1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De vergeten kunst van het knipperen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 9 mrt 2015.

  1. Ik zie ook regelmatig beroeps chauffeurs tegen die hun knipperlicht niet gebruiken.

    Ook zijn er genoeg landen waar ze daar nog nooit van gehoord hebben.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  2. Met meer als een miljoen km aan autorijden gebruik ik mijn knipperlichten nog steeds waarvoor ze bedoeld zijn.

    Alleen op een rotonde doe ik m niet aan voor linksaf. Gewoon voor de volgende afrit naar rechts.

    Spiegels zet ik zo neer dat ik maar een fractie van mijn auto zie. Zo is de dode hoek het kleinst en met parkeren hoef je maar een beetje te bewegen om je achterkant te zien.
     
  3. wat zal ik daar eens op zeggen Mike,
    ze kunnen dan wel uit die landen komen en op een vrachtwagen rijden maar dat betekent niet dat ze beroepschauffeur zijn :lol:
     
  4. En dan? Is dat een excuus om het zelf ook maar niet te doen?
     
  5. ...óf iedere verkeersdeelnemer weet dan ineens wél dat pientere pookje te vinden... Al was het maar voor dat ene opvoed-moment.
    Voor mij zijn rotondes Russisch roulette geworden. Alleen truckers zijn steevast degenen die goed en op tijd zichtbaar maken wat ze gaan doen en krijgen dan ook alle tijd en ruimte van me. Voor alle overige verkeer is het maar afwachten. En tijdens dat afwachten bedenk ik me dan of mijn uitspraak 'hoe groter de bak, hoe groter de zak' bewaarheid wordt. 9 van de 10 keer anticipeer ik goed. :nocheer:
    Toen ik lang geleden voor mijn roze papiertje mocht gaan oefenen, was de belangrijkste opmerking van mijn instructeur "voorspelbaar weggedrag aanleren". Zoveel jaren later is (op tijd) richting aangeven dus een automatisme geworden. Of ik nou alleen op de weg ben of niet. Handig hoor.
     
  6. als ik nachtdienst heb geef ik ook richting aan, ook al is er niemand op de weg.....:D
    betrap mezelf er wel eens op dat zelfs met een afbuigende bocht (voorrang) ik richting aan geef, maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig :loco:
     
  7. Ik gebruik eigenlijk altijd me knipperlichter, maar ook ik mis af en toe het hendeltje als ik het stuur rond draai

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  8. Ik stoor me er totaal niet aan...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  9. ik stoor mij er ook niet aan, ik verwonder.....
    als je dit al niet eens kunt, hoe zijn die mensen in godsnaam aan een rijbewijs gekomen.
     
  10. Zoals ik al zei, was er zelf ook eerst heel laks in. Tegenwoordig ben ik er wel vrij netjes in, soms ook gemakzuchtig maar wel aan (zoals het voorbeeld dat ik gaf op de A2 naar A79 naar afrit Geleen). Ook ik vergeet het wel eens, blijf menselijk en mensen vergeten nou eenmaal soms dingen.

    Maar wat ik ook al aangaf, er zijn ook mensen die hun knipperlicht gebruiken voor andere dingen dan waar ze voor bedoeld zijn. Een beetje het op de kast proberen te jagen van medeweggebruikers. En los van knipperlichtcriminaliteit zijn er echt nog wel ergere dingen. Als iemand die een knipperlicht vergeet niet wegwaardig is, dan mogen ze ook de bumperklevers, onnodig linksrijders, mensen die harder dan 20km/u over de limieten gaan, mensen die 50 op een 80 weg rijden, roodrijders, verdrijvingsvlak inhaalkapiteinen, doorgetrokken streep inhalers, rechts inhalers, vluchtstrookrijders in een file, mensen die telefoneren achter het stuur, mensen die een file zien bij een stoplicht voor linksaf en dus maar de middenbaan aanhouden om op het einde pas bij de file vor linksaf in te voegen, mensen die kranten, boeken, kaarten en dergelijke lezen (Afsluitdijk toen deze terug ging naar 100km/u als ik mij niet vergis), en mensen die hun auto zo in een straat parkeren dat er tussendoor komen vrij lastig is, ook meteen het rijbewijs op nonactief zetten.

