1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ervaringen met ziptuning van een ST?

Discussie in 'Performance' gestart door 109848, 17 nov 2008.

  1. Heeft iemand met een Ford Focus ST ervaring met ziptuning en zo ja kan die iets zeggen over het vermogen, het koppel en het verbruik? Alvast bedankt!
     
  2. Was ZIP niet alleen gespecialiseerd in VAG?
    Volgens mij hadden ze van Ford geen verstand.
     
  3. Goedkoop = duurkoop! Beter DreamScience kopen, makkelijk te installeren/deinstalleren en uiteindelijk te verkopen omdat je de tune op een handset krijgt. Als je bij ZIP je auto laat tunen en Ford update daarna je firmware dan ben je de tune weer kwijt...
     
  4. Ziptuning

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op dit forum. Hoop nuttige informatie te vinden en waar mogelijk mijn bijdrage te leveren. Hier mijn reactie op de vraag over Ziptuning.

    Op www.ziptuning.nl vind je alle informatie die je zoekt. Ik heb gisteren een gebruikte (van januari 2008) ST gekocht. Ik heb voor de aanschaf verteld dat ik hem wil laten tunen door Ziptuning. Wordt het 272 PK, 397 NM. Nul tot honderd scheelt een halve seconde. Topsnelheid wordt 10 km hoger. Bij de dealer wordt gefluisterd dat hij door de vorige eigenaar al is getuned bij Ziptuning. Ik heb bij de introductie eens gereden in een ST en daarna niet meer. Ik weet dus ook niet of het echt waar is. Bij Ziptuning kan men niets zeggen, daarvoor moeten ze hem uitlezen. Toch kan ik me wel voorstellen dat hij getuned is. Met name het acceleratievermogen op hogere snelheid is geweldig. Dat merkte ik tijdens mijn proefrit gisteren. Ik zal volgende week wel eens klokken hoe snel hij op 200 zit.
     
  5. Dit is wel mooi allemaal, maar de garantie van Ford vervalt natuurlijk. Om nog maar te zwijgen over eventuele problemen met de verzekering, als je onverhoopt brokken maakt. Want na iedere grote verandering aan de auto (motor, remsysteem, uitlaat) moet je eigenlijk naar de RDW gaan voor een nieuwe type-goedkeuring. Als je dit niet doet is je auto illegaal.
    Daarom rij ik na ruim 2 jaar nog altijd standaard en zolang ik nog garantie heb ( 4 jaar) verander ik niets. BMW, Mercedes, Audi en consorten laat ik nu ook wel achter me. 8)
     
  6. @Dutch: een keer op een rollenbank laten zetten dan.
    @fastforward: zo streng is het in Ned gelukkig niet hoor.
     
  7. Verzekering is belangrijk, geef alle mods op om later gezeik te voorkomen. Heb ik ook gedaan, scheelde 3x niks op m'n premie.
    Met een DS unit kan je de tune van de auto halen voor je het naar de garage brengt. Het is enige wat ze kunnen zien als ze de auto aan de computer hangen, is dat de ECU is gereset. Als je de auto een nacht van de accu afhaalt dat is de ECU ook gereset dus daar zou ik me niet al te druk over maken.
     
  8. Als je het netjes vantevoren aan de verzekering vraagt/meldt misschien niet, maar ik zou het er niet op wagen. Als ze namelijk op hun strepen gaan staan en alle wetten en regeltjes erbij gaan halen...
    Ik heb een aantal maanden geleden Ford Nederland hierover gebeld en zij zeggen dat de type-goedkeuring vervalt bij grote veranderingen. Daarom hoef je bij de dealers ook niet aan te kloppen voor bijvoorbeeld motortuning, het wordt hen simpelweg verboden.

    @ Huigie

    Weet jij dan hoe het zit met de RDW, ben jij er langs geweest voor een herkeuring aangezien je vermogen meer dan 5% afwijkt van wat er op deel I staat.
     
  9. Ziptuning

    Garantie wordt door Ziptuning overgenomen. Heeft iemand daar al ervaring mee?
     
  10. Degene met de forumnaam ''Mau'' heeft hem bij ziptuning gechipt...
    Heb hem zelf met dreamscience gedaan, werkt perfect..

    Denk dat de ervaringen toch wel doorslaggevend moeten zijn?
    Was bij mij in ieder geval wel zo..

    Dreamscience is een doorontwikkeld product..die al door meerdere forumleden is gekocht..en goedbevonden is..
    Maarja het is je eigen beslissing uiteraard, maar ik zou het wel weten :wink:

    gr nick
     
  11. Ja dat klopt.

    De meeste kiezen voor DS of Bluefin, en al het andere is het net niet.
    Om daar zelf over te beslissen zou ik eens in een ST met DS moeten rijden.
    Wat mijn ST wel doet is dat hij soms in de hogere versnellingen 4,5,6 bij volgas wat inhoud ( Ik ga eens Super tanken , anders mijn Dumpvalve er tussenuit halen en dan nog maar eens proberen ).

