1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dion's Puma aka Tijger

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door dionpuma23, 17 apr 2012.

  1. #1 dionpuma23, 17 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2012
    Beste Focusclubbers!!!

    Ik heb de laatste tijd vaak op jullie forum gekeken, vandaar dat ik me hierbij ook maar eens aanmeldt! Ook al heb ik een Puma.

    Hier even een klein stukje over mijn Puma:

    24 april vorig jaar was het dan zo ver! Na 2 jaar zowel Alfa als een Audi te hebben gehad werdt mijn Alfa 156 verkocht, en was het opzoek naar een nieuwe daily! Aangezien ik bij de inboedel van Ford Martens in Zevenaar hoor op advies van de monteurs eens naar Ford Puma's gaan kijken.
    Dat hij (of ja eigenlijk ZIJ!) blauw moest worden was al heel snel duidelijk. Ook wist ik na het rijden van een 1400 dat het sowieso een 1700 moest worden.

    Na wat zoeken een roestvrije Puma gevonden bij een handelaar in Oosterhout bij Breda (ik studeer toevallig ook in Breda, eerder HTS autotechniek in Arnhem)
    en zo zag deze eruit:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kortweg... naar mijn maatstaven helemaal ***... de bekleding leek wel midden uit een vuilnisbelt te komen, er was in gerookt, lak slecht, koppeling helemaal klaar, schade achter :S mooiste was nog dat die vent er 3 ruggen voor vroeg :nocheer:

    3 dagen later:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Waarom weet ik nog steeds niet, maar voor een schamele 1400 piek heb ik hem toch meegekregen!
    en wat is dat wennen zeg, terug op de snelweg met 4000 toeren @ 130... Maar die wegligging! :D

    meteen binnenkant door een kennis laten stoomreinigen, en ook het dash en het complete interieur er uit gehaald om hem compleet van binnen er als nieuw eruit te laten zien.
    Daarna was het motorisch aan de beurt. Nieuwe Organische koppeling erin (ik heb/had plannen :dance:) olie en filters... pakkingen. Gewoon even het grootste deel nieuw.

    Daarna begon het gedonder, ik kan er nog uren over lullen, maar wat is mijn lijstje inmiddels

    - Mondeo 2.0 Throttle Body
    - Inlaatspruitstuk geflowed
    - Vermogensbegrenzer van de ECU is op het Dash uitschakelbaar
    - Bak van een Ford RacingPuma met een Quaiffe LSD variabel sperbaar diff.
    - Sportkoppeling van Tuninghaus bestand tot 240NM
    - Tuninghaus CAI
    - 4-2-1 ligt nog op de plank
    - Spoorverbreders 25mm (:mrgreen:nog 2 nodig:mrgreen:)
    - achteras spacers van een streetka (12,5mm)
    - Remmen upgrade FoFo st170 ligt ook op de plank
    - Winterwielen: OZ Competition (origineel Ford acc.) (Falken 205/45/16)
    - Zomerwielen: FoFo ST170 Velgen (uniroyal 215/40/17)
    - Xenon Dimlicht 8000k en US-Lights
    - klok en temp. meter van een Fiesta GHIA X
    - dakconsole van een GHIA X
    - powerlift op de motorkap
    - Apex verlagingsveren (baggertroep)
    - Onderste sparco versteveging
    - Alle knipperlichten blank ook achter Wit-Rood-Wit
    - Alle audio van MB quartz + pioneer 2200-ub (ook originele is er nog)
    - Focus mk3 ruitensproeiers (verwarmd)

    Ben hiertussen vast nog wel wat vergeten... plannetjes voor de toekomst zijn nog:
    - Volledig bewerkte kop met andere nokkenassen
    - supersprint uitlaat lijn
    - leren bekleding van een sports edition en voor zomer seizoen Sparco's
    - Lester mistlampen set
    - volledig instelbare schroefset
    - origineel mondeo kleuren 6 inch navi erin bouwen
    - heb nog een setje elecktrische spiegels liggen, die er nog in moeten!

    als ik van de week de ST170 velgen er onder heb zal ik even een nieuwe foto maken, maar hij ziet er nu ongeveer zo uit (wintermodus):
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik ben echt super blij met haar, en blijf ook iedere week wel weer dingen veranderen, mijn stijl is OEM+, wil het uiterlijk dan het liefste zoveel mogelijk ford gerelateerd houden.

    daarnaast heb ik ook nog een zomer autootje! die momenteel op de tocht staat voor iets anders moois(400pk +)!
    [​IMG]
    [​IMG]
    Deze is gewoon standaard 180pk en voorwielaangedreven..

    maar niks kan tippen aan een Ford Puma als ik over de veluwe scheur!:cool:
     
  2. nog wat fotootjes!

    Mijn nieuwe wielen:
    [​IMG]

    De Cai
    [​IMG]

    Pumaatje 2 weekies terug na Posbank Shakedown (met Bra)
    [​IMG]
     
  3. net wagentje:cool:
     
  4. Puma is niet mijn ding. Vind ik persoonlijk een miskleun van Ford. Niet lullig bedoeld, maar het is het allemaal nét niet vind ik.

    Die TT is natuurlijk top!
     
  5. Ik deelde je mening eerder ook! maar op dat moment wilde ik per se een ford, en bij mij moet je niet aankomen met een fezz of een focus waar er 123425235 miljard van rondrijden...

    toen bleek die ook nog eens leuk te rijden!... zeker met die sperdiff is er een boel veranderd!

    al tipt dit nog niet aan de wegligging van de audi... alleen die gooi je minder snel!
     
