En toen gingen we verder in een Audi e-tron

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door FordFranc, 7 feb 2012.

  1. Nehh, verassender als er niks staat en je wegtrekt van een duitser
     
  2. Ik mag na ruim 3 jaar met de GCM te hebben gereden, weer een nieuwe lease-auto uitzoeken. Altijd een mooi moment natuurlijk!

    Alleen...de voorwaarden; een A of B label auto... Dat betekent dat de nieuwe Grand C-max alleen met 1.0 Ecoboost gekozen kan worden :(

    Ondanks dat dit een heerlijke motor is (ligt immers ook in de Fiesta van Fiona), ga ik er dan (te) veel in pk's en koppel op achteruit. We hebben daarom het fenomeen 7-zitter losgelaten en gekeken naar een gunstig bijtellingstarief van 7%. Het leasebudget laat een mooie keuze toe, dus het gaat worden een.....

    E-tron. Ja, ik weet het, VAG, maar toch een fijne hybrid en best snel ook :D

    En scheelt ca. € 200 netto per maand bijtelling. Ja, ik ga het elektrisch rijden ook echt benutten. Mijn woon-werk moet ik bijvoorbeeld volledig elektrisch kunnen overbruggen.

    Nadere specs volgen, zodra ik het groene licht van mijn werkgever heb gekregen.
     
  3. Pff het wordt er niet beter op met de ford liefhebbers in Almere :mrgreen: Ik sta ervan te kijken dat je de auto alweer drie had :o Veel plezier iig met de nieuwe!
     
  4. Tja, de tijd gaat best snel. De auto heeft nu probleemloos bijna 135.000km gereden.
     
  5. Jammer van de Ford, maar ik kan me voorstellen dat je voor de Audi gaat. Mooie auto!
     
  6. Audi? Fijn dat jij er blij mee bent!

    Dat hele bijtellingsverhaal heeft echt een hele rare invloed op de automarkt. Snel naar 1 of 2 tarieven.
     
  7. Ja Koos, A3 sportback

    En ja, ben het helemaal met je eens dat de markt wordt verstoord! Klopt gewoon niet! Maar als ik een Grand C-max ecoboost 1.0 driecilinder ga rijden is die auto ECHT niet zuinig, dat bestaat niet. Die motor moet dan veel te veel werken. Ik betaal daarvoor dan wel 25% bijtelling.

    En ik weet ook dat er veel hybride rijders zijn die het laadsnoer in een doos op zolder hebben liggen, zo ben ik dus niet. Bovendien gaat mijn werkgever er op toezien dat er een goede verhouding tussen electriciteitsafname en benzine-afname zal zijn.
     
  8. Voor die €200 geef ik je geen ongelijk, daar kan je aan het einde van het jaar mooi voor op vakantie. De regels omtrent bijtelling slaan hier in NL steeds meer de plank mis.
     
  9. Regels zijn krom inderdaad, maar met de Golf GTE, A3 E-tron, en te nog te komen Passat GTE en A4 E-tron doen wij wel hele goede zaken in Nederland. We verkopen ze als warme broodjes.

    De GTE en E-tron hadden nogal wat kinderziektes, maar mede door streng beleid vanuit Wolfsburg en Stuttgart zijn de meeste alweer opgelost. Tegen de tijd dat jij hem krijgt (nu bestellen is vermoedelijk november rijden, afhankelijk van het aantal bestellingen, en die nemen fors toe nu de deadline-leverdatum einde 2015 nadert) ben ik ervan overtuigd dat je een (vrij) probleemloze auto zult hebben.
     
  10. Ja Mike, dat geven de dealers ook aan. Op het Audiforum wordt inderdaad ook over wat probleempjes geschreven, zoals stekkers die niet meer los willen komen en soms werkt de digitale portal niet waarmee je bijvoorbeeld de kachel aan kunt zetten via de app.

    Ik ga ervan uit dat dit straks allemaal opgelost is. De mijne wordt waarschijnlijk binnen 2 weken besteld (in Gletsjerwit).

    Wat ik ook weet is dat de S-line stuurtjes gewild zijn bij het dievengilde. Er worden bijna wekelijks sturen gejat. Misschien toch geen S-line pakket nemen....
     