    Ik denk dat de rijders met DS daar geen last van zullen hebben.

    Het is zoals beschreven dat je wel meer mogenlijkheden hebt met DS , en als ik de kerstaanbieding lees ( te koop topic) is het eigenlijk niet zo moeilijk voor wat je zou nemen.

    Gr. Mau
     
  12. ik heb wel ervaring met zip tuning, dat de garantie vervalt die nemen hun over en is het zo dat je je motor in de prak draait moet je ze bellen en ze zetten de normale instellingen weer terug en aangezien een ford geen logging maakt als er iets verandert aan de motor kunnen ze het dus niet achterhalen,

    en je hoeft alleen aan de rwd door te geven wanneer er een verandering is als je i.p.v. bijvoorbeeld een 4 cilinder naar een 6 cilinder gaat, niet als je je wagen laat chippen.
    anders zouden ze het wel heel druk hebben.

    ik heb mijn RS4 daar ook onder behandeling gehad, ik heb er nooit problemen mee gehad omdat ze op save spelen en dus niet het ultime vermogen uit de auto halen.
    ik had een RS4 V6 met standaart 376PK nadat hij bij Zip tuning geweest van kreeg ik 425PK MTM was geweest en een dubbele turbo had gekregen ging hij naar de 540PK ik weet niet of ze daar de instellingen van de motor gelijk gelaten hebben maar het ree super tot ik hem in de prak reed.

    ik zal die auto nooit vergeten

    en mijn pa had de RS6 5liter V10 met standaart 579PK die heeft hij ook naar ziptuning gebracht en die kreeg iets van 640 PK en dat was voor hem genoeg.
    hij heeft er ook nooit problemen mee gehad
     
  13. Is er ook een rollerbank test bij gedaan?
    Want ze kunnen wel zoveel zeggen :oops: ...

    De meningen over ziptuning zijn wel verdeeld..
    Zit zelf op 5 forums ofzo en hoor veel negatieve dingen over zip T..
    En soms uiteraard ook goeie dingen :wink: Maarja de slechte dingen blijven toch wel hangen :oops:
     
  14. ja uiteraard zijn daar uitdraaien van gemaakt,

    die krijg je bij MTM gelijk altijd

    en we hebben de rs6 bij een andere bedrijf op de bank gehad
    want anders zijn het speelgoed PK`s
     
  15. Re: Ziptuning

    Er zou een factuur bij moeten zijn , incl vermogensuitdraai.
    Anders er achter zien te komen wie de vorige eigenaar was en deze vragen.
    Ik heb op mijn factuur gekeken of er mijn kenteken op stond , maar dat is niet zo.
    Alleen een factuurnummer.

    Gr. Mau
     
  16. Als je het nie vertrouwt kan je altijd eerst bij je dealer de originele softwarez erop laten zetten en dan zelf naar een chiptuner gaan
     
  17. Ik zal de vorige eigenaar eens vragen; goed idee!

    Zelf heb ik het nog niet echt kunnen meten, maar het gaat allemaal wel lekker snel. Vanaf 4500 toeren is de turbodruk goed voelbaar. Volgens mijn zoon was de (getelde!) tijd vanaf 70 tot 180 zo'n 16 seconden. Wellicht weet iemand of dat inderdaad sneller is dan standaard of niet.
     
  18. Hallo Dutch Nitro.

    Ik heb een paar weken zonder tuning gereden en was na een bezoek aan Ziptuning erg tevreden.
    Bij jou is dat een ander verhaal omdat je al een gechipte ST hebt gekocht.
    Vooral vanaf de derde versnelling voel je het vermogen er goed inkomen.
    Alleen vertelde ze dat ik met 95 RON kon rijden , ( vond ik vreemd).
    Mijn ST hield wat in.
    Ben na een paar weken maar eens super gaan tanken en het probleem was verholpen.

    Gr. Mau
     
  19. Vandaag enkele tijden per stopwatch gemeten.
    Omstandigheden: 0 graden, droog wegdek, volle tank, 2 personen.
    Gemeten op snelheidsmeter.

    0 - 160 km 14,90 sec
    20 - 180 km 18,25 sec
    80 - 120 km 4,21 sec !
    80 - 140 km 7,29 sec
    120 - 180 km 10,59 sec (vanuit 4e versnelling)

    In 4e versnelling
    100 - 120 km 3,10 sec

    De acceleratie vanuit 0 km en vanuit 20 km gaat nog niet optimaal, dus die tijden kunnen nog beter. Geprobeerd met en zonder ESP, maar of bonken en inhouden (met ESP) of doorslippen (zonder ESP). Er moet zeker nog een seconde af kunnen van 0 tot 100 km (nu 7,35 sec :oops: )

    Over enige tijd zal ik het eens opnieuw proberen en dan ook de tijd van 0 tot 200 proberen te klokken. Op youtube zag ik een filmpje waarin dat lukt in ongeveer 26 seconden. Lijkt me zeker haalbaar.
     

Deel Deze Pagina