1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dynamo kapot?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mitchell, 7 feb 2009.

  1. Sinds een paar dagen start mijn auto niet meer en als ik de auto dan met startkabels start rijdt hij gewoon.
    Alleen als ik een stuk gereden heb gaat het lampje van de accu aan, vervolgens ook die van de abs en de airbag.
    Even later stoppen de tellers ermee en niet veel later valt de auto uit.
    Heb de accu vervangen maar dit maakte geen verschil.

    Weet iemand of dit dan de dynamo kan zijn, en wat de kosten zijn om dit te repareren?!
     
  2. even meten met een volt meter dan zou je het kunnen zien.
    maar als ik zo het verhaal lees geen ik de dynamo een 95% kans dat het dat is.

    maar toch fan van Meten is Weten.
     
  3. Ja ik heb het laten meten, maar toen bleek dat hij wel stroomaanvoer kreeg, maar als ik rij dan is dat waarschijnlijk niet het geval en valt alles uit.
    Vind het alleen vreemd dat het lampje van de airbag en abs ook aangaan.
     
  4. hebben ze ook gemeten wat hij doet als je gas geeft?
    en heb je als je rijd dan ook een hoop verbruikers aan staan?
     
  5. ALTERNATOR 100%, heb juist hetzelfde aan de hand gehad. Welke focus heb je? Als het ene is vanaf bj 2006 dan ben ik nog zekerder.

    Het zit zo die alternators(dynamo) die in die auto's zijn ingebouwd zijn VEEl te zwak +/- 90/100 ampere, terwijl die eigenlijk op zijn minst +/- 120 tot 150 ampere van sterkte nodig hebben. Dat komt omdat er zoveel elektrisch voedende opties zijn zoals :Airco, auto dimmende spiegels, auto ruitenwissers, auto lichten, abs, esp, radio, interieur verlichting, airbag, so on, so on....

    dus vanaf zo'n 40.000 km is die alternator volledig SEC gereden haha koolborstels zijn gewoon stof! is een ellendigheid!

    Heb dus maar een revisie alternator gekocht met versterkte diodes levenslange garantie van dealer uit. Direct geplaats et voila geregeld!

    kosten: revisie alternator versterkte diodes 165€, oude ingeleverd 35€ terug gekregen en die er zelf ingezet. Dus totaal van 130€ niet gek!!
     
  6. Ja de Ford dealer zei dat het bij hun €402,- kost, maar gaven me een adres waar ik hem kon laten reviseren.
    Scheelt een hoop geld!! Dus nooit bij ford zelf doen dit, hoewel ik verder wel het liefst bij de dealer alles laat onderhouden.
     
  7. Het nadeel is dat dit onderdeel niet onder de garantie valt maar ja.
    Weet wel niet als je dit laat doen door een ander of de garantie gaat vervallen op je motor?

    Bevraag je eerst maar hé!!!

    Veel succes nog
     

Deel Deze Pagina