    Edit: geen persoonlijke aanval hoor Gerard ;)
     
  11. Je vergeet de mistlamprijders (voor/achter) nog..
     
  12. En dat denk ik dus bij die overal harder rijden dan is toegestaan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  13. Mistlamprijders voor heb ik eigenlijk geen problemen mee. Die mistlampen horen eigenlijk zo ver mogelijk onderaan de neus en behoren ook recht naar voren te schijnen, niet omhoog zodat het anderen verblind en in geval van mist jezelf ook verblindt.

    Ben er zelf ook eentje van hoor, als ik mistlampen voor heb, staan ze graag aan. But fair enough, mijn rijbewijs ligt als ze al die andere mensen pakken ook voor gratis af te halen!

    Mistlamprijders achter vind ik inderdaad ook een kleine frustratie
     
  14. #134 FordBoches, 6 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2017
    Ik erger me zelf aan: mensen met een nieuwere auto voorzien van dagrijverlichting, die in het donker rondrijden zonder licht aan... Kom je 2 felle lampen tegen en van achter is het donker.
    Los ervan vind ik die dagrijverlichting niet echt zinnig, en brengt het bovenstaand ''gevaar'' (domheid) ook nog met zich mee.

    En om een of andere reden raak ik gefrustreerd als ik aftermarket wieldoppen zie :) :) Vreselijk... ik rijd nog 10x liever zonder wieldoppen rond.
     
  15. :schater: ja die wieldoppen zien er vaakt echt niet uit.

    Mbt de dagrijlampen ben ik het helemaal met je eens. Mensen denken daardoor niet meer na over de staat van hun auto.
    Ik meen gehoord te hebben dat ze "in Brussel" bezig zijn om automatische verlichting verplicht te stellen. Beetje jammer dat daar nog een tijd overheen zal gaan en er dus nog een heleboel mensen zullen rondrijden met alleen de drl aan.
     
  16. Als ik dit allemaal zo lees, zijn hier alleen maar voorbeeldige chauffeurs die zich altijd aan de regels houden.... Uhuh.
    Roomser dan de paus zeker.
     
  17. :schater:

    Om ontopic te blijven, ik gebruik altijd m'n knipperlicht, zoals ik geleerd heb. Niets irritanter dan wachten bij een drukke rotonde en men geeft geen knipperlicht voordat ze voor je afslaan. Je ziet toch iemand staan wachten?:nocheer:
     
  18. hier in Zoetermeer zijn nogal wat Y-splitsingen omgebouwd tot rotonde.
    hoe dan ook, als je komt aanrijden kun je 2 kanten op, links of rechts toch?
    waar voorheen je bij de Y-spiltsing netjes links of rechts richting aan gaf doen ze het nu alleen nog maar als ze de rotonde verlaten (als ze het al doen)
    het zal wel zo horen maar ik vind het maar onduidelijk en het komt de doorstroming ook niet echt ten goede.

    en roomser dan de paus?
    nee echt niet hoor Marco, ook ik maak veel KM en ben ook maar een mens.
    het belangrijkste wat ik doe als ik een fout maak is proberen om mijn excuus te maken tegen degene die ik op dat moment benadeel.
    dat zet vaak de boosheid van de ander om in berusting en begrip.
     
  19. Wie de schoen past, trekke hem aan ;)
    Mijn mening is; leven en laten leven. Ik ben zeker geen saint in het verkeer.
    Ik rij weleens te hard, knipperlicht ben ik ook vast weleens vergeten en zal ook weleens tekort op de bumper hebben gezeten. Wanneer mensen onbewust een fout maken en ze hebben het uiteindelijk door, dan vind ik het al lang prima. Maar als je willens en wetens anderen gaat irriteren of zelfs in gevaar brengt, daar kan ik wel geïrriteerd om raken.
     
  20. +1

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina