1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ff voorstellen: Jacob met de Clio RS

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door JacobPriem, 17 mei 2007.

  1. #1 JacobPriem, 17 mei 2007
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2009
    Kende het oude forum al en mocht ook een paar keer een meeting van de focusclub mee maken (gezellige groep!).

    Hier wat fotootjes van de Megane:

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Megane 2 2.0 16v Tech Line, KW v2 verlagingsetje, alles in kleur en 18" team dynamics (sinds 2 weken)
     
  2. Re: ff voorstellen: Red Megane

    Welkom :!:
    Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden, ziet er goed uit! ;) :D
     
  3. Thanx,

    komend weekend nog ff de schroefset een cm omlaag draaien en dan gaat het helemaal goedkomen :-)

    Laterzzz
     
  4. Wel ff nieuwe foto's plaatsen dan natuurlijk.... :D
     
  5. hey welkom hier ook.
    ziet er zeer net uit de megane met de zwarte velgen zge :shock:
     
  6. Welkom. Ziet er heel goed uit die Megane met zwarte velgen
     
  7. Welkom ook :!:!
    En mooie velgen ja!
     
  8. Welcomke back!!
     
  9. Welkom terug RedMegane :D

    Mooie bak heb je trouwens :shock:
     
  10. :welcome: ziet er mooi uit!!!
     
  11. :welcome: ook weer bij de club leuk 8) 8) 8)
     
  12. Ook jij van harte welkom op dit vernieuwde forum :wink:
     
  13. Hé Red Megane :welcome:.

    Mooi Megane. :wave:

    Gr The STIG :woohoo:
     
  14. Eens ff wat stof van dit topic afblazen. :wink: Omdat het een beetje te off-topic aan het gaan was :wasntme: :wink: in het "nurburgring-topic" ga ik hier verder.

    Voor ik wat informatie geef over de nieuwe aanwinst van vandaag, eerst nog ff de aandacht voor een ander vijfje :D Eind vorig jaar heb ik samen met mijn broer een Renault 5 Alpine Turbo van 16 maart 1983 gekocht, met als doel deze te gaan restaureren. Ondertussen wel veel dingen voor gekocht (2e chassis, 2e motor, velgen, deuren, etcetcetc), alleen nog geen tijd gevonden om echt te gaan sleutelen. Maar dat maakt ook niet uit, zit geen deadline op ofzo.

    Hier nog een paar fotootjes van het transport, maar voor verdere detailinformatie (en veel foto’s) verwijs ik jullie naar de link daaronder (scheelt mij weer knippen en plakken)

    [​IMG]

    [​IMG]


    http://forum.renault5alpineturbo.com/viewtopic.php?t=95


    Vandaag het nieuwe speelgoed opgehaald, was overigens niet direct als “Ringtool” of id aangeschaft hoor. Wilde er een auto bij hebben om lekker mee te kunnen spelen :D En geloof mij, dat gaat lekker!! Zit er natuurlijk wel in dat deze 5 de ring een keertje gaat zien, maar Rem en ik zijn het er wel overeens dat je na 1 rondje waarschijnlijk compleet kapot zal zijn…. Geen stuurbekrachting, behoorlijk verlaagd; dus lekker stuiteren. Kortom: lachen dus.

    Vanochtend heb ik samen met Remco de 5 gt turbo opgehaald, wat een feest is de terugrit geweest zeg! Heb echt continue met een grote glimlach op mijn gezicht gezeten (en nog steeds). Het begint nu wel redelijk warm te worden buiten en dat is ook goed te merken in de auto, maar met beide raampjes open is het goed te doen hoor!

    Natuurlijk is het dan ook mooi meegenomen dat de uitlaat en de dumpvalve dan goed hoorbaar zijn, je hebt inderdaad geval wel de aandacht als je hier in rondrijd.

