1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerst een Mondeo, nu een Panda 100HP, en ook nog een Grand Scenic gekocht

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Mike, 30 jul 2012.

  1. #1081 dutchguy, 3 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2014
    Pff het enige mooie aan zo'n auto zijn de bose speakers met sub.

    Die knoppenzooi met joystick is een drama, evenals de Bluetooth en TomTom navi software.
    De integratie is van een zielig nivo...
    Bluetooth werkt ook met veel telefoons niet goed, waardoor de radio continu onderbroken wordt.

    Verder is de binnenafwerking dramatisch slecht. Veel delen zitten maar zo zo vastgezet en komen zo los.
    Voorbeeld is die plastic inleg in het stuur, aan de bovenkant best mooi, maar vanaf de onderkant druk je hem er zo door en voelt niet fijn.

    De climatecontrol is volledig stressed, blaast veel te koude lucht of juist te warme lucht op standje tornado.

    Maar ik ben blij voor je dat hij helemaal jouw smaak is :mrgreen:

    ( ik denk dat je het uiteraard niet met me eens bent, maar spreek je over een half jaar wel weer ;) )
     
  2. Klinkt goed lars, waardige opvolger xD
     
  3. Niet mijn smaak (anders zou ik geen Focus rijden :) ) maar wel zo handig met drie kinders.

    Hopelijk blijft de Franse afwerking zitten en de kwaaltjes je bespaard.
     
  4. Fijn dat je een prima midzomer hebt gevonden. Sinds de laatste paar jaar is de kwaliteit van de renaults een stuk beter, eigenlijk sinds de bemoeienis van Nissan met de kwaliteitscontroles. Fijn dat je mannen het zo goed doen!
     
  5. Lars, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Ze rijdt al jaren Peugeot en Renault, en heeft na 2 Clio's nu gekozen voor een Scenic.

    Joystick werkt echt perfect, TomTom ook (zelfde als in haar Clio, doet gewoon goed zijn werk en is duidelijk af te lezen).

    Bluetooth is een verademing, werkt met zowel Blackberry, Iphone 4 als Iphone 5 prima, geluidskwaliteit telefoongesprek is erg duidelijk, muziek streamen erg makkelijk en helder.

    Afwerking binnen is van een prima niveau, loszittende interieurdelen zijn niet van toepassing.

    Plastic inleg in het stuur. Het chroomkleurige bedoel je? Die is bij de Bose massief, dus niet hol, en voelt solide aan.

    Climate control ook niets op aan te merken, is gewoon in kleine trapjes te verstellen al naar gelang je behoefte aan meer of minder lucht.

    Zo, nog meer punten die ik zo eenvoudig van tafel kan vegen? :mrgreen:
     
  6. Zie dat er nog ruimte is voor nog 2 kinderen, binnenkort weer aan de bak ;)

    Dit model moet je eerder vergelijken met een c-max dan een s-max, de espace komt denk ik eerder in de buurt bij een s-max.
    In ieder geval veel rijplezier!
     
  7. #1087 dutchguy, 3 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2014
    Had ook geen andere reactie verwacht, zo ken ik je weer ;)
    Je komt er nog wel achter wat ik bedoel :)

    Dat je jaren Clio of 206/207 hebt gereden snap ik, maar die hebben dit soort problemen ook niet.

    Ik heb afgelopen jaar het genoegen mogen hebben om met een megane bose edition een 2tal keer naar Italië en terug te reizen.
    Jouw nieuwe karretje is 1:1 uitgerust met dezelfde elektronische en interieur componenten.

    Was voorheen redelijk te spreken over het design en de uitvoering+opties.
    Daar ben ik (tot mijn spijt) op teruggekomen. Het enige wat me beviel was het geluid uit de speakers ( zolang de Bluetooth uit stond)

    Met een iPhone zal het wel goed gaan, maar probeer geen moderne htc of Samsung te koppelen.

    De climatecontrol is idd goed in te stellen, maar bij langere ritten wordt het toch vervelend. Te veel koude lucht uit de voorste roosters, en niet keurig gemengd via de voeten en voorruit. Zelfs midden in de nacht blaast dat ding vol in je smoel, prima overdag in de volle zon...
    Zodra je hem met de hand op voorruit en voeten zet gaat het weer redelijk.
    Niet echt subtiele regeling zeg maar.
     
  8. Lars, de problemen die jij noemt onderken ik niet, zowel niet van mijn zwager die een Megane Bose heeft, als ook niet van dingen die ik via mijn werk hoor, en we hebben er nogal wat rijden, dingen verkochten als een tierelier de afgelopen 2 jaar.

    En je noemt een HTC en Samsung. Dat zijn pas inferieure producten, die ga je toch niet koppelen aan een goed werkend BT systeem? :mrgreen:

    Je zal wel een maandagochtend model hebben meegehad op vakantie. Heeft mijn zwager juist gehad toen hij met zijn Megane op vakantie een hert aan reed en tijdelijk een S-max meekreeg. Heeft ie 3x mee stilgestaan. chips happens.
     
  9. Van binnen is een Grand Scenic even groot als een S-max, een C-max is echt krapper achterin.

    (Grand) Espace zou ik liever vergelijken met een Galaxy.
     
  10. #1090 Marco Morello, 4 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2014
    Lars, bespaar je de moeite, Mike zal nooit toegeven dat er wat aan zou mankeren, al donderde de hele wagen uit elkaar. Helaas moet ik je wel gelijk geven, mijn schoonzusje heeft ook zo'n Megane Bose uitvoering met alles erop en eraan, motorisch niks op aan te merken... Maar rammelen en interieurdelen die loszitten alsof het ding bij 100.000km uit elkaar dondert. Ohja en achterschokbrekers lust ie ook. Ding heeft 60.000km gedraaid en heeft al 2x nwe schokbrekers gehad... Zal dan ook wel een maandagochtend model zijn....

    Maar misschien heeft hij een andere perceptie van een degelijke afwerking. ;).

    Zo da's n fijne binnenkomer voor het nwe jaar. :grin:

    [MENTION=4752]Mike[/MENTION] ; ondanks de punten die genoemd zijn, ik vind het een nette wagen en zit iig vol in zijn spullen. Wel ben ik benieuwd hoe de magere 115pk zich verhouden tot de auto. Vind het erg weinig. Denk dat je in de bergen niks te zoeken hebt met het ding, maar dat is puur mijn gevoel.
     
  11. Precies Marco, en zo zijn er ook mensen die nooit zullen toegeven dat een ander merk ook wel eens een goeie auto kan maken.

    Die 115pk hebben mij echt verbaasd. Ding voelt echt vlot aan, en trekt echt heel lekker door zijn versnellingen heen. In de bergen zullen wij niet komen met de auto, hooguit eens in wat heuvelachtig gebied in Duitsland, maar dan verwacht ik nog geen problemen.

    Vergeet niet dat dergelijke auto's voorheen met een 1.6i rondreden met minder of evenveel pk maar met véél minder koppel.
     
  12. Als de eerste opmerking op mij gedoeld is, ik weet best dat er meerdere merken zijn die prima wagens afleveren. Ondanks mijn voorkeur voor Ford, ben ik niet merkblind. Al begrijp ik dat dit beeld wel bestaat. :grin:

    Is het motortje een turbo aangedreven ding? Of gewoon een atmo?
    Die 6 bak helpt uiteraard wel. Is een makkelijk trucje om een langzamere auto sneller te laten lijken. Wel denk ik dat Renault best betrouwbaar is.
    Ze moeten ook wel, aangezien ze een hoop verloren hebben met de vorige generatie Laguna. Ohja en qua roestpreventie kan Ford er nog wel een voorbeeld aan nemen. Verder snap ik je keuze wel, veel 7 zitters in een betaalbare range en leuk in de spullen zitten zijn er niet.

    Iig veel succes en plezier met de Renault.
     
  13. #1093 Mike, 4 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2014
    Het is een 1.2 Turbo met 115pk en 190nm bij 2000tpm.

    De Clio heeft ook een 1.2 Turbo met 100pk, maar dat is een ouder type motor, en de Clio voelde al lekker vlot aan, maar vergeleken met de VEEL zwaarde Scenic lijkt de Clio bijna langzaam, en dat verbaasde mij zo.

    De Scenic is nu ook leverbaar met dit 1.2 blok met 130 pk en 205 nm. Ik ben al bezig met een maatje die bij Renault werkt om de software van de 130pk erop te krijgen.
     
  14. Ah kijk een turbo doet wonderen. Hetzelfde geldt bijv. voor de Focus III met 1.0 ecoboost. Met 100pk ben je al niet echt een stakker, maar met 125pk heb je zeker in NL niets te klagen. Tuurlijk geen strepentrekker, maar zeker geen stakker.
     
