1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk EGR klep problemen 1.6 TDCI

Discussie in 'Performance' gestart door Robbert K, 20 jan 2013.

  1. Hallo,

    Heb sinds een paar weken problemen met de egr klep. Motormanagement lampje brandde. Heb de egr klep schoon gemaakt en de storing was toen weg. Helaas kwam deze de volgende dag weer terug en het vermogen viel ook weer weg.

    Moet ik nou de heel de egr klep vervangen? Of kan het ook alleen de sensor zijn waardoor de klep niet meer werkt?

    Als ik 1 van deze dingen moet vervangen kan ik dat dan gemakkelijk zelf?

    Elke tip is welkom!
     
  2. Als je motor ook veel rookt, dan kun je de klep wel vernieuwen. De mijne is ook al vernieuwd. Na de nieuwe gelijk een plaatje tussen gezet en heb al ondertussen al meer dan 80.000 km afgelegd en geen problemen gehad.
     
  3. Bij mij weten moet de klep ingeleerd worden. Je kan hem zelf wel vervangen, maar het inleren zal de dealer waarschijnlijk moeten doen.
     
  4. Niet mogelijk om zelf te doen via Interfaces?

    Bedankt!
     
  5. Het is niet altijd zo dat de EGR ingeleerd moet worden. Weet dat bij de voormalige auto van mijn neefje (Focus II Fase I 1.6 tdci) het ook niet noodzakelijk was.
     
  6. #6 antig01, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2013
    Bij mij weten moet deze klep.wel.ingeleerd worden dat staat namelijk ook op het doosje van de klep. Ik geloof wel dat hij ook wel werkt als je hem niet inleerd. Het beste is om hem daarna ook te laten voorzien van de nieuwste software.
    Weet niet waar je woont, maar kan je eventueel van dienst zijn met monteren en inleren.
     
  7. #7 antig01, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2013
    Dubbelpost
     
  8. Een vriend van mij heeft ook dit probleem. De auto heeft 1 jaar en 1 maand terug een nieuwe EGR van valeo gehad. Nu 35k km later wilde de auto niet starten en een code die ref voltage B 5v low.

    Als ik de stekker van de EGR is losgekoppeld start de motor pas, met de stekker vast niet.

    Kan dit komen omdat de klep vies is of zit er kortsluiting in en is de klep overleden?
    Zijn deze kleppen eigenlijk automatisch dicht (veerbekrachtigt?) als ze niet elektrisch bekrachtigd zijn (normally closed). Ik vraag me namelijk af wat de klep doet als de stekker is losgekoppeld.
     
  9. Nee, het is een klep die open en dicht gaat dmv een elektromotor met een wormwiel en vertandingen. Als je de stekker eraf haalt en hij doet het wel heb je vermoedelijk massasluiting in de egr inderdaad.
     
  10. alleen egr storing?

    of ook roetfilter problemen erbij?
     
  11. Inderdaad ook roetfilter problemen, komt denk ik door het niet goedwerken van 1 gloeibougie?
     

  12. nee,

    eerder roetfilter verstopt, dat verklaart de egr storing!.

    hoeveel km gelopen en roetfilter al eens vernieuwd? had er van de week ook 1, roetfilter gereinigd en was weer goed.
     
  13. En?? auto al laten repareren?
     

Deel Deze Pagina