1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 ED+ Midnight Grey: IPC en PAM MK3.5 geplaatst

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door smittyp, 16 nov 2022.

  1. Zover ik zelf heb kunnen onderzoeken is dit inderdaad de juiste versie. Nu met smart wachten tot het pakket binnenkomt en dan de ombouw uitvoeren.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. #22 smittyp, 3 jul 2023
    Laatst bewerkt: 4 jul 2023
    Eindelijk heb ik het BLIS- systeem werkend gekregen. Het heeft behoorlijk wat voeten in de aarde gehad om het werkend te krijgen. Bij mijn Focus was er niets voorbereid. Dus dat betekende andere spiegels, deurmodules, kabelboom in de achterbumper en radarmodules. Verder moesten er ook nog 2 kabels van de deurmodules naar de spiegels worden getrokken om de BLIS- led werkend te krijgen. Toen ik dit alles gerealiseerd had dacht ik het systeem te kunnen activeren....echter kwamen de SODL/SODR niet online in Forscan. Na heel veel zoeken, lezen, meten kwam ik tot de ontdekking dat er een stuk kabelboom ontbrak in de Focus waardoor de BLIS- modules geen spanning kregen. Nadat ik deze kabel zelf had getrokken kwam heel het systeem online. Erg blij mee.

    Zal van mijn project een How-to maken zodat er meer mensen van kunnen profiteren.

    De link naar de how-to:

    https://www.focusclub.nl/index.php?...dleiding-blindspot-information-system.122402/
     
    Icepegel, FocusSTL, Edgar Focus en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Gisteravond de ombouw van Sync2 naar Sync3 uitgevoerd. Dit ging voorspoedig en Sync3 is een Feit. :rock:

    Afbeelding 1.jpg Afbeelding 2.jpg

    Ik moest wel flink in de AsBuild en APIM config programmeren om alle functies voor mijn auto werkend te krijgen. De module kwam uit een ST uit de UK en stond o.a. als RHD geprogrammeerd. Voor nu heb ik alleen de Climate controls nog niet zichtbaar op het display, daar moet ik nog weer in de AsBuild duiken.

    Ook blijkt de APIM nog op Sync versie 2.3 met F6 maps te draaien. Daar moet ik via CyanLabs ook nog updates draaien. Dan moet de software van de APIM zelf ook nog naar de laatste versie worden gezet.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Ik kan je wel een asbuilt sturen van een sync 3 met alles van een titanium met climate control. als je wilt.

    Alleen begrijp ik echt 0,0 waarom je toch eerst naar sync 2 gegaan bent :schater:
    dat heeft er echt maar kort in gezeten nu.
     
  5. Dat zou ik fijn vinden!

    Ik kon in der tijd voor weinig aan een compleet Sync 2 systeem komen en dat is t.o.v. de Sync1.1 die er af-fabriek in zat toch al een hele verbetering. Verder kon ik in die tijd niet aan een beetje betaalbaar Sync3 systeem komen. En nu kwam ik wel een goed geprijsd setje tegen en dat kon ik niet laten lopen natuurlijk.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  6. Als die is geupdatet heb je weer een heel ander systeem. Zal je ook wel weer fijn vinden :thumbs:
    De back-up zal ik vanavond laat (na 22 uur) of morgenavond sturen. eerder gaat niet.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Lekker bezig dus. Hopelijk snel werkend.
     
  8. Zeker lekker bezig. Nog een paar kleinigheden en dan is dit project ook weer afgerond.
     
  9. Inmiddels is Sync3 naar de laatste versie geüpdatet en heeft ook de APIM de laatste software. Climate control is ook zichtbaar met behulp van een AsBuilt die ik van @M.Blaak kreeg, waarvoor dank! Daarmee is dit project ook weer afgerond.

    Climate 1.jpg Climate 2.jpg
     
    gerardTDCI, TruckerW, bws723 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Kijk eens aan! Mooi man :mrgreen:
     
  11. Lekker. Gaat je zeker goed bevallen
     
  12. Dat doet het ook. Meestal ben ik niet zo van de fabriekssystemen en bouw ik er een Pioneer systeem in. Maar omdat het gewoonweg niet mooi staat om in een Focus een aftermarket radio in te zetten en ik zeker geen Chinese Android rommel in de auto wil, is dit toch de beste optie. En ik ben er oprecht tevreden mee. Zeker in combinatie met de amp/speakers van Audison/Focal.
     
    Edgar Focus en M.Blaak vinden dit leuk.
  13. Dan is al die moeite in elk geval niet voor niets geweest ;)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. De aanhouder wint!

    Geniet van het resultaat.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Gewoon uit nieuwsgierigheid waar en hoe zit die amp aan sync3? Gewoon high level en dan naar de speakers?
     
  16. @Edgar Focus: ik heb de speaker uitgangen van de ACM onderbroken en er ISO- stekkers aangezet. Bij de Audison AP5.9 amp, zit een "ISO to Audison" kabelboom. De AP5.9 converteert het high-level signaal zelf naar low-level. Vervolgens gaat het door de interne dsp/amp naar de speakers. Je kunt de AP5.9 d.m.v. software vervolgens naar eigen smaak tunen.

    ACM to ISO 1.jpg ACM to ISO 2.jpg AP-ext-IN-OUT.jpg
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. ah op die fiets. en amp zelf, waar heb je die geplaatst?
     
  18. Die heb ik onder de passagiersstoel geplaatst
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  19. Omdat ik nu eenmaal weg ben van de digitale snelheidsweergave, wilde ik het IPC vervangen voor de van de MK3.5. Dit is een fluitje van een cent, het wisselen van de IPC. Wel moet je het daarna juist programmeren naar de functies van je Focus. Had back-ups gemaakt en ook screen shots van het "central config" menu. Het programmeren liep vlekkeloos. Zoals bekent, verlies je het signaal van de PDC. Dit wilde ik natuurlijk niet en daarom ook de PAM vervangen voor die uit de MK3.5. Alle PDC signalen werken weer prima!

    Nog een extra bedankje aan @Edgar Focus voor het aanleveren van de AsBuilt bestanden van zijn IPC en PAM!!

    IMG_3445.jpg IMG_3446.jpg
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  20. Mooi dat het uiteindelijk gelukt is en dat steentje heb ik graag bijgedragen hoor.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina