Dag mensen, ik heb sinds een paar maanden dat mn vermogen wegvalt van mn FF2 1.6 TDCI (2006) tijdens ritten. Nu heb ik een OBDII scanner e.d. en lees ik herhaaldelijk code P0314 Single Cilinder Misfire waarbij de Focus dus in limp mode gaat (geen vermogen/turbo). Als de codes geist worden doet ie het weer naar behoren. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! Mvg, Daniel
het belangrijkste is om te weten of p0314 permanent is of tijdelijk verder is het verstandigste om verstuivers te meten dit wil dus zeggen de retour elk in een potje en dan motor stationaair laten draaien kijken of ze retouropbrengst gelijk/normaal is naast dat de bedrading doormeten live data uitlezen kijken of je daar een verstuiver kan zien die anders gevoed wordt wat je bij deze motor nooit mag doen is bij lopende motor de stekker van de verstuivers lostrekken dit ivm de electronica van de verstuivers vast loopt en niet meer werkt dit kun je zien in je retourmeting advies is dan alle 4 verstuivers vv maar dan zit je alleen al met verstuivers op 1200inc btw dus 1500inc wordt het met gemak hoop dat nartuurlijk dit niet is verder loopt hij goed als hij deze storing niet geeft geeft geen zwarte rookwolk onder motorkap geen verstuiverlekkage te zien tevens ook geen geratel te horen in je kop zit een ketting die je nokkenas van inlaat naar uitlaat verbindt, de spanner wil rond de 180.000-240.000 keer komen, of je hebt geluk en geen probleem ermee dat kan natuurlijk ook tevens afgelopen maanden geen gebreken gehad naast dit dan onderhoud is verder helemaal op tijd
Hoi Werner, dank voor je reply. Onderhoud gaat via de dealer al gaat dat niet lang meer duren aangezien ik beter zelf de problemen e.d. oplos dan dat zij dat doen. Verder geen problemen gehad idd. Heb af en toe wel het idee dat er wat ratelt maar dat verwar ik denk ik met het bekende dieselgeluid (zal de spanneer ff nakijken of het idd geen klapperende ketting is). De code is trouwens tijdelijk. Heb er de laatste 3 weken in Noorwegen zonder problemen mee gereden, op de terugweg heb ik hem 3x moeten recetten.... Las trouwens op een UK forum iets over een temperatuursensor die tussen verstuiver 2 en 3 zou zitten waarvan de draden nog al eens gaar worden (= foute temp waarde = knock?). Geeft verder ook geen rookwolken en een lekkage zou ik ff moeten kijken. Eerst ff de boel schoonmaken aangezien die aardig wat olie uit zn IC buis blies net boven de dynamo. Schijnt een kwaaltje te zijn met de afdichtrubber van die pijp. Laat de dealer gewoon lekker 3 beurten lang zitten... heel het blok onder de olie. Pijp opniew erop gestoken afgebonden met rektape en alles is weer dicht. Bedankt iig! Daniel
Misfire kan bij een diesel alleen aan de verstuiver liggen in mijn beleving. Het kan dus zijn dat de bedrading stuk is, maar kan ook een mechanisch defect van de verstuiver zelf zijn. Zit geen temp sensor tussen de verstuivers in.
inderdaad wat hierboven gezegd wordt zit geen temperatuursensor tussen de verstuivers je hebt inlaat temperatuursensor die net na de intercooler zit en kvs temperatuursensor olietemperatuursensor kan ook aanwezig zijn in dit geval kan het slechte diesel zijn geweest dat je hebt getankt als het alleen op terugweg is geweest (dat zou wel het makkelijkste zijn) beste is dus verstuiver retourmeting en ergste geval ben ik bang dat de verstuiver zelf defect is licht klopgeluid kan soms voorkomen paar keer van 120 naar 100laten zakken en weer terug (10x) wil er voor zorgen dat geluid weg is (verstuivers zijn dan opnieuw ingeleerd) met normaal rijden zal de verstuivers ook zelf inleren cq aanpassen
Ik weet niet of de 1.6 het ook heeft maar mijn 1.8 heeft brandstof verdeler op die plek zitten waar jij zegt een sensor te te zitten. Hier zit een stekker op en de draden kunnen indd een breuk hebben. Heb dit zelf ook gehad en had ook dezelfde klachten en symptomen als jij. Heb van de sloop een andere stekker gehaald en deze er netjes aan gesoldeerd, sind dien geen problemen meer gehad.
Heb de bedrading nagekeken en schoongemaakt en kon vooralsnog niets vinden. Tevens een fles diesel/verstuiver reiniger er in gegooit. Tot nu toe doet ie het nog goed. We wachten af. Bedankt iig voor de reacties, top. Daniel