1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eibach pro kit 3cm i.c.m. 18 inch set velgen op focus 2 fase 2

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Clubx, 27 aug 2012.

  1. Hmm 4 uur werk vind ik wel erg veel. Ik kan me voorstellen dat ze die 4 uur reserveren maar als men er enige ervaring mee heeft moet het toch binnen een uur of 2 bekeken zijn en dat dan ook nog inclusief het uitlijnen. Peter de Groot heeft mijn Focus 3 verlaagt binnen twee uur inclusief uitlijnen en dan te bedenken dat dat de tweede Focus 3 was waar men de verlaging voor uitvoerde, Remco viel de eer toe de eerste te zijn. De ervaring was dus nog niet optimaal en toch een verlaging binnen 2 uur :thumbs:

    Wat dat uitlijnen betreft, het camber van de Focus is na de verlaging dusdanig veranderd dat uitlijnen gewoon moet tenzij je een Focus met een beroerde wegligging en een fantastische bandenslijtage wilt hebben natuurlijk ;)
     
  2. Verlaging

    Beste allemaal,

    Aangezien ik al een aantal keer Peter de Groot voorbij zag komen in jullie reacties heb ik dit bedrijf vandaag eens opgebeld.

    Voor het verlagen van mijn focus 2 inclusief het uitlijnen vragen ze € 175,-
    Hierbij lever ik dus zelf de veren aan.
     
  3. verlaging

    Man kwam als zeer vriendelijk en behulpzaam over aan de telefoon.
    Hoe is jullie ervaring ermee? Denk dat ik wil gaan wachten tijdens de de/montage.
     
  4. Dat is daar geen probleem. Je kunt bij de receptie koffie drinken en een boekje lezen, maar je mag ook gewoon de werkplaats inlopen en bij de monteur kijken.
    Heb er vorige keer ook gewoon een praatje mee gemaakt en ff gekeken wat hij allemaal een het sjouwen was... ;)
     
  5. Achterzijde Focus 2 fase 2 nog steeds wat hoog na plaatsing Eibach Pro Kit

    Beste Ford vrienden,

    Vandaag is er op mijn Focus 2 fase 2 een Eibach pro kit geplaatst.
    De voorzijde is fantastisch gelukt, zeker een centimer of 3 naar beneden gegaan. Echter achter lijkt de auto hoogstens 1 centimer te zijn gezakt.
    De achterkant staat niet echt veel lager als dat het origineel was.

    Is dit normaal dat bij een Eibach pro kit de achterkant altijd nog wat hoger staat en hier niet de 3cm naar beneden wordt gehaald?
    Jammer dat achter niet mooi gelijkloopt met de voorzijde.
     
  6. moet toch nog wat inzakken toch?
     
  7. Ik weet dat het nog verder kan inzakken maar dan zou het achter zeker nog 2 cm moeten zakken. Zover zullen ze niet inzakken lijkt me.
     
  8. Duurt ff en kan behoorlijk, heb gister de achterwielen van stephan eraf gehad en toen stond ie ook rete hoog op zijn achterste benen.

    Zal nu wel weer op oude niveau staan....
     
  9. Mijne staan idd weer op het oude niveau.
    Zeker met nieuwe veren kan het volgens mij ff duren.
     
  10. Waar blijven de foto's :P:P
     
  11. ff een ritje met 5 (zware) personen dan zal die zeker sneller zakken
     
  12. #32 Clubx, 7 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2012
    Foto's

    Hierbij een foto van de focus toen ik net terug kwam van Peter de Groot.
    Hier ligt de achterbak nog vol met de oude band velg/combinaties dus de auto ligt hierdoor lager.

    Op de tweede foto is de auto te zien zonder belading.
    De achterkant ligt nu beduidend hoger. De auto staat gewoon schuin naar beneden en de voorkant ligt veel lager. Ben benieuwd of hier meer eibach rijders zijn die hetzelfde hebben. Hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen dat dit normaal is aangezien ik had verwacht dat de focus achter zeker wel wat lager kwam te liggen. Zie bijvoorbeeld de auto van Remco (red-focus) met eibach verlaging. Dit is dan wel een focus 3 maar deze ligt echt wel lager aan de achterzijde. Het lijkt gewoon of de auto aan de achterkant bij mij maar een centimer is gezakt. Hier tevens nog een link van een focus welke volgens de beschrijving ook maar 3 cm eibach is verlaagd. Ligt ook een stuk lager aan de achterzijde.

