Even voor de ervaren sleutelaars onder ons: De temp.meter in het dashboard loopt naar mijn mening veel te snel op, met waarschijnlijk alle gevolgen van dien. Het verhaal: als wij 's ochtends de auto uit de schuur rijden, de deuren dicht doen, wegrijden dan is aan het einde van het pad de meter al bijna in het midden (90 gr.) en nee, ons pad is geen km lang, het zal hooguit een meter of 150 zijn. Nu is alleen de vraag of deze sensor in het blok zit, wat de snelheid verklaard, en of dit direct invloed heeft op de inspuiting?? Wat dan wel zou verklaren waarom hij stationair onregelmatig loopt bij net de choke eraf, zodra hij heet is is dat weg en loopt hij normaal, ook start hij naar onze mening te traag, hij draait eerst een keer of 2/3 rond voordat hij aanslaat, als je hem uit zet na een rit, en je start hem weer, dan slaat hij bij de 2e keer ronddraaien direct aan. Geen DTC foutcodes aanwezig. Wie kan ons verder helpen??
Ik ben geen techneut maar ik herken de symptomen. Een van mijn vorige auto's had vergelijkbare punten. Was uiteindelijke toch een lekke koppakking. :-\
Ik heb in maart een focus II fase II nieuw gekocht. En daar viel het me ook op dat de temp.meter snel opliep. Maar dan rijdt ik meer dan 1 km. Ben er mee terug geweest naar de dealer maar het schijnt normaal te zijn. Maar na 150 meter is wel erg snel.
Bij een leen C-max viel het mij ook op dat de meter binnen een mum van tijd op de"juiste" bedrijfstemperatuur stond. Schijnt echt normaal te zijn. Interieur werd ook veel sneller warm.
Ik denk dat het dus allemaal wel mee valt. - Verwamde schuur??? ja, en nee, nu met deze buitentemperaturen wil het wel in de schuur rond de 25 á 26 graden blijven hangen... - Koppakking...nee, want dan zou ik ook koelvloeistof kwijt moeten raken, stotteren met rijden, roken, en mayo in mijn olie, al deze sympthomen heb ik gelukkig niet. - 150 meter klopt wel, maar het hele verhaal is dat hij gestart word, uit de schuur gereden word, uitstappen om de deuren op slot te doen, weer instappen, gordel om, kijken of je haar wel goed zit, radio harder, en dan pas wegrijden, dan dus het pad van 150 á 200 meter. Dus in tijd uitgedrukt zeker 2 minuten tussen starten en de straat op rijden, dacht dat hij dan ook al iets warme lucht blaast, maar daarvoor moet ik bij de vrouw wezen, die rijd er nu het meeste in....al zal dat niet lang meer duren voordat ik haar de auto uit trap, en dat ze maar in haar aanstaande eigen auto mag gaan scheuren
Weet je zeker dat de tijdslijn klopt? (sorry, kon het niet laten, kan je verder ook niet helpen met je probleem )
Je zou kunnen kijken via het verborgen menu wat de tempratuur van de motor echt is, en dan kijken of deze erg veel afwijkt van de meter op je instrumentenpaneel, als dit zo is kan de dealer misschien kijken of er een update is van het instrumentenpaneel ( IC genaamd )
Geloof het of niet, maar de tijdlijn klopt dus....deze vrouw is wat dat betreft best rap, en mocht je ooit 's ochtends op de A28 tussen Harderwijk en Nunspeet zo'n oranje/rode bolide in je binnenspiegel aan zien komen vliegen.....ga dan maar aan de kant....ze gebruikt de auto echt waarvoor hij dient, van A naar B in een rap tempo Daarom word het tijd dat ze een afgeslankte vorm van een Focus gaat rijden, misschien dat ze dan eens wat relaxeder leert rijden....en nu maar hopen dat ze dit niet leest
Aangezien vrouwlief nu lekker in haar eigen Fietstas rijd, rijd ik dus nu in de echter valt het mij op dat als ik de auto uit de schuur rijd, hij toch erg rap boven de 60 graden staat, en dan loopt hij stationair toch onrustig, en dit merk je ook tijdens het rijden in laag toeren (30 km/h zone tot 50km/h) Dus het is echt starten, achteruit de schuur uit, uitstappen en de quad naar buiten duwen, binnen 1 minuut weer in de auto en dan de teller al richting de 90 graden....... Ik blijf echt zwaar twijfelen over de juistheid hierin....is er iemand met een vergelijkbare 2.0i die dit eens in de gaten wilt houden??? Zodra hij echt op bedrijfstemperatuur is, loopt hij prima
dit is net het ten overgestelde van mij ik rij denk ik dik 3-5km voordat hij 90graden aangeeft wijzer staat ook iets voor de 90 maar om digitale meter is het 92graden en na uitrollen op snelweg zakt het naar 87graden dus dat is ook nog normaal wie weet zit bij jouw een verwarmingweerstand in die je koelvloeistof sneller op temperatuur brengt misschien het verschil tussen fase1 en 2 tevens loopt de mijne ook onrustig na starten slaat direct aan, rijdt goed maar bij 2500rpm schudt de hele motor (dit als je stilstaat)