1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EPS ervaringen

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Herman RS turbo, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoals de titel van dit topic al doet vermoeden ben ik benieuwd naar de ervaringen van medeforumleden bij EPS uitlaten.
     
  2. Onder mijn vorige wagen, een Mondeo uit 2001, heb ik destijds (2006) bij EPS een RVS achterdemper met dubbele uitlaat (links & rechts) laten monteren.
    Eindstukken kon ik zelf uitkiezen.
    Ook de demper (geluid) kon ik zelf uitkiezen.
    Koste wat, maar het was snel en goed gedaan.

    Cor
     
  3. EPS is prijzig, maar levert wel goed werk.

    Na 4 jaar ben ik nog steeds tevreden over mijn rvs uitlaatlijn (1,5 dag werk) vanaf de motor inclusief 4-1 spruitstuk en 200 CPSI sportkatalysator.

    [YOUTUBE]LiKqgGHslPg&feature=plcp[/YOUTUBE]
     
  4. EPS is een vakman en denkt met je mee. Aanrader!
     
  5. Bij een van mijn vorige auto's een complete rvs uitlaat met spaghetti spruitstuk, sportcat en einddemper bij EPS laten maken.
    Kost zeker wat, maar waar voor je geld. Zeker wanneer je nog lange tijd met je auto blijft rijden.
     
  6. ik ben er 4 x met een auto geweest.

    1x golf 5 tdi (gedeeltelijk rvs)
    1x focus 1 benzine (compleet rvs)
    2x focus 1 tdci (compleet rvs)

    heb hele goede ervaringen met hun. ze denken met je mee en als je het zo wil hebben krijg je het ook zo. voor een compleet rvs systeem zijn ze wel even mee bezig en het kost wel wat maar je weet zeker dat het goed word gedaan daar! echte vakmannen daar bij EPS.
     
  7. Tot nu toe enkel positieve ervaringen.

    De reden dat ik hierom vroeg was niet zo zeer omdat ik eraan denk iets laten doen, maar meer omdat ik er al eens ben geweest voor een decat voor mijn ST te laten maken.
    Ik ging daar zelf ook zeer tevreden weg.
    Aardige mensen en denken idd met je mee.
    Alle reden om weer terug te komen dus.

    Totdat ik in januarie dit jaar voor de apk de orginele cat weer onder mijn ST moest hebben.
    Bij het demonteren van de decat viel mij vooral op dat mijn decat niet helemaal was wat ik gevraagd.
    De pijp was uiteraard van mooi 304 rvs, maar tot mijn verbazing waren de flenzen die zijn gebruikt (en gemaakt ) door eps van gewoon staal en waren al flink aan het weg roesten.
    Daarbij zijn voor montage ook geen rvs bouten en moeren gebruikt maar gewoon staal.

    Al met al zeer teleurstellend dus voor een bedrijf wat toch best positief bekend staat.
    Ik was dus eigenlijk vooral benieuwd of er ook reacties met minder positieve ervaringen zouden komen.

    Daarbij kom ik bij vraag 2:
    Zou het de moeite zijn om terug te gaan naar eps met mijn decat??
     
  8. Dan zou ik contact opnemen met EPS en vragen of zij bij een decat altijd gebruik maken van stalen bouten, flenzen en moeren.
     
  9. Ben er 2 keer geweest, werd vakkundig gewerkt en al het benodige materiaal/apperatuur is aanwezig. Vind ze wel ENORM duur, dat viel me erg tegen. Flenzen zien er bij mij na jaren nog prima uit.

    Ik twijfel ook om er weer heen te gaan, maar dat is puur prijs technisch.
     
  10. Pmperformance al eens geprobeerd? Weet niet of er veel verschil zit kwa prijs, maar de kwaliteit is wel goed.
    Daarna het goedkoop laten doen bij een bedrijf in Almelo, maar de kwaliteit was echt merkbaar slechter.
     
  11. Heb een mailtje naar EPS gestuurt met de vraag of ze het willen oplossen.
    Ik ben benieuwd naar de reactie
     
  12. Heb je al iets van EPS gehoord?
     
  13. Crooketuning is ook een aanrader!
     
  14. Ja ik had inmiddels bericht gehad van eps.
    Ze willen de flenzen wel vervangen voor rvs flenzen.
    Kosten zijn in dit geval 12,5 euro per flens en dan rekenen ze geen arbeidskosten.
    Dit gaat me dus 25 euro kosten.
     
  15. nette oplossing toch?
    wel jammer dat je er weer zo'n eind voor moet rijden.
     
  16. Nouja netjes.
    Ik vind het eigenlijk in de 1e pkaats al niet netjes dat ze er zonder overleg gewoon stalen flenzen op lassen terwijl je er in mijn ogen toch van uit mag gaan dat er rvs flenzen gebruikt worden als je om een rvs decat vraagt.

    Maargoed ik wil wat dingen aangepast hebben dus ik ga er binnenkort nog wel een keer heen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina