Demonteren mistlampen Focus III

Discussie in 'Electronica' gestart door wetnose, 4 jan 2012.

  1. Er is inderdaad ruimte om via bovenkant bij mistlampen te komen :rock: Net even gecontroleerd.
    Wordt komend weekend dus Xenon inbouwen. Eerst maar eens met één lamp testen of ik geen foutmelding krijg door canbus.

    Wordt vervolgd. :kwijl:
     
  2. Ik heb afgelopen weekend de mistlampen vervangen voor Osram Nightbreakers geen centje pijn, 'k heb ook geen kolenschoppen van handen :schater:, was zo gebeurd :thumbs:
     
  3. Hoe bevallen deze Iodokus. Is het licht een stuk witter geworden. Ik vindt dat tenminste mooier bij mijn xenon passen dan de standaard ´gele´ lampen.
    Komend weekend ook maar eens de lampen gaan vervangen. Komt bij mij weer xenon in. Had ik nog liggen uit mijn vorige wagen. Ik hoop alleen dat canbus geen problelen geeft. Deze set van pilot zou er wel geschikt voor moeten zijn.
     
  4. Het licht is idd wat witter of anders gezegd er zit een spatje meer blauw in het licht waardoor het licht wat witter oogt, het racket blauw effect zal ik maar zeggen :shut: (wordt al weer te veel kleurenleer dit verhaal :mrgreen:)

    Hoe het ook zei het is niet verkeerd maar ik kan niet zeggen dat ik er echt ondersteboven van ben. Gezien het feit dat ik de lampen in de UK heb besteld en derhalve bijzonder weinig heb hoeven te betalen, kosten voor een set H1, H7 en H11 ongeveer gelijk als alleen een set H7 in NL, is het geen miskoop geweest en zitten er weer nieuwe lampen in de :focus3: :thumbs:
     
  5. Dan ga ik in eerste instantie toch mijn xenon maar inbouwen. Betreft setje H11, 5000K. Ik heb nog geprobeerd om aan 4300K lampen te komen maar worden niet meer geleverd door pilot.

    Bedankt voor de info, Martin.
     
  6. Nu ben ik ook bezig om de lampjes, groot- en bochtverlichting in koplamp (xenon) te vervangen. Ik wil hier ook witter licht in hebben in plaats van de´gele´lampen. Volgens handleiding zou dit de zelfde type lampen, fitting H1 moeten zijn. Als ik nu kijk zijn dit toch twee verschillende typen. Volgens mij is de bochtverlichting H1 en het grootlicht H7.
    Kan iemand dit bevestigen. Anders zal ik ze er eerst even uit moeten halen om te kijken.

    Alvast dank, Mrtin.
     

  7. 6000k geeft echt niet meer licht dan 4300k. Het enige verschil (buiten dat het johnny staat) is dat het licht blauwer is en daardoor de wegmarkering feller op licht. 4150k bestaat volgens mij niet.
     
  8. Ik heb niet gezegd dat het meer licht geeft, ze schijnen beter op de weg. De orginele van ford focus XenEcoStart Xenon 4150K ( 4300k )
    Ik heb ze vervangen omdat ik witter licht wou. En deze schijnen wit meet een beetje blauwe gloed. Die orginele schenen meer naar de gele kant. Maar dat is ieder zijn ding en mening:)en dit heeft niets te maken met johnny:cool:( johnny's die rijden rond met zo'n xenon kitje op hun wagen het schijnt zo blauw als ik weet niet wat, lichten staan niet afgesteld, je ziet van van 5km ver afkomen )
     
  9. Het is gelukt, de xenon zit er in. Inbouwen was goed te doen.
    Vanavond bij donker nog even kijken of ik ze nog iets moet afstellen. Zo te zien staan ze goed.
    Afstellen doe ik in de wasbox. Kan ze dan mooi uitlijnen op de tegeltjes. Een tijdje geleden heb ik de afstelling al een keer opgemeten met de gloeilampen er in.
     
  10. en foto's:D
     
  11. Bij deze de foto. Ik wil ze nog iets lager afstellen alhoewel de hoogte correct is. Op de foto lijken ze te verblinden wat in de praktijk niet zo is. Xenon geeft toch ff wat meer licht. In eerste instantie bleef één parkeersensor linksvoor piepen. Nu bleek de bekabeling van de xenon er tegen aan te lopen. Kabel aangepast en geen probleem meer. Probeer deze week nog wat betere foto´s te maken met een goede camera. Deze zijn met mijn telefoon gemaakt.

    [​IMG]
     
  12. Ik zou graag mistlampen inbouwen in mijn Focus III Trend.
    Had het aan de dealer gevraagd en schrok toen van de prijs.
    Ging €700,= kosten.
    Omdat de bekabeling nog aangelegd moest worden.
    Mij een beetje teveel.
    Weet iemand of er geen bekabeling al ligt.
     
  13. Dan zou je even onder de motorkap moeten kijken, onder de koplamp. De kans is groot dat de bekabeling aanwezig is. Ik zag bij mij ook nog extra losse stekers hangen die waren afgedopt.
     
  14. ziet er wel netjes uit!!:dance:
     
  15. Stoer hé. Is ook meer voor de heb. In de praktijk zal ik ze ook niet veel gebruiken. Is af en toe wel eens handig op slecht verlichte wegen, mits er geen tegenliggers zijn.
    Beginnen dan zo irritant te knipperen, raar hé. :baeh:
     

Deel Deze Pagina