1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Easter eggs / geheime truukjes

Discussie in 'Electronica' gestart door Spanx, 9 jan 2012.

  1. De dubbele vergrendeling zit er juist op dat als er een ruit wordt ingetikt de deur alsnog niet van binnen kan worden open gemaakt, en het lijkt er op dat het inderdaad door een software achtige aanpassing gefixst kan worden, verder dit gevonden over het carjack systeem op een ander forum:
    Om het fenomeen carjacking (uit je auto getrokken worden terwijl je netjes voor rood licht wacht) tegen te gaan is rijden met de deuren op slot wel handig. Nou is er een handigheidje dat er voor zorgt dat de eigenaar van een Mondeo vanaf 2001 daarvoor niet elke keer de deuren zelf hoeft de vergrendelen.

    Hieronder een procedure die ervoor zorgt dat bij het wegrijden (vanaf 5km p/u) de centrale vergendeling vanzelf ingeschakeld wordt:
    - Ga in de auto zitten, deuren dicht, maar niet vergendeld en zet de motor op het contact (niet starten)
    - Vergendel en ontgrendel de deuren 3 x achter elkaar
    - Zet het contact uit
    - Met het contact uit: vergendel en ontgrendel de deuren 3 x achter elkaar
    - Zet de auto op contact (niet starten). Nu hoor je een piepje
    - Vergrendel de deur en ontgrendel deze (nu dus maar 1 x). Een langere pieptoon is het gevolg.

    Ga een stukje rijden :cool:

    Let op: het werkt een keer nadat de motor gestart is, dus als je onderweg passagiers uitlaat o.i.d. terwijl de motor nog draait, dan zal het systeem niet opnieuw vergendelen bij het wegrijden. Het systeem vergrendelt alleen automatisch nadat de motor gestart is.

    Uitschakelen: makkelijk: gewoon dezelfde procedure volgen.

    Weet niet of het voor de fofo 3 werkt maar ik probeer het toch een keer, vond het op mijn vorige auto echt makkelijk, echter schakelde deze steeds weer terug in, nu moet je er maar aan denken om het in te schakelen ( elk voordeel heeft ook zijn nadeel).

    Ed
     
  2. @ joost

    Je hebt gelijk, heb even gebruiksaanwijzing doorgelezen..sorryyyy ;)
    Ik was te voorbarig. Maar de dubbele vergrendeling werkt wel bij me,heb even getest
    en inderdaad van binnenuit ook niet te ontgrendelen
     
  3. Weet iemand hoe je die piepjes uitzet als je je riem riem niet aan hebt? Ik dacht hier in de startpost te lezen dat je de riem dan 9x in en uit de klikker moest doen. Maar ik weet niet zeker of dat voor een Mk2 is;)
     
  4. Dat zou moeten werken denk ik... Portieren dicht, zorgen dat de gordel los is contact aan maar motor uit, 9x gordel erin en eruit en zoegen dat je eruit eindigd en dan zou t gordel-lampje op het instrumentenpaneel 3 x moeten knipperen ter bevestiging.

    Systeem kan op diezelfde manier ook weer ingeschakeld worden.
     
  5. Ok Thnx!:thumbs:
     
  6. Nu kort en krachtig:

    Voor welke Focus is het automatisch vergrendelen wel of niet beschikbaar, en voor welke Focus is het nachtslot beschikbaar?

    Ik weet in ieder geval dat mijn MK2.1 wel een nachtslot heeft, maar geen automatisch vergrendelen.
     
  7. :focus:: Automatische vergrendeling mogelijk - dubbele vergrendeling (optie)

    :focus2:: Automatische vergrendeling niet mogelijk - dubbele vergrendeling (optie)

    :focus3:: Automatische vergrendeling niet mogelijk - dubbele vergrendeling (optie)


    Maar dit is al in meerdere topics aangehaald ;)
     
  8. Bij de Fiesta MK7 is dubbele vergrendeling ook niet standaard. Ligt aan je GEM icm andere deursloten. Denk dat dit bij de Focus3 ook zo is.
     
  9. Vandaar de tekst "optie" tussen haken ;)
     
  10. Misschien niet echt een easter-egg, maar ben al een tijd op zoek om de motor middels de start-button uit te schakelen, waarna de radio aan blijft.
    Zeg maar standje 1 van de goeie-ouwe sleutel tijd.
    Tot op heden per ongeluk maar 1 methode gevonden, maar die is is niet goed voor de versnellingsbak zeg maar...
     
