1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

even voorstellen ford focus 2008 Ghia

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door jempie, 27 sep 2008.

  1. . .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. @ peter72: zijn die belgische prijzen niet goedkoper omdat wij veel duurdere inschrijvingstaksen hebben. (op basis van de cilinderinhoud en aantal pk's) plus de jaarlijkse taksen die ook weer duurder zijn.
     
  3. Mooie foto's !! Dat gaat als :super: !!!!

    Van die inschrijvingstaksen weet ik overigens niet. Weet wel van het verschijnsel fiscale pk's maar de wetgeving erachter weet ik niet.
    Ik had een collega die dagelijks van Genk (B) naar Maasland (NL) reed en die zich toen nogal verbaasde over het verschijnsel 'bijtelling' van een lease-auto.
     
  4. in Nederland hangt de auto nummerplaat ook vast aan de wagen zeker? daarmee bedoel ik dan niet letterlijk (liefst ook natuurlijk) :P maar dat bij verkoop de platen erop blijven zoals in UK? of vergis ik mij?
     
  5. ja klopt, sinds 1951 hoort de nummerplaat bij de auto en is niet gepersonificeerd. Ah, dan begrijp ik het denk ik, want afhankelijk of je je eigen nummerplaat op een auto met meer inhoud en meer pk's wilt zetten, betaal je meer belasting ? Dan weer wat geleerd !!
     
  6. wat zijn die knopjes naast je zetelverwarming links?
     
  7. die knopjes zijn een startonderbrekingspaneel met 4 cijferige code. Dit is er daarna opgezet (firmawagen) ik denk omdat ze dan een goedkopere verzekering krijgen.
     
  8. Ja inderdaad in België word je heel zwaar financieel gestraft als je veel pk's en cc onder de motorkap hebt. Bij ons zijn de 1900cc diesels heel populair, terwijl in alle andere europese landen het meestal 2000cc zijn, dit gewoon omdat je vanaf 2.0 weer in een hogere schaal zit.

    BV: een focus st die minder dan een jaar oud is (226pk 166 kW) daar moet je in belgië gewoon om de wagen op je naam in te schrijven,
    4975€ betalen. (gewoon inschrijvingstaks dus, niet de jaarlijkse taks das nog eens erbovenop) :? en dit is al goedkoper omdat het over een 2dehandse wagen gaat.
     
  9. Welkom!

    Sjonge wat een bedragen.

    Kun je daar wat meer over vertellen? En wat kost de jaarlijkse taks dan?
     
  10. voor een focus st is dit per jaar 534,34€ belastingen op je wagen. dit wordt berekend op de fiscale pk. (iets met cilinderinhoud en gewicht van je wagen, weet het niet goed)


    ik betaal voor mijn focus 1.6 tdci 90 pk :) jaarlijks 243,67€ en bij eerste inschrijving (eenmalig) 123€ da valt nog mee hé. :P trijd natuurlijk ook niet zoals een focus st
     
  11. startonderbreking is sinds een jaar of 10 toch gewoon een chip in de sleutel? alleen de sleutel namaken volstaat dan niet meer, ook de goede chip moet herkend worden.
    In nederland hadden we die toetsenbordjes destijds ook, maar sinds de komst van de chip in de sleutel overbodig geworden.

    En wat is er verschillend tussen het businesspack in Belgie en Nederland? In Nederland wordt de Ghia wel verkocht, maar zie je niet veel, de titanium is populairder.
    In Nederland is het businesspack bij beide uitvoeringen gelijk.

    gr. peter
     
  12. De extra PIN code om te starten is nodig om te voorkomen dat iemand met een "gevonden" sleutel je auto meeneemt... Zelfde toch als je bankpasje... Ik merkte laatst bij fitnesscentrum op weg naar mijn auto dat mijn sleutel weg was, kreeg het toch wel even warm, de auto stond er gelukkig nog.. vond de sleutel later onder een bank in de kleedkamer..[/quote]
     
  13. @ the thecurefan: ik denk dat het is zoals Shangdian zegt. Ik weet enkel dat als ik die code niet intyp dan mag ik aan mijn sleutel draaien zoveel ik wil, hij wil niet starten. :P

    In belgië nemen er meer een ghia dan titanium (bij fleets) vermits ht business pack voordeliger is.
    ghia: leder, verwarmde zetels, parkeer sensoren achter, travelpilot fx + voice control en bluetooth
    titanium: auto airco, auto lichten en ruitenwissers, cruisecontrol, travelpilot fx + voice control en bluetooth

    en dan natuurlijk de verschillen tussen titanium en ghia zelf. bij ghia heb je automatisch cruise control. bij titanium heb je dan dat handig opberg vak in dashboard.
     
  14. Ondertussen enkele updates gedaan:
    * Chrome handremcover geplaatst
    * startknop geplaatst
    * ST dakspoiler gekocht (ligt bij de spuiter)
    * achterbumperspoiler gekocht (ligt bij de spuiter)
    * voorste mistlichtcovers herspuiten

    ik probeer een beetje de ford mondeo titanium S kit na te maken, vind ik namelijk heel mooie uitvoering.
    [​IMG]de voorste mistlichtcovers ga ik in dezelfde kleur spuiten als mijn dakrails

    vanachter st spoiler en bumperspoiler (soort van diffuser achtig) in zwart en grijs.(kleur dakrails)
    [​IMG]
     
  15. ik heb foto's van de spoilers maar ik vind hier maar niet hoe je bestanden toevoegd. (volgens de faq is er een knopje maar dit lijkt mij spoorloos):confused:
     
  16. klein beetje geknutseld met paint, dit is natuurlijk wel nog in primer
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. mijn st dakspoiler voor de wagon
    [​IMG]




    een orgineel uit de fabriek komende 3 deurs focus met sportkit op.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina