1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Fluitend geluid bij koud

Discussie in 'Performance' gestart door Rasham, 30 nov 2012.

  1. #1 Rasham, 30 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2012
    Hoi,

    hopelijk klinkt dit iemand hier bekend in de oren.
    Ik kan er nog niet veel van terugvinden op internet.
    Mijn ST begon een tijd geleden een bijgeluid te maken op het moment dat de motor koud was.
    Als deze warm werd en op temperatuur kwam dan werd het geluid zodanig minder dat het niet meer te horen was.

    Nu bemerk ik dat het geluid steeds erger wordt en steeds langer duurt voordat het weggaat. Tevens hoor ik het nu soms ook terwijl de motor warm is.

    Het geluid is wat lastig te omschrijven maar is alleen te horen op het moment dat de turbo begint te spoelen en niet als deze stationair draait. het beste is het te omschrijven als een hinderlijk harde sis/fluit toon.
    Ik merk ook dat het langer duurt voordat de turbodruk wordt opgebouwd en de meter naar 1.2 bar springt.

    Ik las ergens terug over een zwakke plek in de uitlaatcollector waar de turbo op is aangesloten.
    Het klinkt redelijk logisch omdat als het materiaal uitzet het lekken van lucht minder lijkt te worden. Turbo is naar mijn weten direct gemonteerd op de spruitstuk.

    Maar aangezien hier de meeste mensen zitten met ervaring vroeg ik me af of dit iemand bekend in de oren klinkt ?
    Ik heb binnenkort een grote beurt ingepland voor de auto dus ik zal er gelijk naar laten kijken maar het kan nooit kwaad om het even te vragen.

    Ik hoor het graag !

    Groet,

    Rasham
     
  2. Toevallig pas een andere downpipe gemonteerd? Als je het zelf zoekt bij de uitlaat, dan zou het kunnen zijn dat één of meer van de drie bouten waarmee de downpipe vastzit, zijn losgetrild en er uit gevallen zijn. Ik heb dat twee keer gehad na montage van mijn uitlaat, vervolgens deze gekocht voor de zekerheid:http://shop.grahamgoode.com/focus-r...kit-fasteners-milltek-sport-39053-69369-p.asp. Ik weet, duur voor 3 boutjes, maar je bent wel zeker dat het niet lostrilt...

    Ik weet niet meer of ik extra geluid hoorde toen, maar ik hoorde hem wel onder m'n auto wegstuiteren op de snelweg. Ik wist gelijk hoe laat het was, omdat ik wist dat het zou kunnen gebeuren. Had eerst de verbeterde verkoperde (?) bouten bij Ford gekocht, maar die trilden ook los...

    Misschien is dit het, verder zou ik het niet weten...
     
  3. Membraan in het oliefilterhuis gescheurt? Trek de peilstok er eens uit tijdens het gefluit..
     
  4. #4 Iodokus, 30 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2012
    zoiets, ik hoop het niet, helaas heb ik het zelf wel ooit mogen ervaren :-(

    [YOUTUBE]xZH1xei0-b0[/YOUTUBE]
     
  5. #5 Rasham, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2012
    Nee dat is het niet.
    De auto heeft al een modificatie gehad van het luchtfilterhuis want dit is in het verleden wel gebeurd. Stationair hoor je er helemaal niets van.

    Gaat de turbodruk meter omhoog.. dan hoor je het ook.
    Zolang de turbodruk meter niet beweegt hoor je het ook niet.

    Ik denk dat kludrex er het dichts bij in de buurt komt ik vermoed dat ook.
     
  6. Wat is die modificatie dan? Ik lees veel dat de CAIS van Dreamscience ook aardig fluit... maar dat schijnt zo te horen, lijkt.
     
  7. #7 Rasham, 7 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2012
    de modificatie van het probleem met het luchtfilterhuis.
    Ik geloof dat er een heel nieuwe op zit omdat de oude een scheur vertoonde.
    Ik heb er verder geen poespas op van andere merken. Maar het moet ergens bij de downpipe zitten of bij de collector.
    -edit- de uitlaatspruitstuk is het enige wat zo snel opwarmt en uitzet dus kan ook een scheurtje daar zijn.

    Het enige wat anders is is een op maat geschreven chip die de boost naar 1.2 bar trekt en het totaalvermogen gemeten naar 250 pk tilt op het nokkenas ( gemeten dynojet)

    Ik moet nog steeds een afspraak maken.. tot die tijd rijd ik er niet vaak meer mee. ik heb per januari een leaseauto dus deze moet weg jammer genoeg.
    Ik wil hem wel helemaal in orde hebben voor een eventueel volgende eigenaar.
     
  8. Even een heel oud topic kicken. Ik heb waarschijnlijk zo'n zelfde geluidje, is hier ooit een oplossing voor gekomen? De pakking tussen turbo en downpipe o.i.d?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina