Thanks Hans! En Marco, je moet onderhand een heel beleidsplan gaan opstellen als je een auto koopt van wat je er allemaal aan wil veranderen. Oftewel: kun je dus geen rekening mee houden, het zij zo.
Aan de andere kant: als de Mondeo ooit weer weg gaat, kan ik de spiegels weer origineel maken en heb ik weer knippers in mijn zijscherm. Ik wil namelijk van de nieuwe spiegels straks de kapjes in mat zilver hebben.
Vanmorgen een winterinspectie gedaan bij Ford Utrecht. Naast een certificaat kreeg ik nog een USB aanstekerplug voor in de auto. Leuke attentie. Een erg aardige monteur heeft mijn inspectie gedaan. Nicky heette de knul. Een jong en onervaren broekie, maar hij was wel vriendelijk. De B-max nog even bewonderd in de showroom. Mooi ding, van buiten en binnen. Achterdeuren zijn echt handig. Wel vroegen we ons af hoe lang het allemaal heel blijft. Als de schuifdeuren open zijn hangt er onderaan een kabelboom met zwart plastic ribbelslang er omheen. Lijkt ons iets waar je makkelijk achter kunt blijven hangen als kinderen snel instappen. Daarna ben ik thuis even met de Mondeo bezig geweest. Heb alu Ford plaatjes op de vloermatten gemaakt. En daarna de volgende update. Een ST logo op mijn airbag. Niet zomaar een plaklogo, nee dit logo zit IN de airbag verwerkte. Oftewel: ik heb een complete airbag met CC-knoppen gewisseld. Voor: Na:
Vandaag is de Mondeo een dagje uit geweest bij CARREC Technocentre in Soesterberg. In eerste instantie voor het testen van de verstuivers, omdat ik vermoedde dat er een niet meer in orde was. Prijsopgave 4 verstuivers testen, 1 vervangen, uitlezen, demontage en montage voor 600 euro incl. BTW en Bovag garantie. Vanmiddag opgehaald. Verstuivers zijn niet getest, er is een ander euvel gevonden: een lekke retourleiding. Deze is vervangen, problemen tijdens rijden (schokken en inhouden) zijn voorbij. Nu benieuwd hoe koude start morgenochtend gaat. Dat was mijn grootste probleem.
Kijk da's nou eens mooi om te horen, hopelijk morgenochtend beter starten inderdaad. Vind het mooi dat ze verder gekeken hebben dan wat je opgegeven heb.
Kostte me alsnog 274 euro incl. BTW, maar scheelt toch alweer bijna 350 euro. Hopelijk is het niet alsnog een verstuiver. aan de andere kant: retourleiding was sowieso lek, dus had toch vervangen moeten worden.
De spiegels klappen naar mijn mening niet erg ver in, of hoort dit zo? Ik heb ooit een Fiesta gereden waarbij ze echt helemaal inklappen
Douwe, bij een Mondeo klappen ze niet helemaal naar binnen. Is bij de van mij ook niet. Vallen wel binnen carrosserie.
Precies, klappen dus ver genoeg naar binnen. Vanmorgen startte de Mondeo al beter. Blauwe walm bleef weg, maar liep nog wel even 1 seconde slecht, daarna prima.
Overigens nog een leuk compliment gekregen. De eigenaar van CARREC vond mijn Mondeo HEEEEUUUUL snel. Had hem al verteld van de tjoening naar 188pk en 460 nm, maar hij was toch positief verrast. Leuk om te horen!
Helaas Koos, vanavond weer een koude start, wederom blauwe rook uit de uitlaat. Loopt wel iets minder rot dan voorheen, en ook wat korter, maar toch. Schokken tijdens het rijden is wel weg. Maandag wederom contact met Carrec opnemen.