1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributietandwiel 1.5TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stefandg, 7 mrt 2024.

  1. Goedemorgen Ford-fanaten,

    Mijn Ford Focus wagon 2017 1.5 TDCI is bijna toe aan een nieuwe distributieriem. Nou heb ik ooit begrepen dat Ford sterk aanraad om dan ook het "distributietandwiel" te vervangen.

    Bedoelen ze hiermee het tandwiel op de nokkenas?
    Zijn er meer mensen die hiervan hebben gehoord?

    Alvast bedankt!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Denk dat ze krukas tandwiel bedoelen.
    Rede is dat dezelfde motor bij peugeot erin lag. En daar kwam service call voor uit.
    Hield in krukaspoelie vervangen ivm daar roest op kon komen en dat samen met riem een bijgeluiden veroorzaakte.

    Grappige was, onder de 120.000km riem laten zitten en erboven riem mee vervangen.
    Bij peugeot hoefde de riem pas bij 180.000km vervangen te worden, bij de eerdere versie zelfs 240.000km bij de 1.6hdi of 1.6tdci zoals het bij ford heet

    Kan goed zijn dat ze dit aanrijden dus ivm er roest vorming op kan komen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. volgens mij heb je het hier over de 1.6 TDCI die in de MK2(5) lag
    de TS heeft een MK3,5
     
  4. @gerardTDCI
    Zoals ik iid zei, nu 180.000km dsn hebben we het over de 1.5hdi of bij ford bekend als 1.5tdci. 8klepper en die logt idd in mk3

    Bij de eerdere versie die idd in de mk2 ligt dat is een 1.6tdci bij psa 1.6hdi. 16klepper. Die bij psa interval had van 240.000km
     

Deel Deze Pagina