(Fiesta) Snelheid voorruitverwarming

Discussion in 'Electronica' started by Rickvh, Dec 5, 2016.

  1. Hi allemaal,

    Wederom een vraag over mijn Fiesta, maar gezien de meeste focussen dezelfde techniek delen stel ik hem toch hier.

    Ik heb regelmatig het volgende probleem? nu met de koude dagen.
    Als ik de voorruitverwarming aan zet moet ik zeggen dat het erg lang duurt voordat er wat gebeurt op de ruit.. (hoort het niet zo te zijn dat je de voorruit niet hoeft te krabben en dat de voorruit al behoorlijk begint te ontdooien als je klaar bent met je zijruiten?)

    Bij mij duurt het makkelijk 5 minuten voor ik het ijs zie smelten op de voorruit, en dan nog gaat de voorruitverwarming vaak uit zichzelf uit (overhitbeveiliging?) voordat de ruit helemaal ontdooit is.

    Ervaren jullie dit ook of lijkt dit of mijn voorruitverwarming niet helemaal lekker werkt?

    (Er staat trouwens geen ford logo in de voorruit, maar geloof een merkje met een X logo, heb ik uberhaubt wel de originele voorruit vraag ik me dan af?)

    Alvast bedankt voor jullie ervaringen voor ik weer ga zeuren bij de Ford dealer.

    Gr.

    Rick
     
  2. Hoi Rick,

    De ervaringen met onze Fiesta uit 2011 waren m.b.t. ontdooien van de voorruit:
    4x zijruiten krabben en dan was de voorruit zo goed als klaar, wisser ff aan en gaan.

    Tenzij het er "dik" op zit....

    Succes!
     
  3. Je moet voorruit verwarmen aanzetten en dan op de max knop drukken. Dan gaat het redelijk snel alleen de voorruit verwarming duurt inderdaad een tijdje.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  4. Excuses, vergeten te vermelden, ik druk inderdaad op de max knop, echter duurt het dan nog een eeuwigheid en gaat de voorruitverwarming vaak na een x aantal minuten uit zichzelf weer uit terwijl max en achterruitverwarming aanblijven.

    Als ik de feedback van Peter zo lees lijkt het of er iets met mijn verwarming aan de hand is.
    Zal vanmiddag eens een foto van de ruit maken, wellicht kunnen jullie herkennen of dit wel een originele ruit is.
     
  5. het ligt er natuurlijk aan hoe dik het ijs is wat op de voorruit zit.
    maar als het dik op de voorruit zit, dan ben ik ook langer bezig om de (6) zijruiten te krabben.
    meestal binnen 1 minuut daarna kan ik alles wissen van de voorruit en rij ik weg.
    dan duurt het nog zeker een minuut of 2-3 voordat de voorruitverwarming uit gaat.

    dat bij jou de verwarming al zo snel uitgaat vindt ik wel vreemd, zeker als de ruit nog niet volledig is ontdooit.
     
  6. Bij mij is het met een minuut of 3 4 dun genoeg om het weg te wissen.
    In die tijd heb ik mijn beide voordeur ramen en koplampen al gedaan en moet ik nog even wachten.
    Ik heb wel puur en alleen de voorruit verwarming aanstaan.

    Weet niet hoe het zit met een beruchte massa draad overbelasting in een mk1 fase2...

    Castrol Racing Team.
     
  7. Heb jij het over een Fiesta?

    Rick; de voorruitverwarming gaat normaal gesproken idd binnen een paar minuten uit. Bij mijn Focus 1 gebeurt dat binnen de 5 minuten. Zelfs bij onze MKII is dat zo. De achteruitverwarming duurt iets van 10 minuten.
    En ook wij hebben weleens dat de ruit niet helemaal dooi is. Idd afhankelijk vd dikte vd laag ijs.
     
  8. #8 Cinq-Power, Dec 5, 2016
    Last edited by a moderator: Dec 5, 2016

    Focus

    Fiesta mk1 met een verwarmde voorruit?
    Moet dan aftermarket geweest zijn
    Castrol Racing Team.
     
  9. #9 Dzl, Dec 5, 2016
    Last edited by a moderator: Dec 5, 2016
    Ik gebruik alleen, de knop van de ruit verwarming, en zeker niet de max knop.... bij de fiesta .
     
  10. #10 kolere, Dec 5, 2016
    Last edited by a moderator: Dec 5, 2016
    Er zit ook verschil in het type ruit. De originele ruit was bij mij veel sneller, de twee ruiten die later na breukschade zijn geplaatst zijn beduidend langzamer. Voor de rest gebruik ik gewoon van dat antivriesspul en de voorruitverwarming voor gebruik ik tegen het beslaan.
     
  11. De voorruitverwarming heeft een maximum tijd dat hij aan staat. Vanmorgen had mijn Focus er ook wat meer tijd voor nodig, meestal help ik de voorruitverwarming dan een handje door de ruit te krabben. Zeker als je de zijruiten eerst gedaan hebt is dat zo gepiept.
    Ik heb bij mijn vorige ruit gemerkt dat die minder snel was. Volgens mij was dat een Pilkington, nu zit er een originele ruit in (van Saint Gobain dacht ik) en die is sneller.
     
  12. Ik moet ook altijd wel even wachten hoor, gewoon 3-4 minuten ofzo nadat ik hem heb aangezet.
    Ik wacht ook liever iets langer dat ik zeker weet dat het ijs beetje goed gesmolten is, dan mn ruitenwissers er al over te laten gaan.

    Maar man, wat ideaal is die functie. Heb ook stoelverwarming, ook lekker! Maar pfff ik mis stuurverwarming! ;-) Alles is al prima op temperatuur, maar mn handen zijn ijskoud!
     
  13. Af en toe zijn we ook wel erg verwend niet [emoji12] verwarming hier verwarming daar.

    Nog ff en we willen voet masserende pedalen [emoji23]

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  14. Snap ik wel, maar beruchte massadraad is net zo onwaarschijnlijk als een Fiesta MKI met voorruitverwarming. Heb er zelf nog nooit van gehoord.
     
  15. Hier met de Focus (met een vervangende ruit) heb ik ook het idee dat het iets langer duurt

    [​IMG]
     
  16. moet zeggen dat ie bij mij erg snel is :) +-2 min voor een dikke ijslaag daarna even de wisser en keer aan en gassen maar ;)
     
  17. Dat met die vervangen ruit heb ik ooit ook gehad, ik sta er tegenwoordig op dat er een originele ruit inkomt, dan maar een dag langer wachten, en minder winst voor de ruiten zetter.
     
  18. Ik heb de ruit even gecheckt en een fotootje gemaakt, in de fiesta mk7.5 zit een pilkington ruit
    Herkent iemand dit of dit een originele ruit is?
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. even een klein trapje omhoog voor de (voormalig) Fiesta eigenaren hier, iemand die kan zeggen aan het logo of dit een originele voorruit is?

    Alvast bedankt!

    Gr.
     
  20. volgens mij hebben de originele ruiten een :ford: logo er in staan.
     

Share This Page