1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dip in koppelkromme ST170

Discussie in 'Performance' gestart door Alex1987, 22 jun 2014.

  1. #1 Alex1987, 22 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2014
    Ik ben gisteren met de ST170 op de bank geweest bij Verhoeven. Opzich een leuke score gehaald met 168,9 Pk en 193 Nm op V-power. Maar wat mij opviel is de dip in de koppelkromme tussen 3300 - 5200 rpm. Het aantal NM's loopt terug naar rond de 170 Nm. Ook het vermogen zie je iets teruglopen. Volgens de boekjes zou tussen 2500 - 6000 rpm 190 Nm aanwezig moeten zijn.

    Wat zou dit kunnen zijn? Ik moest gelijk denken aan een slechte/ kapotte imrc (Inlet Manifold Running Control). Of zou het ook ergens anders mee te maken kunnen hebben? Zou dit ook een slippende/ slechte koppeling kunnen zijn? Ik heb verder geen storingslampjes die branden o.i.d. Iemand?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hieronder de grafiek van een ander ST170 ter vergelijk:

    [​IMG]
     
  2. Is idd een rare dip, misschien weet [MENTION=9736]Herman RS turbo[/MENTION] hier meer van?
     
  3. Dat ziet er idd uit als een kapotte IMRC. Ik heb helaas de uitdraai niet meer, maar wat ik nog kan herinneren zag hij er ook zoiets uit. ff laten uitlezen en dan zou je er zo achter moeten komen. Bij mij was dat wel het probleem, zodra je er een nieuwe op hebt, merk je het verschil wel;)
     
  4. Met een kapotte IMRC haalt hij zeker geen 170 pk. Bovendien schakeld het spruitstuk pas bij +/- 5500 rpm, dus dat zal de dip niet verklaren.
     
  5. De in de standaard software van de st170 zit ook een dip in de koppelkromme.
    Deze dip zou idd groter kunnen worden door een defecte imrc.
    Ik heb helaas niet op de bank gestaan voor het chippen en het vervangen van de imrc anders had je ze mooi naast elkaar kunnen leggen.

    Ik zou hem eerst eens helemaal uitlezen om te zien of er een foutmelding naar boven komt.

    Maar ik zou me kunnen voorstellen dat geen foutcode niet persee hoeft te betekenen dat de imrc 100% naar behoren funtioneerd.
    Het zou b.v. kunnen zijn dat het heveltje aan het inslijten is, maar nog niet zover is dat de ecu het als een fout registreerd.

    Maar als je van de dip af zou willen zul je toch moeten chippen.
     
  6. Mijne is niet gechipt, maar de dip is veel kleiner.
     
  7. Daarom zeg ik ook dat een niet gechipte st170 ook wel een dip heeft, maar dat zijn dip toch wel wat groter is als dat hij hoort te zijn.
     
  8. Ok. Maar het chippen van een auto welke (mogelijk) een probleem heeft lijkt mij geen goede tip :-)
     
  9. Klopt. Daarom zeg ik ook eerst om hem eens goed uit te lezen om een eventueel probleem op te sporen en eerst te verhelpen.
     
  10. Ik ga de auto idd eerst maar eens uit laten lezen. Wie weet komt er dan al wat naar boven. Bedankt voor de reacties tot dusver, ik hou jullie op de hoogte.
     

Deel Deze Pagina