5 v6 blok er in?
     
  7. je zou een keer onder de motorkap van een peugeot 107/citroen c1/toyota aygo
    daar zit een atomosferische 3cilinder onder te brullen
    dit is 1.0 en zit je net tegen de 60pk

    auto loopt alleen lekker als je tussen de 4500-6000rpm zit
    daaronder is een slak gevoelmatig nog sneller

    verder houdt die in bij 115 in zijn 2 en vijfde versnelling gebruik je zelde omdat je altijd in zijn 4 zit anders val je stil
    in zijn 4 kun je net 160 aan tikken
    in zijn 5 zakt de wijzer terug naar 150


    deze motoren waar ze over hebben
    is kompleet anders
    ze hebben ook alle technieken van de ecoboost in deze auto gestopt
    directe inspuiting/turbo/vraible inlaatkleppen
     

Deel Deze Pagina