2.5i 20V 225pk Dump valve op de ST turbo ?

Discussion in 'Performance' started by jepege, Oct 7, 2010.

  1. Hoi, Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een dump valve voor de turbo in een :st:?

    Het schijnt dat er standaard al een dump valve aanwezig is op de :st: maar die hoor je niet en deze moet worden geblokkeerd als er een externe dump valve wordt gemonteerd.

    Zie ook: http://www.grahamgoode.com/website/tech.php?website=9
     
  2. Ff de zoekfunctie gebruikt met als trefwoord: dumpvalve

    Link 1
    Link 2
    Link 3

    Kan je hier wat mee?;)
     
  3. als je echt wat knaps wil en geen problemen moet je de fittingkit van Turbosmart nemen
    http://www.aetturbosonline.co.uk/ind...emart&Itemid=2
    in combinatie met de supersonic dumpvalve dit is een dumpvalve met zeer hoge flow en geen storingen en daarbij een mooi geluid http://www.exospeed.com/store/images...rsonicBlue.jpg
    de dumpvale kan je ook nog afstellen het blauwe gedeelte is meteen een stelschroef waar je de veer spanning mee kan afstellen

    een pumaspeed collins of een een wouter bollen dumpvalve kan je hier niet mee vergelijken
    ook de symphoserslang kan gewoon blijven zitten
    dus het motor geluid in de cockpit blijft ook aanwezig

    ik kan deze sets leveren voor een nette prijs
    spul is niet goedkoop maar wel erg goed
    als je het goed doet geef je maar 1 keer je geld uit

    de Turbosmart fittingkit compleet kost 85 euro normale verkoop prijs 99 euro
    de Turbosmart Supersonic dumpvalve kost 260 euro normale verkoop prijs 312 euro
    montage is ook mogelijk 40euro

    in de link zie je de fitting instructies
    http://www.turbosmartonline.com/inde...ownload&id=192

    en hier nog de site zelf van turbosmart

    www.turbosmartonline.com

    http://www.fordfocusrs.nl/AutoMaxxCPZ2009_05.jpg


    Groeten Dennis
     
  4. Dank voor de reacties!
    De duurdere sets van Turbosmart zouden dus ESP problemen e.d. kunnen voorkomen maar dan denk ik er even over na want 385 euri is iets meer dan ik dacht en ik moet eerst nog nieuwe banden..
     
  5. Turbosmart spullen :)

    Ik heb zelf een Wouter B dumpvalve Psssjjt unit op de auto zitten. Deze zat al gemonteerd bij aankoop. En ik geloof dat de originele dumpvalve niet geblokkeerd is. Het is dus vooral voor het geluidseffect erop gezet denk ik. Los van hoe goed/niet goed hij is: ik heb geen problemen met deze dumpvalve. Werk storingsvrij, geen lampjes etc.
    Voor wat betreft de composer/symphoser slang: mocht je ooit gaan re-mappen (en geloof me: dat wil je :mrgreen: ) dan ben je je roffelende motorgeluid toch kwijt. Ik zou dat zelf niet al te zwaar laten meewegen.
     
  6. dan ben jij ook weer 1 van de gelukkige:lol:
    de eene heeft wel storingen met zo,n dumpvalve en jij weer niet
    erg apart

    turbosmart gegarandeerd geen probleem en een van de beste flowende dumpvalve,s met een super mooi geluid
    1 nadeel ze zijn duurder dan de simpele dumpvalve,s

    Groeten Dennis :rs:
     
  7. ik heb wel storing met een collins
    ESP fout...
     
  8. Nou, da's 50/50 dan voor de Collins. Redelijke score ;)

    Is jouw originele DV nog werkzaam Danny?
     
  9. Hoi Kaz, uhh ik durf het bijna niet te vragen...:| maar wat bedoel je met re-mappen? Waarom raak je dan het motorgeroffel kwijt en welk gigantisch :) groot voordeel levert me dit op om het verlies van motorgeroffel daarvoor op te willen geven?
     
  10. Re-mappen word het her-programmeren van de ECU mee bedoeld;)

    Zonder verdere mods onder en nabij de 50 pk-tjes meer :dance:(afhankelijk van de weersomstandigheden)
     
  11. Er zijn een aantal bedrijven, 3 bekende zijn Bluefin, Code Red en DreamScience, die zogenaamde remaps voor de ST leveren. Een remap houdt in dat je het standaard programma op de ECU (Engine Control Unit) vervangt door een andere. Door wijziging van ontsteking, nokkenastiming en evt. lichthoogte (als deze variabel is), inspuiting en turbodruk etc. levert dit over het algemeen meer koppel/vermogen op. Bij de ST is opdat gebied behoorlijk wat te halen. In combinatie met wat andere onderdelen zoals grotere intercooler, andere luchtinlaat en aangepaste (grotere diameter) uitlaat met evt. een racekatalysator, kun je zonder veel verdere aanpassingen +/- 300pk en bijna 500Nm uit het blok halen. En het transformeert een ST van een lekker snelle auto in een retesnelle auto.
    Ik heb zelf een Dreamscience programmeerunit met 7 mappings, allemaal met een andere karakter. Je kunt helemaal standaard rijden tot aan ModX.

    Een bijwerking van de aangepaste mappings, met name degene die het vermogen wat verder omhoog brengen, is dat de 5-cylinder roffel verdwijnt. Daar komt een heftig blazend en sissend blok voor in de plaats en dat is ook leuk :)
     
  12. dank voor je uitleg Kaz, eigenlijk chiptuning dus maar dan geavanceerder. Wat kost zo'n Dreamscience speledingetje eigenlijk?
     
  13. ja...
     
  14. Graag gedaan! Iets geavanceerder dan ff een chipje halen bij ZIP-tuning e.d. Da's niets wat mij betreft, kan je nooit meer terug naar standaard als je voor onderhoud e.d. gaat.

    http://www.dreamscience-automotive.co.uk/ford-focus-tuning.php Een handset kost UK 675,- (da's rond de €800 incl. verzenden) inclusief 7 mappings. Kun je tevens dataloggen, evt. foutcodes uitlezen en nog wat anders leuks.
    Bluefin en Code Red bieden vergelijkbare handsets, Code Red met een iets andere opzet. Ik ben vooral erg gecharmeerd van de service van DreamScience.
     
  15. ben echt stinkend jaloers op jullie :P

    misschien maar eens een doneer potje neerzetten op de homepagina zodat hoomer z'n zetel ook in een st kan zetten :P
     
  16. Hé Kaz, cool zeg, ik heb de site gezien. Ik denk dat ik ga voor een stage 1 of 2 pakket met uitlaat enzo erbij...!
     
  17. Uhh, op een dag ben ik met een klein potje begonnen..
     

Share This Page