DRL Francorchamps/ CC voorbumper

Discussie in 'Electronica' gestart door Denz, 30 aug 2012.

  1. Weer iets anders gevonden! Ik heb ze niet via een website, maar door iemand die ze weer voor mij gevonden heeft. Ziet er niet zo mooi uit als de exemplaren die ik eerder gepost heb, maar vind het ook niet verkeerd! Prijs is rond de Eur. 100,- voor een set incl. module. Nog zonder verzendkosten, dus weet nog niet wat het precies gaat kosten om het hier in NL te krijgen. Kan bij meerdere aantallen vast wel wat korting krijgen..

    Foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mochten mensen zijn die hier interesse in hebben, dan hoor ik het graag! Wil ze waarschijnlijk zelf gaan aanschaffen.
     
  2. Hoe zit dat met de kleur dan? Want ik rij met Philips BlueVision lampen en als ik 1 ding zo afschuwelijk vindt is het dat de DRL lampen niet 100% matchen met de rest. Dat is iets wat je op nieuwe auto's zelfs ziet.

    Verder denk ik dat ik dit niet zelf zou kunnen installeren ...
     
  3. Dat heeft toch niets met elkaar te maken? Het is met DRL juist de bedoeling dat deze branden zonder je overige verlichting...

    Als je stadslichten inschakelen (1e verlichting) dan schakelt de DRL uit. Of je moet het zelf perse anders willen schakelen. Normaal gesproken gaat de DRL uit zodra de stadsverlichting (en daarna dimlicht) ingeschakeld wordt.
     
  4. Ligt eraan waar de drl zit.
    Bij audi bijvoorbeeld daar worden ze gedimd maar schakelen niet uit. Omdat de drl het stadslicht "vervangt"
     
  5. Duidelijk :)

    Ik zag Renaults achter mij met de lampen aan en DRL en dat had inderdaad kleurverschil ...
     
  6. Kvind deze niet zo heel erg mooi, die andere waren beter...
     
  7. Ik heb recent een CC bumper op mijn focus geplaatst, met daarin DRL lampen. De volgende set heb ik gebruikt:

    [​IMG]

    http://www.aliexpress.com/snapshot/307874069.html

    Deze komen dus in de plaats van de originele mistlampen (die ik überhaupt nooit gebruik). De lichtopbrengst van deze LED lampen is fors, waardoor het origineel oogt, geen Autostyle-look.

    Het (ongewassen) resultaat:

    [​IMG]
     
  8. Dan kun je ook je mistlampen aanzetten.
     
  9. Als mistlamp zijn ze niet geschikt, omdat ze een felle bundel rechtdoor schijnen, en niet laag en breed, zoals een mistlamp.
     
  10. Gebruik je ze dan ook daadwerkelijk als DRL? Dus zonder dimlicht? Of moet er nog een module tussen?

    Ik ben aan het wachten op wat onderdelen en dan komt er wellicht nog een eigen fabricaat van DRL met module in de originele kappen. Maar eerst kijken of het allemaal wat is en of ik het netjes kan krijgen, zoals ik dat wil.
     
  11. De drl schakeld alleen uit als het ook zo beschreven wordt, sommige dimmen ook, je hebt ook relaids die uitgaan als de kant van de drl het knipperlicht aan gaat, bij mij zitten ze ook i.p.v de mistlichten en gaan uit als het stadslicht aan gaat. Ik heb dan wel geen franco bumper.mijn led drl kan ik dmv een relaid ook weer aanschakelen. Soort van mistlamp bv bij heel slecht weer!
     
  12. #32 geiz, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2014
    Momenteel worden ze gewoon nog door de schakelaar van de mistverlichting ingeschakeld. Ik heb een DRL module (bijgeleverd in de bovenstaande set), welke de mogelijkheid heeft om de LED lampen op laag vermogen te laten branden (PWM). Zodra je dan het dimlicht inschakeld, zullen de DRL lampen op een fractie van de lichtsterkte meebranden.
    Ik heb automatische verlichting, en wil alles functioneel houden. Dus ook dat de DRL lampen bij contact aan automatisch ingeschakeld worden, en als de dimverlichting ingeschakeld wordt, ze weer uitschakelen (of dimmen).
    Ik heb de bedradingsschema's bestudeerd, en ik ben van mening dat dit met een kleine ingreep achter de verlichtingsschakelaar te realiseren is. Als het gelukt is zal ik wel posten welke draden ik hiervoor gebruikt heb.
     
  13. #33 Blauwitje, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2014
    [MENTION=13069]geiz[/MENTION] moet jou plus van de drl geschakelde plus zijn of alleen de plus van de accu want daar zit verschil in. Mijn relaid kon ik op de accu aansluiten plus en min de derde draad moest naar de plus van de stads of dimlicht. Dit relaid meet in feite de voltage, meer dan 12v dan loopt de motor, dus gaat de drl aan. Voordeel hij gaat dan ook aan als die op slot gaat voor 7 tellen, soort van comming home sys.
     
  14. Wat zeggen ze dan op de keuring, want eigenlijk als je mistlichten voor hebben en ik denk wel dat ze deze zullen zien als mistlichten, schakelaar binnenin auto?
     
  15. Volgens mij mag de DRL niet apart schakelbaar zijn, dus idd is een module prima.
    Daarnaast is het volgens mij niet verplicht mistlampen te hebben, dus dat die schakelaar daar zit lijkt me geen enkel probleem.
     
  16. En anders plak je het symbooltje af met een zwart stickertje ;-)

    Mijn DRL module kan ik op beide manieren aansluiten. Maar ik denk dat ik de originele mistlamp voeding gebruik, die is netjes afgezekerd en voorbedraad.
     
  17. Bij ons is het zo, als er mistverlichting inzit, moet ie kunnen werken, maar is ook niet verplicht als je het niet hebt
     
  18. Bij is hij gekeurd met drl , zonder mistlampen voor terwijl de schakelaar er in zat!
    denk dat ik bij de volgende keuring het schakel relaid die de drl aanschakelen met de lampen dmv de mistlamp schakelaar toch even los moet.
     
  19. Inmiddels heb ik de DRL lampen aangesloten. Hierbij heb ik een gewoon relais gebruikt (1x om) en niet de DRL module, gezien ze naar mijn mening nog veel te fel meebranden met dimlicht aan.
    Zoals ze nu aangesloten zijn, branden ze in de verlichtingsstand '0' bij ingeschakeld contact. Als ik de stadslichten of dimlichten aan zet, gaan de DRL lampen uit. Als ik de verlichting op automatisch zet, schakeld hij de DRL lampen aan bij voldoende daglicht, maar schakelen ze automatisch uit zodra de dimlichten inschakelen.
    Deze modificatie is makkelijk in te bouwen, met slechts vier draden. De originele draden hoeven ook niet los gemaakt te worden, de vier draden vanaf het relais worden gewoon parallel gezet.
    De schakeling is veilig, de DRL lampen worden gevoed vanaf het oude mistlamp circuit met voldoende dikke draden en is apart afgezekerd met de oude mistlicht zekering. Eventueel kan je de 20A zekering vervangen voor een exemplaar van 5A, wat voor de DRL lampen meer dan genoeg is. Zie het schema voor details.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina