1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk dumpvalve

Discussie in 'Performance' gestart door barstov, 21 okt 2013.

  1. Beste mensen ..ben in bezit van een 1.6 ecoboost 150 pk . Ik zou graag een dumpvalve willen steken,tenminste een ander dan de orgineel...die hoor je niet.
    Heeft er iemand ervaringen of tips voor het kiezen van zoiets ? (de ene klinkt niet zoals de andere...kostprijs?) grtz aan ieder die het lezen wil.
     
  2. Blaast de originele niet terug in de airbox? In dat geval kun je net zo goed (of beter nog) een open luchtfilter nemen, dan hoor je de originele dumpvalve wel lekker afblazen.

    Bij de VAG 1.8 motoren (o.a.) is dit ook zo. Geeft een beter effect dan een andere dumpvalve en kost minder :)
     
  3. Nomad nemen, die blazen goed hard. Is 2 dagen leuk, dan wil je maar wat graag weer een recirculerende die er gewoon voor zorgt dat je turbo sneller opspoeld
     
  4. Ik heb een Collins met een rode sterkere veer erin. Originele recirc valve afgedopt, geeft een prachtig geluid en ik raak het nooit beu. Kwestie van smaak denk ik. De Collins en Baileys zijn aan te raden voor de sound. Wil je een uprated recirc valve, zou ik voor die van Forge of Mountune gaan.
     
  5. hoeveel kost zoiets nu eigenlijk...ben van Belgie...waar kan ik best terecht? verlies ik geen vermogen of is er juist een betere schakelrespons?
     
  6. Je verliest geen vermogen, maar je schakelrespons gaat omlaag. De dumplucht die je bij een recirculerende dumpvalve weer richting de inlaat gaat gaat dan naar de buitenlucht, waardoor de turbodruk wat langzamer terugkomt.

    Geen idee wat voor turbo er op zon ecoboost zit maar t zal wel een kleintje zijn die bij zon 2k toeren op max laaddruk zit, als je dan een blow off dumpvalve neemt zal dat misschien 100 toeren later zijn
     
  7. Hoe bedoel je schakelrespons? Omdat je "naar het geluid gaat rijden"? Bij blijft de druk juist langer hangen, zodat je gelijk weer op je goede druk zit. Voor het eerder opspoelen van de turbo zou je voor een grotere downpipe kunnen gaan in combinatie met sportcat of decat.

    Voor dumpvalves zou je eens kunnen kijken op BurtonPower, Pumaspeed, of informeren bij Mebu.
     
  8. Als ie 2000 toeren zou draaien dan heb je een behoorlijk grote turbo...

    Bij de 1.0 ecoboost doet de turbo zo`n 248.000(!) rpm.
     
  9. Is toerental motor, niet van turbo ;)
     
  10. Ik bedoel idd motortoerental, ik vermoed dat er op een ecoboost iets als een gt20 achtige zit, bekijk de map en dan zie je dat ie, naar mijn idee te vroeg op volle laaddruk zit, bv bij 2000 toeren, toerental van de turbo vindt ik niet van belang.
     
  11. Op de 150/182 :ecoboost: zit een Borg Warner KP39 low inertia turbo.
     
  12. Geinig met zon variabele turbine, maar hij zit redelijk rap op max boost, en t blijft een kleintje, maargoed, de 150 pk is toch ook zon puny 1.0 3 cilindertje op broekzakformaat, dus dan heb je ook niet een hele grote turbo voor nodig, dan komt ie nooit op gang omdat je niet veel lucht verplaatst. Is de 182 pk eenzelfde motor? Ik hou de ontwikkelingen van de moderne motoren niet zo in de gaten, ik vindt de boa en bob motoren modern zat, de zetec 2.0 in mijn focus is ongeveer even oud...

    Zeker nu borg en warner twinscroll compressors maakt snap ik van sommige maps de ballen niet meer, gt-series lukt me nog net...

    Leuke, zetec met de turbo die op mn huidige projectmotor zou moeten komen, ongeveer 355 pk, maar pas bij ongeveer 7300 toeren, te groot duszzzz:rock:

    Om terug te komen op het opspoel verhaal, ik weet niet wat ford nu voor downpipe heeft gemaakt (en waar bv de wastegate zit, intern of extern), maar een grotere downpipe (net zo groot als ex.housing van je turbo), en een goede free flow uitlaat kan wonderen doen voor je gasrespons en turbo gat (in dit geval gaatje), maar bedenk wel dat de ecoboost motoren geen preformance engines zijn zoals de t5 motoren, en dat t hoge vermogen per inhoud gehalte ergens vandaan moet komen, bv uit lichtere motoronderdelen die nu redelijk zwaar belast worden.

    Uiteindelijk zal t monteren van een blow off, of recirculerende dumpvalve bar weinig verschil maken bij t ecoboost motortje, als je t alleen voor t geluid doet zijn de kwaliteits blow off dumpvalves aan te raden, niet de dumpvalves van ebay voor 25 euro, maar een degelijke dumpvalve, liefst met verschillende veren, en een stuk kwaliteits siliconenslang voor de bediening, wat in vele verschillende kleuren en maten te verkrijgen is!:thumbs:
     
  13. de 150 en 182 pk zijn 1.6 motoren, hardware identiek, alleen softwarematig anders. De 1.0 / 3 cilinder is er in 100 en 125 pk, weet niet of die dezelfde turbo hebben.
     
  14. dus beter eenpaar euro's meer spenderen dan...en hoe weet je dan welk geluid hij gaat maken?.kan je dat dan ook kiezen ? of is dat allemaal hetzelfde?
     
  15. Allemaal vrijwel t zelfde, allemaal pssssjt, maar de ene harder als de andere
     

Deel Deze Pagina