Distributie riem vervangen

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Appieh, Nov 25, 2014.

  1. Ik heb van de week mijn distributie riem laten vervangen van mijn ford focus 2 uit 2007 bij 160.000 km. De kosten zouden 340 euro zijn echter volgens de garage moesten ze de twee multiriemen doorsnijden anders konden ze de distributieriem niet vervangen. Dus moesten er ook twee nieuwe multiriemen op.
    Is dat normaal bij een 1600 motor van ford ? Dat je andere riemen moet verwijderen en vernieuwen voor dat je de distributie riem kan vervangen.

    Bij welke interval moeten die multiriemen normaal vervangen worden ? In principe had ik met mijn garage een prijs afgesproken van 340 euro. Moet ik dan opdraaien voor de meer kosten als er ook nog twee andere riemen weg gehaald moeten en vernieuwd ?

    Wie weet hoe dit zit bij deze motor ?
     
  2. Ja is heel normaal en ja uiteraard moet je hiervoor betalen.
     
  3. Klopt,bij deze motoren moet je idd de 2 stretch belts doorsnijden voordat je de d-riem kan vv.maar de dealer moest weten bij deze modellen dat je de 2 multiriemen moet vv.wel vreemd dat ze dan eerst een prijs afspreken en er later toch nog een extra bedrag bij komt.niet echt netjes.heb zelfs bij de ford gewerkt en ze kunnen zo in het menu zien wat het totaal bedrag word en wat je nodig hebt voor zoon wissel.
     
  4. hoe lang zitten die multiriemen er al op? meestal als de distr. riem aan de beurt is, zijn de multi riemen ook aan vervanging toe.
     
  5. Feit blijft wel dat als je een prijs afspreekt dat de dealer zonder bericht niet zomaar meer mag rekenen. Zeker niet als zij ook weten dat dit nodig is om erbij te komen. Dat is verkeerd informatie verschaffen in dit geval. Maar ja ik ken het verhaal ook maar van één kant natuurlijk.
     
  6. De vervangingsinterval van de multiriem is gelijk aan die van de distributieriem.
     
  7. dan is het vervangen het probleem dus niet, alleen idd wel slordig dat ze dat niet wisten en met een verhoging komen...
     
  8. Het gaat hier waarschijnlijk niet over een dealer, maar een universele garage.
    ze weten dan niet uit ervaring dat hier stretchbelts op zitten (9 van de 10 auto's heeft niet zo'n ding)
    bij het maken van een prijsopgaaf voor de d-riem is hier dan ook geen rekening mee gehouden.

    Overigens is de prijs behoorlijk laag, dus ik zie het probleem al helemaal niet.
     
  9. Was 3 jaar geleden 350 euro zelfde motor bij ardea.
     
  10. #10 antig01, Nov 26, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 26, 2014
    Dit gaat niet ovet een Diesel.

    Vervangen van de distributieriem inclusief spanner en multiriemen kost bij de dealer 530 voor de 1.6 benzine van dit jaar. Dus opzich zit TS nog netjes qua prijs.
     
  11. #11 kolere, Nov 27, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 27, 2014
    Klopt was de c-max (2004) van mijn opa en oma met een 1.6i (100pk), geen idee waarom het dan zo goedkoop was gezien Ardea doorgaans duur is. Of is de 1.6i (100pk) in de facelift anders opgebouwd?

    Prijs was wel icm een beurt en apk, totaal dus circa 700 euro.
     
  12. #12 nctnico, Nov 27, 2014
    Last edited by a moderator: Nov 27, 2014
    340 euro is wel heel erg goedkoop. De lokale Ford dealer heeft mij een prijs van tegen de 700 euro opgegeven voor het vervangen van de distibutieriem + waterpomp van een 1.6 benzine uit 2006.
     

Share This Page