  15. veel rijplezier met de nieuwe gezinsauto Mike :thumbs:
     
  16. Gefeliciteerd Mike, mooie auto. Ook niet mijn keuze (want GCM gekozen), maar jij hebt inderdaad meer ruimte dan ik. Wij hebben 4 kinderen (samengesteld gezin) 11, 10, bijna 9 en bijna 7 jaar oud. Die laatste 2 zitten achterin en dat gaat nog erg goed. Ik heb dan alleen geen kofferbak meer over en jij wel (een beetje). De middelste stoel van de tweede zitrij is bij mij altijd weggeklapt (onder de rechterstoel), zodat de 2 jongens gemakkelijk de achterste plaatsen kunnen bereiken.

    Voor mij was het rijden en sturen belangrijker dan iets meer ruimte. De GCM stuurt gewoon op rails, ondanks het hoge(re) zwaartepunt. Dat zal bij jouw auto heel anders zijn.

    Als het op prijs aankomt heb je inderdaad een completere auto bij Renault dan bij Ford.

    Veel plezierige en vooral veilige kilometers toegewenst!
     
  17. Hoi Franc,

    Rij-eigenschappen hadden geen hoge prioriteit inderdaad, want mijn vriendin zal 90% van de kilometers er mee gaan afleggen. Ik heb dan ook zelf alleen de proefrit gedaan en de aankoop, maar moet toch zeggen dat ik verbaasd was over de wegligging. Heb niet echt lopen hoeken met dat ding, maar toch een aantal binnenweggetjes gepakt met wat leuke bochtjes, en het viel me niet tegen.

    Ruimte en luxe waren inderdaad belangrijker voor ons.

    We gaan het sowieso ervaren dit jaar want we hebben vandaag besloten dat we dit jaar voor het eerst met de auto echt op vakantie gaan (wel een met Focus en Mondeo een weekje naar Duitsland geweest, maar dat was dan max. 3 uur rijden ofzo), en wederom naar Italië.

    Dat wordt dus dakdragers scoren. Dakkoffer kan ik lenen.
     
  18. Inmiddels staat de Grand Scenic een kleine week voor de deur. Ophalen ging niet helemaal vlekkeloos, want kras op linker achterscherm was door dealer leuk licht gepolijst en opgevuld met kleurwax, maar zat er nog wel degelijk. Gelukkig mocht ik er direct mee naar een samenwerkend schadebedrijf rijden die de kras ge-wet-sand hebben en daarna gepolijst. Heel netjes geworden.

    Terugweg 1,5 uur lang feest. Wat een rust in die auto zeg, zelfs op behoorlijke snelheid toch lage toeren ondanks slechts 1200cc inhoud en 115pk. De zesbak doet zijn werk goed. En onderweg stond ie toevallig op Slam FM wat ik normaal nooit luister, en daar hadden ze toevallig net een of andere Dance Top 100, met allemaal (ouwe) knalplaten, dus kon meteen mooi van het Bose Soundsystem genieten.

    Mijn vriendin had de auto nog niet gezien, maar was er ook meteen helemaal happy mee, en kan er goed mee rijden ook.

    Keyless entry (hadden we 2 auto's geleden op de eerste Clio uit 2010 ook) is ook weer een genot. Sleutelkaart kan gewoon in jas of tas blijven zitten. Deur kun je zo opentrekken, kofferklep ook. Als je wegloopt van de auto gaat ie ook automatisch weer op slot wat je merkt door knipperlichten en een piepsignaal.

    Heb nu een jong gebruikte trekhaak gescoord, en via een bekende die bij Renault werkt met leuke korting een nieuwe originele kabelset. Ben ik straks aan materiaal iets meer dan 200 euro kwijt.

    Bij Renault zou het me origineel rond de 1000 euro gaan kosten.
     
  19. Mooi hoor Mike, zou bijna een Renault overwegen als volgende auto ;)
     
  20. Hahaha, was geen verkooppraatje hoor, en iedereen moet rijden in welk merk ie zelf wil.

    Ik sluit ook echt geen Ford uit als ik weer eens wat anders wil, en ik zie mijn vriendin ook ooit nog wel een Ford kopen. Maar voorlopig bevalt Renault haar prima, ook de service van de dealer.
     

Deel Deze Pagina