  11. :confused: Als ik de radio aan heb en zet de auto uit dan blijft deze gewoon aan tot het moment dat één van de portieren wordt geopend.
    Verder kan je de radio natuurlijk aanzetten zonder de motor te starten door de aan/uit knop van de radio in te drukken of de Start/Stop knop in te drukken zonder je koppelingspedaal in te trappen.
     
  12. Blijf het raar vinden, een optie die je niet aangeboden/mogelijk gemaakt wordt te bestellen :frusty:
     
  13. Hmm, misschien een :focus3: feature?
    Anders toch maar 's in de boekjes snuffelen... (it'er he: die lezen geen handleidingen...)

    Begrijpelijk.
     
  14. Tot half 2010 was de automatische vergrendeling mogelijk. Vanaf die tijd is het uit IDS gehaald. Als je iemand kan vinden die zijn IDS wil programmeren van voor die tijd is het ook weer gewoon in te stellen.

    Misschien voor iemand die zo;n ding heeft, een leuk idee om zijn IDS te programmeren en dan een groepsdag te doen voor een leuke vergoeding.
     
  15. Weet je dat heel zeker, ik heb nl. twee exemplaren gehad van voor 2010.
    Ben daar diverse dealers mee afgegaan en heb het zelfs bij Ford NL gevraagd, maar het antwoord was telkens weer hetzelfde: "Dit is in Europa niet meer mogelijk sinds de komst van de MK2" :nocheer:
     
  16. Weet ik heel zeker voor zover het de RS betreft. Maar ik ga er dan vanuit dat het ook voor de overige modellen van toepassing is. Het is alleen wat moeilijk te vinden in IDS, maar het zou er wel staan.
     
  17. Volgens mij hebben ze die optie uit de auto gehaald ipv uit IDS.
    Maargoed wil het eventueel wel even proberen, je kunt de sw namelijk gewoon op een normale PC zetten..
     
  18. Info...

    Ben vandaag nog even bij de dealer geweest voor het bagagerek wat er nog ingezet moest worden.

    Heb gelijk even verder gevraagd naar de dubbele vergrendeling en nog een paar dingetjes.

    - Dubbele vegrendeling is niet mogelijk (als het er niet stnd op zit). Dit is ook niet te programmeren, je moet dan letterlijk andere sloten in je auto hebben zitten.
    Ford ETIS ( http://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do ) geeft dit ook aan als je het VIN nummer invult -> "Excl. dub. vergrendeling" Het is ook niet te bestellen als optie als je de auto koopt...
    Wat mij wel opviel, en de monteur, is dat er wel een programmeerbare optie was op het zonnedak te laten sluiten :loco: En deze was nou net niet leverbaar op de auto...

    - Automatische deurvergrendeling is een optie die nog wel zichtbaar is als je de computer er aan hangt maar die niet meer te activeren is. Dit is dus (zoals wellicht al bekend) niet meer mogelijk.

    - "Dagrijverlichting" ik heb een titanium uitvoering zonder echte dagrijverlichting. Ik rij altijd met de verlichting en vond het vrij vervelend het iedere keer handmatig aan te zetten, als ie op automatisch staat gaat ie alleen automatisch aan bij voldoende schemer of bij regenval. Er is echter een optie te programmeren dat de verlichting altijd bij het starten van de auto ingeschakeld word. :cheer:

    De werking bij mij is nu als volgt:

    - standenschakelaar verlichting staat altijd op de automatische stand
    - bij het starten van de auto gaan altijd automatisch de dimlichten aan, ongeacht de helderheid buiten.
    - zodra het voldoende schemer wordt schakelt de sfeerverlichting binnen automatisch aan.
    - bij het uitzetten en verlaten van de auto blijven de dimlichten automatisch nog 1 minuut branden (instelbaar - leaving home) zonder daarvoor nog handelingen te verrichten (in het boekje staat dat je de grootlicht hendel moet gebruiken, hoeft dus niet meer)

    Ik ben d'r blij mee, behalve dat de dubbel vergrendeling niet werkt, terwijl dit wel in het boekje staat en op de afstandsbediening en niet te bestellen is als je de auto koopt.
     
  19. Da's heel mooi van die dagrijverlichting. Hoe hebben ze dat geactiveerd? Wat moest je ervoor betalen?
     
  20. Heb er niets voor betaald.
    Ik was er toch al voor het bagagerek en de dubbele vergrendeling. (het is wel een lease auto)

    Als ze alleen de verlichting moeten activeren is het ook maar een paar minuutjes werk. Kan nooit veel geld kosten als je het al moet betalen.
     

Deel Deze Pagina