1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De vergeten kunst van het knipperen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 9 mrt 2015.

  1. Zou de ANWB er iets meedoen als ik ze aanschrijf? Een of andere campagne op billboards en radio en tv? Van mij mag het!
     
  2. De ANWB had laatst wel iets over het knippergedrag in de Kampioen staan dacht ik. Maar ik ben bang dat dat toch wat te weinig gelezen wordt.
    Ik ben zelf wel voorstander van een opfriscursus voor elke rijbewijshouder. En als het niet goed genoeg is, rijbewijs niet verlengen :mrgreen:
     
  3. Dan kan 99% hem dus inleveren.
    Ik.moet eerlijk zeggen ik knipper dus echt nooit... noem het maar laks.

    Er zijn wel ergere dingen

    Bumperkleven , hard rijden en zo kan ik nog wel een tal van dingen opnoemen.
     
  4. [irritatiemodus aan]dus omdat anderen ergere dingen doen hoef jij je ook niet aan de regels te houden? :loco:

    ik ben blij dat ik bij die 1% hoort, ik ben taxichauffeur en dat roze pasje is dus mijn 'diploma' en ik durf hier wel te zeggen dat ik goed ben in mijn vak

    ik hoop dat jij ook niet zo laks met jouw baan omgaat (zal je baas leuk vinden)[irritatiemodus uit]
     
  5. Er zijn altijd ergere dingen... Ik vind dat je je zelf en anderen (inzittenden, mede weggebruikers) onnodig in gevaar brengt. Knipperen is het belangrijkste instrument om aan je omgeving te laten wat je van plan bent. Niet iedereen is even oplettend...

    Het zou knap lullig zijn als je een ernstig ongeluk krijgt alleen omdat je niet knippert.
     
  6. Dan behoor jij niet bij de groep taxi chauffeurs. Waarom taxi chauffeurs zo'n goede naam hebben.

    Over het algemeen gezien houden die zich ook totaal niet aan de tegels.
    En nee ik praat mijn gedrag niet goed hoor
     
  7. Dat vind k nou ook van hard rijden of bumper kleven. onnodig links rijden en nog een tal van zaken...
     
  8. Dat veel mensen hun rijbewijs dan kunnen inleveren ben ik mij bewust van. Maar als ik even kijk naar de chauffeurs van bussen en vrachtwagens, die moeten elke 5 jaar 35 uur nascholing (waarvan 7 uur praktijk) hebben gevolgd anders verloopt de geldigheid van hun rijbewijs. Zo zou het veiliger moeten worden.
    Alleen vergeten ze daar in Brussel 1 grote groep die ook op de weg zit en nooit nascholing hoeven te hebben.
    Ik ben het met je eens dat geen richting aangeven over het algemeen minder gevaarlijk is dan te hard rijden of voorrang nemen ipv geven. Maar je hebt maar 1 fietser of voetganger nodig die niet weet dat jij afslaat en die ligt er onder met alle gevolgen van dien.
    Binnenkort ga ik een dashcam aanschaffen voor in de vrachtwagen. Dit omdat me de afgelopen 3 weken al 4 keer is overkomen dat mensen boos op mij worden omdat zij de regels niet volgen.
     
  9. Maar dat kan je dus ook hebnen als je te hard rijdt.en ze jou snelheid verkeerd inschatten.

    En die met die witten plaaten zullen we maar hellemaal niks over zeggen.....
     
  10. Dus omdat een ander een grote fout maakt laten we dat knipperen maar achterwege?

    Mijn rij instructeur zei altijd, wees duidelijk wat je wil en waar je heen wil, dan kunnen anderen rekening met je houden.. En heb vaak zat inderdaad meegemaakt dat ik keurig de ruimte kreeg met mijn combinatie van 15 meter.
     
  11. Klopt helemaal, als ik op een rotonde aankom en ik zie (door het knipperlicht) dat een vrachtwagen de rotonde wil verlaten wacht ik een stukje voor de rotonde zo dat hij de ruimte heeft. Zo zie je maar hij heeft wel degelijk nut.

