1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eibach set geplaatst,wielen staan overdreven naar binnen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Stephan296, 28 dec 2012.

  1. Het uitlijnrapport:

    [​IMG]

    De foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Eigenlijk zien (bijna) alle waarden er goed uit voor een verlaagde focus.
    Behalve de sporing van de vooras; die hebben ze goed verneukt. Dat is namelijk het enige wat stelbaar is aan de voorkant.
    Hiermee moet je teruggaan en kostenloos laten fixen.

    De achteras heeft 2 graden negatieve wielvlucht; dat is vrij veel, maar behoorlijk standaard na een verlaging.
    Ook het verschil tussen links en rechts zie ik heel vaak om voor mij onbekende reden.

    Aan de achterkant kan je met een speciale stelbout van spc/eibach maximaal 1 graad terugstellen.
    Meer heb je ook niet nodig, anders moet je een verstelbare arm monteren.
     
  3. Ja ik vindt ze ook best wel schuin, ik had zelf na me eibach verlaging niet zulke schuine achterbanden. Ik zou ze gewoon weer opnieuw uitlijnen, maar niet meer bij Euromaster :lol:
     
  4. Is inderdaad erg schuin....
    ik zou terug gaan voor garantie en anders naar een ander niet bij kwikfit, ik zou naar de profile gaan......

    keep us posted....
     
  5. #25 trucker0werner, 31 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2012
    aan de hand van de foto's en de rapport zou ik zeggen ze staan goed
    bij mij staan de banden ook boven iets naar binnen vergeleken met onder.
    voor staan ze een stuk rechter.

    Je moet weten dat een band sneller slijt in een bocht dan rechtuit
    in een bocht zal de band haaks op de weg komen te staan waar de meeste druk op staat van de twee
    anders gezegd als de achterkant verder inveert dan zal hij rechter komen te staan.

    mijn auto is orgineel en heeft het ook
    als de banden haaks op de weg staan krijg je een compleet andere stuurgevoel
    nu heb je iets sportiever gevoel en stuurt het lekkerder sportief.


    ik zat eerst te denken aan spacers om het gat op te vullen
    zodat de banden iets naar buiten kwamen en netter erin zaten.
    dit niet gedaan om 2 redenen
    1 wiellager wordt anders en zwaarder belast.
    2 band op de weg komt ook verder naar buiten met gevolg dat hij erbuiten steekt
    dit mag wel alleen 3cm is maximaal wat hij uit mag steken
    en op de weg staat de band perfect in vergelijking met de wielkast
    dus ga je 4cm verbreden steekt de band te ver uit (was ook niet meer dan 0.5cm van plan )
    dus om die redenen heb ik het niet gedaan.

    verder heb ik vanmiddag gekeken en geen bandenslijtage aan de binnenkant
    dus als ze iets scheef staan, staan ze dus goed

    edit:
    enige oplossing is eventueel een camberkit te monteren
    echter je moet wel weten dat je hem op fabriekwaardes moet instellen
    deze staat nu eigenlijk al goed genoeg.
    http://www.speedyracer.com/Ford-Focus-Mazda-35-Adjustable-Rear-Camber-Kit
    met zo'n kit kun je, je wiel wel recht zetten.
    Dit zou een mogelijkheid zijn.

    echter begin ik daar niet aan ivm ford de auto zo heeft gebouwd en bedacht. het blijkt dat je goed mee kan rijden
    maar op de site staat er wel bij dat je dit het beste kunt gebruiken als je hem verlaagd
    dit klopt ook met multilink zou bij het inveren de bovenkant iets naar binnen gaan. met verlagen zakt hij ook dus krijg je het zelfde effect,
     
  6. #26 dutchguy, 31 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2012
    Gezien de reacties moet ik wat toevoegen:

    Opnieuw uitlijnen heeft geen zin voor de achterkant. De stelbouten stellen zowel wielvlucht als sporing in 1 keer.
    Het is dus zoeken naar het beste compromis. Ze hebben de juiste keuze gemaakt en de sporing zo goed mogelijk gezet.
    Slechte sporing zorgt er voor dat je banden aan puin gaan en gaan 'featheren'.

    Been there done that.
     
  7. Rij heel veel en telkens als ik achter een focus rijd staan de achterwielen bovenin iets naar binnen,dus standaard:mrgreen::mrgreen:
     
  8. Kan het ook wat te maken met hoeveel inch velgen je eronder hebt zitten? Hoe groter, hoe schever? Of heeft dat er niks mee te maken?

    En misschien is er iemand die ook deze set eronder heeft zitten en een vergelijkingsfoto kan plaatsen?
     
  9. Ik zal eens kijken of ik een goeie foto kan maken, mischien heb ik mijn uitlijn rapport ook nog wel ergens liggen
     
  10. Hier een foto van onze Focus II welke niet verlaagd is en op 16" stalen wielen staat:

    [​IMG]

    Wat valt op? Juist het wiel staat ook zo naar binnen. Dit hoort dus gewoon zo.

    Hieronder een foto van Lars zijn wagen (weliswaar Focus I. Van de Focus II is in feite hetzelfde als die van de Focus I) welke wel iets verlaagd is (ST170 veren = 1 cm lager dan stndrd) maar met volledig verstelbare draagarmen en echt volgens fabrieks specs is afgesteld:

    [​IMG]

    Wat valt op? Ook hier staat het wiel naar binnen. Ondanks dat hier dus de volledige verstelbare draagarmen en afgesteld volgens fabriek specs.


    Volgens het rapport staat de achteras goed en binnen specs. Maar juist de vooras staat totaal niet binnen specs. Die hebben ze "quick and dirty" afgesteld. Juist de voorbanden krijgen zo veel te verduren en zal het verbruik ook niet ten goede komen.

    Mijn theorie is dat wanneer Stephan zijn grote wielen plaatst (welke waarschijnlijk ook een andere ET waarde hebben) het al veel minder opvalt. Wanneer ik het vergelijk met mijn wagen (niet verlaagd) dan staan de achterwielen ook wat schuin echter door de lagere ET waarde (velg komt verder naar buiten) is de bovenkant van het wiel nagenoeg gelijk met de wielkas, juist de onderzijde steekt wat uit.

    De opmerkingen dat dit niet goed zou zijn bij de wagen van Stephan is dus onzin.
     
  11. Ik heb het eerste uitlijn rapport gevonden en de mijne word aan de hand van deze altijd uitgelijnd..

    Ik ga elk jaar altijd ff heen en neem dit rapport meestal mee. De uitlijner heeft hem ook in zijn systeem staan zodat de auto altijd op dezelfde manier is uitgelijnd

    [​IMG]
     
  12. 38 mm lager dan standaard ;)

    [​IMG]
     
  13. Staan ook best schuin, volgens mij is dat wel standaard na een verlaging. Hier de mijne na verlaging:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina