1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

distributieriem 2.0 16v Focus II

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BertG, 24 nov 2010.

  1. Wie kan mij overtuigen?

    Ik heb onlangs een exlease Focus 2.0 liter Titanium Stationwagon gekocht op benzine, handgeschakeld van 28-2-2007.
    Altijd dealeronderhouden geweest, met 116k km. op de teller.

    Op dit moment heb ik de boekjes even niet bij de hand.
    Ik meende gelezen te hebben dat bij 120k km. de distributieriem vervangen moet worden.

    Nu heeft mijn vriendin vanmiddag met 2 dealers gebeld.
    Dealer 1 zegt dat moet pas bij 160k km.
    Dealer 2 zegt dat ik een distributieKETTING heb die niet vervangen hoeft te worden?

    Is het 120k, 160k of een ketting die niet/nooit hoeft?!

    En wat kies ik op deze site: http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do
    Duratec 16V/MAN 01/2005-01/2008 of
    Duratac HE/MAN 01/2005-01/2008

    Thanks!
     
  2. sowieso bij de 150.000 of om de 8 jaar (meschien dat iemand dit even kan bevestigen weet het niet meer zeker of het 8 of 10 jaar was)

    het is in iedergeval geen ketting voor zover ik weet
     
  3. DistributieriemElke 160 000 km - Vervangen (of na 8 jaar, indien eerder) (LTS 21 304 9

    denk ik het logisch is
    maar nu het volgende

    (European Fiesta ST, Ford Focus and Focus C-Max, Mondeo, S-Max, Transit and Galaxy use Duratec HE engines
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine

    dus zal je duratec he/man moeten hebben
    en deze heeft geen riem maar ketting
    volgens de site dan

    je kunt het ook onder de motor kap op simpele manier cont.
    haal eerst de motor plaat eraf die erop ligt
    dan zie je de kleppendeksel zitten
    deze loopt helemaal door over de plaats waar de ketting zit
    of deze stopt voor de positie waat de rest de riem zit

    en denk dat op de kap ook duratec he staat, waar he in rode letters
     
  4. Dank, ik ga morgenavond (vanavond al :yawn: ) eens onder de kap kijken, als vrouwlief terug is van het werk.
     
  5. Volgens mij is dit inderdaad een snaar van iets,
    de V-snaar, die o.a. je dynamo aandrijft.
     
  6. je moet die kap loshalen daarboven die zwarte
    daar zit die onder
     
  7. 2.0 16v duratec (benz) is altijd een ketting.
     
  8. Klopt! Is van Mazda.
     
  9. Op de tweede foto is de zwarte plastic kap eraf.
    Je bedoelt dat zwarte metalen deksel met die witte langwerpige sticker, toch?
     
  10. je moet NIKS los halen !!!!!!
    je hebt er gewoon een ketting op zitten en deze hoeft niet vervangen worden
     
  11. Klopt! De duretec HE 2.0 heeft een ketting.
     
  12. multi-riem zie je zitten en onder de zwarte kap (wat uit 1 deel bestaat) zit je nokkenas

    zoals gezegd wanneer deze uit 1 deel bestaat kun je doorrijden tot de koppakking vv dient te worden
    anders hoeft de ketting niet echt vv te worden
     
  13. Heren bedankt!! :dance:
    Toch vreemd dat inmiddels 2 dealers riepen dat ik een distributieriem had.

    Dit scheelt mij weer centjes binnenkort.
    Ik wilde binnenkort naar Keulen (2x300km) naar de kerstmarkt aldaar.
    Met de teller op 116k en een dealer die zei dat bij 120k de d.riem vervangen moest worden wilde ik het zekere voor het onzekere nemen.

    Ennuh...ik ging zeker niets loshalen.
    Maar ik schreef dat zo omdat Danny het had over loshalen en eerder al Trucker0Werner (motorplaat/zwarte plastic kap)

    Nogmaals bedankt!! :dance:
     
  14. Nu weet je ook gelijk bij welke dealers je niet je auto in onderhoud hoeft te doen, verbazingwekkend dat dit niet tot de basiskennis behoort bij merk specialistische dealers:weird:.
     
  15. De naam van die dealers zou ik wel willen weten!
    sjappo voor dealer 2
     

Deel Deze Pagina