    Fotootje van de autootjes vanmiddag achter elkaar, de gt valt wel een beetje weg zo tegen al dat rode geweld… hahahaha

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De lip die onder de voorbumper zit gaat er trouwens als eerste af, heb er behoorlijk veel last van bij drempels en ook op slecht wegdek is het een probleem. Hij hangt daardoor net te laag.

    Daarnaast had Ruud nog een aantal vraagjes, heb ff zijn “vragenlijstje” gekopieerd en geplakt:

    - hoeveel PK : de 5 gt turbo phase 2 heeft standaard 120 pk (1.4 turbo). Bij mij zit er een andere uitlaatlijn van K-tec onder, maar ik ga geen pk’s gokken of id. Reken maar op die 120 pk met de standaard turbodruk. Zit overigens ook een dumpvalve op, geeft geen extra pk’s (tenminste voor zover ik weet) maar wel een geweldig gelijk en zorgt voor een grote glimlach
    - gewicht ; 848 kg schoon aan de haak :woohoo:
    - 0 naar 100 tijd ; volgens de autoweek: 8,0 seconden met een top van 204 km. Kan jullie wel vertellen, je wordt redelijk in de stoel gedrukt bij het optrekken.
    - overtollig materiaal eruit gesloopt of ga je dat nog doen; de 5 staat op grijs kenteken. Heb dus al geen achterbank meer en daar ligt nu een beklede plaat. De 2 voorstoelen zijn al vervangen voor nieuwe exemplaren uit een 5gt turbo en die zijn allebei nog perfect qua zit en nog geen slijtage op te zien.
    - zit er een rolbeugel in of komt die erin ; zit geen rolbeugel is, voorlopig ook nog niet in de planning. Eerst technisch helemaal in orde krijgen en dan verder kijken.
    - hoe oud issie ; auto is van 31 december 1987. Dus nog wel wegenbelasting betalen, maar gezien zijn leeftijd heb ik wel een oldtimerverzekering af kunnen sluiten.

    Natuurlijk de leukste vraag; wat moet het kosten??!! Reken voor een dergelijk exemplaar op ongeveer 2.000 euro. Let wel, hier gaan in mijn geval nog kosten bijkomen omdat ik al weet dat er een aantal “krokante plekken” zitten op het chassis. Er zal dus nog e.e.a. aan kosten bij gaan komen om dit helemaal te herstellen. Motorisch is de 5 goed, maar ook daar verwacht ik eigenlijk nog wel wat kosten. Wil sowieso binnenkort een keer een beurt laten uitvoeren.

    Nu heb ik overigens wel het geluk dat mijn broer (die van de 5 AT ;-)) een brug thuis heeft staan en ook technische kennis heeft, daarnaast hebben we ook de beschikking over een paar lasapparaten en mijn andere broertje heeft de nodige lasdiploma’s. Wat ik dan eigenlijk inbreng? Ik zorg voor de “domme technische opmerkingen” en drink het bier op :heineken: :proost:
     
  15. Geweldig verhaal Jacob...
    Gefeliciteerd! Morgen moet je zeker even het verhaal nog persoonlijk vertellen! 8)
     
  16. Erg leuk autootje, je wordt er wel mee gezien in ieder geval (met het uitlaatgeluid en het blazen van de dumpvalve!) :mrgreen:
    Ondanks dat 120 pk niet echt heel veel lijkt, is de auto zeker wel rap. We hebben het niet getest, maar ik denk dat ik met de :st: het onderspit delf.

    Ik zit net even te kijken, de Fiesta weegt ruim 200 kg meer (26%) en heeft 25% meer vermogen (uitgaande van 120 pk van de Renault 5).
    Op papier zou er dus nauwelijks verschil zijn, toch voelde de Renault ietsje sneller. (kan ook komen door de turbo, rijdt natuurlijk heel anders) :thumbs:
    En het is de vraag of die Renault nog 120 pk heeft, of mogelijk wat meer.

    Zeker als de auto straks helemaal is nagekeken en technisch 100% is, en na een grondige schoonmaak/poets beurt, is het echt een heel geinig ding!! :D
     

Deel Deze Pagina