Defecte claxon

Discussie in 'Electronica' gestart door smittyp, 30 jul 2013.

  1. Wie kan mij helpen met het volgende:

    vanaf vandaag doet zonder aanleiding de claxon niet meer. Welke plekken in de auto kan ik controleren om er achter te komen waar het probleem zit? Alvast bedankt!

    Gr. Peter.
     
  2. In de motorruimte zit in de zekeringkast het relais voor de claxon dacht ik.
     
  3. Het makkelijkste lijkt mij even kijken of je voeding hebt op je claxon. Als dat zo is en hij doet het niet, dan is hij defect. Dit is in 95 procent van de gevallen de oorzaak.
     
  4. Dank voor de tip. Moet ik daarvoor heel het stuur losmaken of kan het ook op een andere plek?

    Gr. Peter.
     
  5. Meten op de claxon zelf, dus niet op de schakelaar, achter de voorbumper.
     
  6. Het makkelijkst meet je eerst bij de claxon zelf, onder de motorkap. Even het zwarte kunststof plaatje boven de grille en evt. de grille zelf demonteren, kan je er zo bij.
     
  7. Thanx voor de uitleg, was even bang dat heel de bumper er af moest. Zal morgen even gaan meten.

    Gr. Peter.
     
  8. Gister alles nagekeken. Het relais schakelde goed en er staat ook spanning op de kabel naar de claxon toe. Als ik jullie bevindingen dan zo lees heb ik dus te maken met dat de claxon x
    Zelf stuk is? Iemand een idee wat dat nieuw kost? Of kan ik beter naar de sloop?

    Gr. Peter
     
  9. ik zie bij onderdelenlijn 10 a 15 euro.
     
  10. Heb hem gevonden op de sloop. Uit een C Max gehaald. Nu heb ik een 2- tonige claxon :-)
     
  11. Dat is die van de focus 2 toch ook??
     
  12. Is dat bij de Focus 2 niet hetzelfde als bij de Focus 1, dat de ambiente een 1 tonige claxon heeft?
     
  13. Nee mijn claxon was 1 tonig en het is op papier inderdaad een Ambiente. Deze klinkt echt veel beter.
     
  14. Claxon

    Ik heb even in de schuur gekeken en ik heb hem hier thuis voor je
    Prijs is 5 euro
    Belvme even als je interesse hebtvop nummer 06-24141249
     
  15. De claxon is in augustus al vervangen Hans;)
    Welkom trouwens.
     
  16. #16 Grease monkey, 27 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2013
    wat er vaak gebeurd is dat het membraam vastzit door weinig gebruik, wat wij altijd eerst proberen is het schroefje aan de achterzijde eens was losdraaien en terug aan te schroeven, in de helft van de gevallen komt hij er terug door.
     
  17. Hans,

    dank voor je bericht maar zoals rfknol al verteld heb ik in augustus op de sloop een nieuwe gevonden.

    Gr. Peter.
     

Deel Deze Pagina