1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

flikkerende verlichting

Discussie in 'Electronica' gestart door jo, 22 dec 2008.

  1. Het probleemis het volgende:

    sinds kort zwakt de verlichting binnen en buiten dim en groot licht) geregeld af van mijn wogon 2000, 1,8 tdci. De verlichting gaat niet uit maar zwakt af en lijkt stroom dipjes te hebben.

    Sinds aug-2008 zit er een nieuwe accu en dynamo en diode-brug.

    Ik denk nog aan de spanning van de snaar op de spanrol van de aandrijving van de dynamo

    waar kan ik nog meer naar gaan kijken?
     
  2. bericht verplaatst van Focus I naar electronica. Immers dit is een vraag en geen handleiding... :shock:
     
  3. Ik denk niet dat hier een sluitend antwoord op te geven is.
    -Spanning op snaar zou kunnen al zou je dit dan moeten horen bij vochtig weer.
    -Kan de spanningsregelaar, of is de diode een gelijkrichter die is vervangen?
    -Massa goed aangesloten
    -Is sowieso alles wat is vervangend goed aangesloten?
    -Deed de auto dit voor het vervangen van alle onderdelen al?
     
  4. Zekeringen goed ?
     
  5. Airco niet stiekum toch aan? (stand ventilatoruitblaasrichting niet goed)
    klinkt raar, maar kan daar echt voor zorgen :wink:
     
  6. goeie avond,

    Ik heb hetzelfde probleem gehad met onze focus 1.8tddi uit 2000.
    Heb me rot gezocht, maar ben nu uiteindelijk al een half jaar van het probleem af.
    We hebben meerdere dingen gedaan (weet niet of het allemaal nodig):

    *een Extra massa van de '-' (min) accupool --> naar massa van chassie (ik heb een 6 mm² gebruikt) .
    *een Extra massa van de motor ---> naar de massa van het chassie( een gevlochten koperen massa .

    hoop dat je jouw probleem met deze gevens op kunt lossen.

    groeten bartje
     
  7. Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Focus 1.6 . Nieuwe accu maar dat hielp niet uiteindelijk, daarna zijn alle massapunten gecheckt en schoongemaakt en nu rijdt hij weer als een speer. Ook stationair is het weer helemaal goed.
     
  8. Hoor hier wel eens vaker dat dat massapunt op het binnenspatbord aan de bestuurderszijde wel eens roest vertoont.
    Bekijk die eens en anders schoonmaken mss. :?

    Dat is wel een belangrijke volgens mij.
    Gr Fred
     
  9. ik heb zelf deze storing gehad. bij een 1.8 diesel

    en na lang puzzelen bleek dat er 2 dingen aan de hand te wezen. slechte massa en dynamo defect.. het wil wel eens voorkomen dat een dynamo door lekkage van vloeistoffen(olie koelvloeistof etc.) op de dynamo rare storingen wil opdoen.controleer even als de dynamo droog is of nat. verhelp lekkage en maak dynamo schoon en wil het dan nog nie dan is de dynamo naar de kloten..

    succes gr wiljan
     
  10. Ik heb maar 1 tip, het massapunt bij de accu. Dit is wel de meest stomzinnige plek vlakbij de vulopening van de ruitesproeiervloeistof. de bout aan de bovenkant lijkt er redelijkuit te zien, maar onder de bout zit een berg corrosie (corrosie geleidt niet maar isoleert eerder), bout loshalen, met een staalborstel schoonmaken of indien diep aangevreten vervangen door een nieuwe, likkie kopervet, vastdraaien en geheel afschermen met kopervet zodat nieuw gemorste vloeistof er niet nogmaals onder kan kruipen. Bij mij werkte en werkt inmiddels al ruim een jaar en alles is intern en extern stabiel. Is je probleem nog niet opgelost dan pas ga je naar de massa naar de motor kijken en eventueel de massa tussen dynamo en blok. succes!
     

Deel Deze Pagina