    Op de doos van de veren staat artikel nummer 10-35-016-01-22 en daarachter focus 1
    op de site van Eibach zie ik dat dit artikelnummer toch echt het nummer is voor de focus 2 welke ik bezit. Lichte paniek is dus nu aanwezig of er niet een verkeerde set onder gemonteerd is/in de doos zat.


    Met beladen achterbak
    [​IMG]

    Met beladen achterbak
    [​IMG]

    Met lege achterbak
    [​IMG]
     
  13. Artikel nummer 10-35-016-01-22 zou voor de Focus 2 hatchback moeten zijn met 1.4, 1.6, 1.6 TI-VCT en 1.8 moeten zijn. Ik denk dus dat je er vanuit kan gaan dat je de juiste set hebt.

    Ik zou het nog een paar dagen aankijken. Als de veren niet verder inzakken kan je dit probleem bij de leverancier van de veren neerleggen. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er een productiefout in de achterveren zit.
     
  14. De Focus leunt idd een beetje voorover. Zie het er verder goed uit icm de ST velgen.
     
  15. verlaging

    De looks zijn inderdaad goed, dankje.

    Je bedoeld dat dit normaal niet is met een setje verlagingsveren?

    Dat de auto standaard hoger ligt aan de achterkant is mij duidelijk.
    Maar het viel mij gewoon eens op dat er zo'n hoogte verschil tussen voor en achter zit.

    Hoop dat er iemand een foto heeft van zijn hatchback focus 2 waarop zijn eibach verlaging te zien is.

    Ik krijg hier al echt de kriebels van aangezien je dit maar eens moet uitleggen bij de ford dealer waar de veren vandaan komen.
     
  16. Deze veren verlagen 30 mm als ik het goed heb. Deze 30 mm verlaging is echter bij auto's met een standaard onderstel. Als ik jouw auto zo zie vermoed ik dat deze af fabriek is voorzien van de sportieve wielophanging. Deze sportieve wielophanging is 1 cm lager als het standaard onderstel (ik heb dit ooit nagevraagd bij Ford Nederland). Auto's met sportieve wielophanging hebben andere schokdempers en veren als auto's met het standaard onderstel.

    Als je daadwerkelijk de sportieve wielophanging hebt verlaagd deze set dus maar 2 cm. Je zegt dat je auto achter nu 1 cm lager ligt als voorheen. Dit zou betekenen dat je auto nog 1 cm moet zakken om aan de opgave van Eibach te voldoen. het is goed mogelijk dat de veren na enige tijd nog 1 cm (of verder) inzakken.



    .
     
  17. verlaging

    Onder mijn focus zit voor zover ik weet geen sportief onderstel.
    Dit was mijn dealer iig niets bekend aangezien deze de auto hebben geleverd. Ook via die site waarop je via kenteken de bouwdatum kan achterhalen stond ook niets in de optielijst over een sportief onderstel. Ik ga er dan ook vanuit dat er standaard niets anders onder lag. Alleen het X-pack was gemonteerd.

    Heb nog een foto toegevoegd van de sticker welke op de doos zat van de veren. Hierop is te lezen dat men spreekt over een Pro-kit focus 1. Vreemd aangezien ik een focus 2 heb. Echter is het artikelnummer wel weer goed. Plus een foto van een van de veren vn eibach welke nu achter gemonteerd zit. Hierop zijn nummers te zien welke wel overeenkomen met de nummers welke bij deze set horen. Misschien kan iemand met een eibach set ook eens kijken of deze nummers overeen komen met die van mij.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Ik heb dan wel een Fase 1 maar wel de 18" ST met een eibach kit. Deze verlaagt 35mm en omdat ik een Futura heb ligt de auto zelfs nog wat lager omdat die standaard al wat verlaagd is. Rijdt echt super en totaal geen problemen
     
  19. Misschien niet helemaal goed te zien maar dit is de enige foto die ik heb.

    [​IMG]


    Gr. Perry
     
  20. verlaging

    Nja ik weet het ook niet meer.

    Morgen een afspraak bij de Groot.
    Even nog wat finetunen v.w.b. uitlijning.
    Zal eens aan hun vragen wat hun denken of de auto niet te hoog staat aan de achterzijde.

    Op jullie foto's lijkt de achterkant van jullie fofo 2 fase 1 iig lager te liggen dan bij mij.

    Flink verrot weer dat je na een set Apex op de vorige focus denkt te kunnen slagen met een Eibach kit en dat de auto nu ineens niet meer op gelijke hoogte voor en achter staat.
     

Deel Deze Pagina