  11. Was de C-max phev geen optie?
     
  12. Ja hier horen we met regelmaat dat er audi sturen vedwijnen in landsingerland dan wel. Maar nu snap ik waarom
     
  13. @Anton

    Toen we de keuze maakte om niet meer te gaan voor een 6/7 zitter, kwamen er meer keuzes in de lage bijtellingscategorie. De C-max phev zit minder doordacht in elkaar. Dwz accu in de kofferbak (achter de achteras dus). Die honderden kilo's hebben een enorme invloed op het rijgedrag. De C-max rijdt daardoor eigenlijk Ford-onwaardig vind ik. Ook de Audi rijdt minder dynamisch dan mijn huidige auto, maar wel beter dan de C-max phev, mede doordat de accu's onder de achterbank zijn geplaatst.
     
  14. Toch grappig dat de liefde voor Ford zo eenvoudig in procenten uit te drukken valt ;)
    Toch wens ik je veel plezier in je Audi. :cool:
     
  15. niets ten nadele van de leaserijder maar als ik voor 100 euro p/m een auto mocht rijden dan zou het mij ook niet zoveel uitmaken wat voor merk het is.

    wel leuk, al die bijtellingen maar als gewone sterveling heb je daar natuurlijk niks aan.

    en toch wens ik jou ook veel veilige en plezierige KM met de Audi Franc :thumbs:
     
  16. #136 jjonkie, 14 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2015
    Ach sommige mensen willen het niet begrijpen maar los van bijtelling etc is die Etron gewoon een hele fijne auto. Super stil en echt snel en zuinig.

    Tegenstanders, critici en mensen met een las apparaat geniet nog even van fossiele brandstof maar het is een kwestie van tijd.. :baeh:

    Ik rij regelmatig met een Etron en ik zou mijn Focus er zo voor weg zetten. Klasse apparaat, paar kleinigheden aan kinderziektes moeten de early adaptors wel even doorheen maar ik denk dat tzt wel opgelost is. Prima combi tussen comfort en schoon electrisch rijden en power en range als het nodig is.

    Als je dan ook nog die bijtelling (waardeloos systeem inderdaad) meeneemt ben je gek als je het niet doet.. :thumbs:



    Wat is je woon-werk afstand ? De range is puur electrisch slechts 25-30 km op 18 inch. Als je accu koud is gaat de er per gereden kilometer zo'n 3 km van je range af. Als de auto (en accu )op temperatuur is de range wel 1 op 1.. De eerste km hakken er dus flink in...

    Het schijnt dus beter te zijn om als het koud is buiten het eerste stukje wel met draaiende motor te rijden ( hybrid modus ). Hier schijnt nog een update voor te komen heb ik me laten vertellen.
     
  17. Probleempjes met stekkers en appjes zijn nog het minste van de problemen. Ik doel op problemen met de elektromotor en de bak. Reparaties van 5000 tot 13000 euro......maar dat gaat nu beter.
     
  18. daar heb je dan gelukkig leaserijder weer geen last van :-)

    ik heb zelf me enorm in verdiept en het is maar net wat je nodig hebt en wat je werkgever belangrijk vind
    ik kon helaas niet voor zo een audi gaan omdat ie te weinig ruimte heeft
    maar het is wel een hele fijne auto
    ook het aantal km dat je rijd is belangrijk
    voor mij omdat ik kwa ruimte wat nodig heb en binnen de 7% zou alleen de outlander in aanmerking komen maar buiten dat ik hem niet mooi vind is het ook een benzine slurpende bak
    want als je veel km maakt is een diesel altijd nog voordeliger voor de werkgever maar ja voor de werknemer lonkt natuurlijk die bijtelling
     
  19. #139 jjonkie, 14 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2015
    Die Outlander loopt gewoon 1 op 10 als je niet laadt. Dat je daar fiscale voordelen voor krijgt is ronduit belachelijk maar goed...

    Een Etron rijdt zonder te laden gemiddeld nog 1 op 17 (eigen ervaring) wat voor een luxe en snelle auto toch netjes is.
     
  20. Snap qua centen de overweging wel om voor een A3 (E-tron) te gaan...
    Maar...... ik hoop dat ie beter rijdt dan de nwe A3 sedan met 2.0 diesel motor.... Is geen fijne auto om mee te rijden. Nul beleving... niet bij de les... en rond de middenstand een zeer ongevoelig stuurgedrag. Ziet er wel mooi uit, dat wel.

    En dat de nwe C-Max Hybride niet echt handig is... tja de C-max is nooit ontworpen als zijnde Hybride.

    Maar hoe zit het eigenlijk met de Mondeo Hybrid? Was dat geen kandidaat?
     

Deel Deze Pagina