1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Ervaring Chiptuning 1.6 tdci 109pk

Discussie in 'Performance' gestart door Dannyb, 9 dec 2013.

  1. Heeft hier iemand ervaring met het chippen van de :focus2: 1.6 TDCI? Ik mis namelijk soms echt wel vermogen uit het vooronder. Voornamelijk in wat heuvelachtig gebied. Mijn auto heeft ondertussen ook 170.000 km gelopen. Maar ik heb al begrepen dat dit geen probleem hoeft t zijn.

    Ik hoor graag.

    Alvast bedankt.
     
  2. ik heb de mijne bij 90.000km laten chippen bij Unlimited Tuning (sponsor van de club) en ben daar zeer tevreden over.
    +30PK en +55/60nm
     
  3. Wel zou ik voordat ik de wagen liet tunen, bij deze kilometerstand (>170.000km) controleren of je turbo in goede conditie is, en zeker de oliedoorstroming van en naar de turbo controleren.

    De turbo is nogal een gevoelig dingetje van de 1.6 tdci.
     
  4. goed plan, wat Marco zegt :thumbup:
     
  5. Zo. heb ff info aangevraagd bij het bedrijf Turbo Reparatie Amersfoort. Die mailde mij onderstaande:
    =========================================================
    Wij kunnen het oliesysteem niet controleren. Bij deze motor is het een bekend probleem dat het oliesysteem vervuild is.

    Het is ook mogelijk om jouw auto bij ons te laten chiptunen. Als wij dat doen dan hebben wij de auto 2 dagen nodig.

    Tuning inclusief turbo
    Oliesysteem reinigen
    nieuwe peilstok
    Nieuwe zeef
    brandstofplaatje wisselen
    Prijs €1500,00 ex BTW
    Zonder tuning €1100,00 ex BTW voor het reinigen en vervangen van de turbo
    =============================================================

    Dat wordt dus een duur geintje. Maar hoe zou ik het anders kunnen checken??
     
  6. #6 kolere, 12 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2013
    Olie toevoer is wel te controleren zie howto filmpje van Marco.

    Is er dan nu sprake van speling op het asje van de turbo? wanneer dit zo is dan zou ik zeker de turbo preventief vervangen als je er nog lang mee wil rijden icm om de 15.000km olie verversen.

    Zolang de verstuivers niet lekken waarom zou je dan de afdichtingen vervangen?

    Waarom overigens een nieuwe peilstok?
     
  7. Wat Kolere zegt; +1!

    Lees verder dit topic maar even door:

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=29836&page=13

    Verder ben ik benieuwd naar de speling die er op de turbo zit. Iets verticale speling mag en moet zelfs. Axiale speling mag niet.
    Controleer de oliedoorstroming zoals in het filmpje, verwijder de zeefjes uit de banjobout en controleer de speling vd turbo.
    Is dit gedaan en allemaal goed, dan kun je 'm rustig chippen.
     

Deel Deze Pagina