    Ik begrijp dat ik het straks rustig krijg op de weg, ik hoor namelijk ook tot die 1%. Vind geen richting aan geven naast dat het gevaarlijk is gewoon asociaal. Lekker aan je zelf denken. Ik ga die kant uit en dat het handig is voor een ander te weten wat je gaat doen, ach niet mijn probleem! Goed plan [MENTION=3311]rfknol[/MENTION], gewoon innemen!:thumbs:
     
  12. En te hard rijden is zeker niet asociaal?
     
  13. wanneer heb jij voor het laatst in een taxi gezeten? ;)

    ik heb nu een paar keer op zaterdagnacht gereden en ineens hebben we een overvloed aan taxichauffeurs in Zoetermeer.
    allemaal van die medelanders (uit Den haag en Rotterdam) die met hun handjes niet van de vrouwen af kunnen blijven en voor een (te) lage prijs rijden tot dat ze voor de deur staan en je het 3 dubbele kan afreken.
    nee dat zijn geen taxichauffeurs maar idioten die met blauwe platen rondrijden net zoals in de meeste andere grote steden rondcrossen.

    maar, dit heeft allemaal niks meer met knipperlichten te maken maar ik moest het ff kwijt :D
     
  14. Nee onze grote "vrienden" met witte platen is ook niet wat je wil. Hoewel er ook aardig wat oostblokkers op auto's met gele platen rijden.
    Helaas kwam ik laatst weer eens iemand tegen (ik was bezig om zo'n witte plaat in te halen) die het nodig vond om de Pool te treiteren na het inhalen. De Pool reed 76 op de snelweg en een automobilist (NL) was het daar blijkbaar niet mee eens. Hij sneed de Pool af en ging daarna in de remmen. Hij hield er alleen geen rekening mee dat de vrachtwagens erachter daar ook ernstige hinder van ondervonden. Dat vind ik dan ook weer te ver gaan. Laat ze rustig rijden en ga vooral geen rare dingen met die gasten uithalen. Je weet niet of ze nuchter zijn of voldoende rust hebben gehad. Om over de staat van de vrachtwagen nog maar te zwijgen.

    Ik geef ook regelmatig richting aan op plaatsen waar het in principe niet hoeft, maar ik het zelf duidelijker vind als er wel richting wordt aangegeven (rotondes, doorgaande weg buigt af en zo).
     
  15. Waar zeg ik dat?

    Sorry dat ik jet zeg maar je neemt het wel heel persoonlijk, ik zie je jezelf steeds verdedigen, ik zeg je naam toch nergens [MENTION=16287]mikerosauer[/MENTION].
     
  16. Ik vond het ook heel asiociaal als men het knipperlicht niet gebruikt. Men verwacht, want dat is immers een vereiste bij het rijexamen, dt je aangeeft als je van richting verandert. Het MOET dus. Hard rijden MOET niet, dus die vergelijking gaat niet op;)

    Laat gewoon zien wat je gaat doen, je brengt een ander onnodig in een situatie die misschien raar kan aflopen omdat hij niet verwacht dat jij ineens van richting verandert.

    Er wordt altijd gezegt; spreek elkaar aan op gedrag, bij deze dus ;)
     
  17. Hoezo gaat die vergelijking niet op je MOET je toch ook aan de snelheid houden.

    En nee ik voel me niet aan gesproken.
    En ben ook niet van plan me rijstijl aan te passen [emoji1]
     

  18. Wat ik me dan wel afvraag, als jij voor een drukke rotonde staat en er komen 3 auto's aan die er afgaan zonder dat aan te geven, baal jij dan niet dat jij voor Jan L.. staat te wachten?
     

  19. Bovenstaande zegt genoeg over jezelf...
     
  20. #80 mikerosauer, 26 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2016
    Kan ik me dus niet druk overmaken.
    En tegenwoordig gebruikt bij niemand het je bent het bijna gewent
     

Deel Deze Pagina