Inderdaad! Anders had ik wss voor 17" gegaan, maar wilde me oude 16" velgen gebruiken en had dan reeds banden gekocht ervoor, maar door het haperen ervan tegen de houder, nieuwe moeten zoeken en originele naafkap past. Wilde niet voor enkel zwart gaan nu, wagen is al zwart.
Zegden ze me ook bij de shop, zwart is beter, maar ze zegden ook als je ze goed onderhoudt en schade voorkomt aan de lak dat alles goed blijft gaan...
Wintervelgen met band er eindelijk onder..., wel onder een vuile wagen, teveel zout op de weg en te weinig tijd om te wassen en ik wil geen wasstraat gebruiken, anders had ik een foto met propere wagen gehad
Omdat er geen banden waren die aan de snelheid van de wagen voldeden buiten de CrossClimate banden en volgens de wet in België moet je dan een sticker in je wagen kleven die ten aller tijde aantoont wat de max. snelheid is van de wagen... Ik wil geen zo'n sticker kleven, dus maar gekozen voor een band die ook in Oostenrijk en Duitsland is toegestaan in de winter
Normaal ging ik eerst me zwarte 16" velgen nemen van de Focus II, had hier dus banden voor gekocht, zwarte velgen leken dan toch niet compleet te passen, dus maar eerst gekeken voor andere 16" velgen, dan effen doorrijden met deze banden omdat het een gecombineerde zomer/winterband is, dan zal ik dan in de winter 19" zomervelgen kopen en dan de volgende zomer een nieuwe zomerband, dan kan ik gaan beginnen uit te kijken voor een 17" velg. Klinkt ingewikkeld, maar is een snelle oplossing voor nu
Ik snap 'm niet.... omdat je geen sticker wilt plakken ga je nu geld uitgeven aan banden die vlees nog vis zijn en imho ook nog om lelijke wielen heen. Die je volgend seizoen dan ook nog eens wil vervangen voor 17". Daarbij ga jij met winterbanden daadwerkelijk de v-max van je wagen rijden? Lijkt me niet toch? Waarom niet dit geld in een fatsoenlijke set winterwielen gestoken? Of voor mijn part 18" winterbanden over je huidige wielen. Rare jongens die belgen. Overigens mag je nog steeds met zomerbanden Duitsland in, enige wat de wet voorschrijft is dat je voorbereid moet zijn op het weerstype. De aanname is dan direct dat dit winterbanden moeten zijn.
Deze Cross climate voldoet aan alle eisen en keurmerken die gesteld zijn voor gebruikt bij winterse omstandigheden. Dus ook in Oostenrijk en Duitsland
Inderdaad! Hebben ook het 3PMSF keur. Ik zal niet V-max rijden met winterbanden, maar voor de keuring moet je wel een sticker hebben gekleefd in de wagen, dus hier is het een verplichting in België
Hoe hard gaat die Mondeo van u dan? Een winterband in deze afmeting met een V-codering (max. 240km/h) is er toch wel?
Maar was nergens te verkrijgen, ging normaal gezien de Good Year*Ultragrip 8 Performance band nemen...
Anton; lekkere open deur, aangezien Davy dit zelf al had vermeld Dan nog snap ik de keuze niet. Maar gelukkig mag een ieder dat zelf bepalen en betalen