  6. :welkom: vanuit Twente, mooi uitgebreid intro.
    Ik vind de puma wel mooi maar een paar dan wel een paar cm lager dan origineel, op 1 of andere manier vind ik dat ze te hoog op de willen staan.
     
  7. Welkom. Leuk en enthousiast verhaal!
     
  8. Welkom op het forum!
    Leuke intro en ik vind de puma op zich wel wat hebben.
    HTS autotechniek afgemaakt? daar zit ik nu;)

    Veel plezier op het forum!
     
  9. OMG, je woordkeuze ook! Ieder zijn mening, maar dat mag wel wat vriendelijker vind ik ;)


    I'm impressed by your Puma! Shiit, wat heb jij er een hoop aan gedaan! Wij moeten eens meeten, want ik denk dat ik ook een hoop van je kan leren. Vooral dat hele upgraden qua remmerij maar ook tunen.. I like!

    Mijn interieur krijg je niet :lol:, maar zelf ben ik opzoek naar een goed Recaro interieur. Dat lederen Sport Edition interieur glijdt echt alle kanten op in de bocht. Ik klem mijn elleboog meestal om de rand van de stoel als ik echt hard een bocht in ga!! :schater: Voor de rest zit het wel lekker hoor :cool:

    De Puma is echt een heerlijke sport coupé, een auto waar je één mee bent tijdens je sportieve rijgedrag en die als een blok op de weg/in de bochten ligt :D (mits verlaagd :lol: ) Laat de rest maar lullen!! Ze kunnen pas oordelen als ze er zelf in gereden hebben!
     
  10. uiteraard mooie auto en er goede veranderingen aan.
    Je geeft aan dat je het uiterlijk OEM+ wil maken/laten. Ga je hier nog wat aan wijzigen?
     
  11. De Puma is dan ook geen VW UP..... :schater::schater::schater:. Als we het over een miskleun hebben....

    Anyway :ontopic:

    Gave wagentjes die Puma`s, rijden super. Zijn net karts. En die aanpassingen helemaal gaaf. Hoe is het met het olieverbruik van je blokkie?
     
  12. ik heb de olie 15k terug ververst + filter...

    hij is sinds dien 1 jaar terug, nog geen 2mm verlaagd op de pijl stok...
    blokje is echt in SUPER staat, had ik nooit verwacht... ben alleen wel bang dat ik eens de lagers en rollen van de multiriem ff moet doen want die hoor je wel een beetje!

    :D
    en bedankt voor die toffe reacties!

    over het OEM+ gedeelte:
    voor mij zijn dat originele dingen zoals : temp meter e.d. van die ghia x... en originele
    lederen interieur, remmen van een ST170 en ook de wielen daarvan...
    en dan soms net iets verder gaan met verbeteren... zo heb ik plannen om het interieur beter te isoleren van geluid... maar het uiterlijk moet zeker geen sjonnie zooi worden!
    p.s. ook dubbele achterbak verlichting, en een gekoeld dashboard kastje... zit allemaal al voorbereid, alleen ff slangetje of draadjes leggen met een fittinkje!
     
  13. Als ik het zo lees is het een snellere Puma geworden dan de standaard 1.7 :P


    Gerco.
     
  14. q

    jij hebt helemaal gelijk ;) ieder zijn smaak: mijn vriendin vindt het een chips auto :P nou das mijn een zorg! haha!

    Rijden doet ie super, al vind ik hem persoonlijk met de verlagingsveren die ik heb een slechtere balans hebben... nou rij ik graag op het circuit... dus die schroefset moet er sowieso komen!

    en dat interieur! dat snap ik helemaal... die lijken me ook glad, die recaro's daarentegen! snoepjes:D

    Maar we meeten zeker keertje! altijd tof andere puma's! Putten is niet zo heel ver van hier ;)

    in ieder geval: als het goed is kan ik van de week mijn st velgjes er weer op zetten, kan de remmen upgrade er ook op! ik wil eigenlijk voor 28 april hem helemaal op en top hebben voor de meeting bij Unlimited tuning! heb alleen nog een beetje twijfel of ik me normale of 2.0 inlaat er op zet... ben nog beetje aan het klooien met wijzigingen wat betreft de airbox...
     
  15. Wegligging van je TT beter? Ook na verlaging etc?
     
  16. voor mijn gevoel is die minder bewegelijk... daarvoor heb ik nu al een veerpootbrug voor onder gehaald bij de puma... maar die zitten onder en boven standaard op een TT. (onder als in een subframe wat aan de voorkant wel verbonden is)
    Misschien zijn de bochtsnelheden van de puma wel beter hoor ;)... maar hij voelt minder gebalanceerd aan
     
  17. Vroeg het me gewoon af hoor :) blijf die TT een mooie bak vinden :)
     
  18. Dat het goed rijdt had ik al eens gehoord, en geloof ik helemaal. Als gewone Fords al goed rijden, dan moet een als sportief model in de markt gezette Puma natuurlijk helemaal goed rijden.

    Mijn opmerking ging dan ook puur over het uiterlijk. En mijn woordkeuze daarin was nog zeer netjes. Overigens denk ik dat er van de Up! nu al meer verkocht zijn dan van de Puma in zijn hele bestaan, dus van een miskleun wil ik niet spreken.
     
  19. Miskleun ik dus qua uiterlijk van de UP. Het lijkt gewoon nergens op.
    Heb het dus niet over verkoopaantallen.
     

Deel Deze Pagina