2.5i 20V 225pk Dumpvalve verwijderen

Discussion in 'Performance' started by jeroenST, Jun 18, 2013.

  1. Zou ik toch eens kijken naar de siliconen symphoser, wellicht iets goedkoper te krijgen via Ebay?
     
  2. Voorlopig houd ik gewoon mijn huidige slang. Tom, heb jij ook niet die klem moet loshalen op de T-splitsing toen jij je dumpvalve plaatste? Hoe ben jij erbij gekomen? Koplamp los en dan onder de beugel door? Of heb jij een fatsoenlijke tang waarmee je die slang klemmen open kan houden?
     
  3. Die slangenklem is een kliksysteem, die moet je openmaken en dan blijft ie open. Ik heb er 2 schroefslangenklemmen op zitten. Bij mij is het idd onder de beugel door gedaan ja.
     
  4. #24 rikadoo, Jul 9, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 9, 2013
  5. Ik heb vandaag ook een schroefslangenklem gekocht. Die er nu opzit is inderdaad zo'n klem die klikt als je hem ver genoeg open krijgt. Probleem is dat mijn tangen te groot zijn om er lekker bij te komen. Ideaal zijn zogenaamde "cable operated hose clamp pliers". Helaas heb ik niet dat gespecialiseerde gereedschap. Misschien morgen maar is bellen naar een doe het zelf garage in de buurt. Waar heb hij het laten doen Tom?
     
  6. [MENTION=11096]rikadoo[/MENTION], nee hij zit niet op de intercooler. Hij komt daar wel in de buurt. maar loopt voor je inlet manifold langs.
    [MENTION=12680]jeroenST[/MENTION], ik heb het laten doen bij Bollen, maar het is echt een werkje van niks. Met een beetje pielen moet het hendig lukken lijkt me. pak een waterpomptang of een combinatietang. Daar kom je een heel eind mee!
     
  7. Jammer Dumpvalve verwijderen als het goed werkt.
     
  8. Amen Norbert.. Mijnes gaat er ook echt niet af!
     
  9. #29 jeroenST, Jul 9, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 9, 2013
    Ja ik rijd veel in de stad en werd een beetje moe van het psss geluidje. Ben ook gewoon benieuwd hoe de symposer klinkt. Wie weet plaats ik de dumpvalve ooit wel weer terug.
    [MENTION=12702]Tom ST[/MENTION], jij hebt toch zowel een dumpvalve als symposer? Komt er dan ipv de slang die ik nu probeer los te krijgen een soort T-stuk? Heb je er een plaatje van want ben benieuwd hoe dat zit?


    Edit: Zoiets neem ik aan [​IMG]
     
  10. Ja die zit er bij mij tussen. Die zou je er tussen kunnen zetten en af kunnen doppen als je hem evt ooit nog terug wil zetten, al weet ik niet hoe je het nu met je vacuum slang hebt gedaan.. Ik zou het hele spul moeten zien om te kunnen beoordelen hoe je het opnieuw moet aansluiten.
     
  11. Vacuumslang heb ik ook afgedopt.

    [MENTION=12702]Tom ST[/MENTION], heb je ooit overwogen om je intercooler te upgraden naar bijv een Radtec? Ik heb wat zitten lezen over welke upgrades het meeste bijdragen en blijkbaar is de standaard intercooler aan de kleine kant, zeker als je hem ook nog tuned zoals die van jouw. Is ook zelf redelijk eenvoudig te doen door de bodemplaat te verwijderen en dan kan je zo bij de intercooler.
     
  12. Ja heb ernaar gekeken, maar kost me teveel geld. Daarbij ben ik dan ook bang dat ikmteveel vermogen krijg waardoor ik de koppeling naar de getver help. Dus bij mij blijft te standaard intercooler voor tom.
     
  13. #33 jeroenST, Jul 10, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 10, 2013
    Heb de symposer vanavond erin gezet. Hij klinkt nu als een 'beest' :kwijl:.

    Met wat gepruts toch de klemmen los gekregen en daarna de boel aangesloten. Iets kleinere handen was fijn geweest.

    Ik heb inderdaad ook gelezen dat de koppeling eraan gaat als je ongeveer boven de 300pk/400nm gaat, maar met een radtec intercooler ben ik daar nog lang niet.
     
  14. Tjah ik wil eerst meten voor ik verder ga. die 400 nm haal ik wel denk ik. Beter dat het je gelukt is man!!
     

Share This Page