De ST gaat 2 dagen uit logeren (airco probleem)

Discussie in 'Electronica' gestart door Ruud_ST, 1 jun 2007.

  1. Een paar weken terug heb ik de ST naar mijn dealer gebracht voor wat garantiewerk nl.

    1. sideskirt rechterkant liet los
    2. stank uit de airco
    3. schokken van de auto wanneer de climate control aan staat

    Punt 1 en 2 zijn netjes verholpen maar over punt 3 wilden ze eerst contact opnemen met Ford.

    Op het oude forum heb ik dit probleem al eens aangehaald, en het lijkt erop dat alle ST's met climate control daar last van hebben. De meeste zeggen ook dat er niets aan te doen is. Maar goed, ik denk ik meld het gewoon en ik zie wel wat ze doen. Vandaag werd ik dus gebeld door mijn dealer met de mededeling dat ze mijn auto voor 2 dagen in willen plannen. Dat wordt dan 13 en 14 juni.
    Mijn dealer heeft van Ford een aantal dingen doorgekregen om te proberen het schokken te verminderen (al blijf ik hopen dat het opgelost kan worden ;-)). Men gaf aan dat ze misschien in 1 dag klaar zijn maar met 2 dagen hebben ze wat speling. Wat ze precies gaan doen weet ik nog niet maar dat vraag ik zodra ik hem weer op kan halen.

    Voor diegene die erin geïnteresseerd zijn zal ik hier de bevindingen posten.
     
  2. Je krijgt toch wel een focus CC of ST als leenauto mee of niet??? :P
     
  3. Ik heb om een S-Max gevraagd maar dat zat er niet in. Ik heb aangegeven dat het mij niet uitmaakt zolang het maar geen Ka is.
     
  4. En nu maar hopen dat ze niet 500 KM gaan proef rijden :roll:
     
  5. Ze moeten natuurlijk wel een aantal keren proefrijden. Uiteraard schrijf ik de km-stand op van te voren. Ze moeten het niet te gek maken ;-)
     
  6. Wil het graag weten!
     
  7. Esther wil weten wat er mis is met een KA?? :evil: :evil: :evil: :wink:
     
  8. Nou uhhhh....hoe praat ik mij hier nou weer uit.... eigenlijk niets. Prima autootje hoor....voor een vrouw ;-)
    Er zitten ook best voordelen aan een Ka. Als hij vies is hoef je hem alleen maar ff onder de kraan af te spoelen :twisted:
     
  9. :dance: :woohoo: :schater: :lol!: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
     
  10. De ST is weer terug.
    Als eerste het "verwachte" slechte nieuws. Het probleem is niet verholpen.
    Maar mijn dealer heeft het nu uitstaan bij de "hotline" en in Keulen.
    Ze hebben het vermoeden dat het om een software probleem gaat. Wat hebben ze gedaan:

    1. de standaard CFK-handelingen zijn uitgevoerd (drukproeven, vacumeren, vullen, installatiecontrole en controle op lekdichtheid)

    2. aan de computer gehangen om uit te lezen wat er precies gebeurd bij het in- en uitschakelen van de compressor. Hieruit vermoeden ze oa dat het om een software probleem gaat. Kan het niet goed uitleggen maar ze zien tijdens het in- en uitschakelen van de compressor bepaalde zaken veranderen (inspuiting, timing o.i.d.).

    3. bij een dealer in de omgeving een ST gezocht en gevonden om te kunnen vergelijken. Ze mochten hiermee rijden om te vergelijken. Geconstateerd is dat deze exact hetzelfde probleem heeft

    4. contact gehad met Ford NL en Ford in Keulen. Daar werd verteld dat dit probleem niet bekend was :roll: . Ook mijn dealer vond dit vreemd omdat ze dit zelf bij 2 ST's hebben opgemerkt en de door mij aangeleverde topics van een aantal fora toch anders doen vermoeden. Dit heeft hij ook aangehaald bij Ford maar (ff kort door de bocht) daar kan men niets mee. Alleen meldingen die via een dealer komen worden behandeld. Mijn dealer geeft ook aan dat er vaak weinig tot niets gedaan wordt indien het aantal meldingen onder de 50 stuks per land blijft. Bij de ST zal dit getal waarschijnlijk anders zijn. Belangrijk blijft dus dat met het meld bij de dealer

    Verder vertelde mijn dealer dat ze bij Ford toch iets verder zijn gekomen en er is iets van een GCR (weet niet of ik de juiste afkorting typ) uitgegaan. Een Global nogwat report. Wat dit precies inhoud weet ik niet maar het heeft er iets mee te maken dat het nu overal bekend wordt zodat men het onder die noemer kan melden ofzo.
    Ze blijven het nog even warm houden bij Ford. Mocht ik meer horen dan meld ik het hier.

    Aan andere ST rijders die hetzelfde probleem hebben: ga het in ieder geval melden en zorg ervoor dat ze dit ook doorgeven aan Ford.
    Indien iemand nog andere dingen te melden heeft die door jou dealer zijn getest plaats het dan in dit topic.
     
  11. Bedankt voor het uitgebreide verslag, ga morgen naar de Ford ,we hebben een " uitnodiging" gehad om de nieuwe Mondeo te bekijken (maar ga als het mooi weer is ook een proefritje vragen in de CC (gewoon voor de lol :P ) dan zal ik het ook gelijk eens even vragen of zij ook al van andere klachten hebben gehad. Vertel ze ook mijn klacht .
    Laat het je nog wel even weten .

    Grtz STevie
     
  12. Beetje vreemd dat er niets bekend is.....
    Toen ik de ST kocht raadde mijn dealer automatische airco af ivm met deze "problemen".
    Dit was vorig jaar ergens in mei. :roll:

    Maar misschien werken de mensen bij Ford ook langs elkaar heen.
    Ben wel benieuwd wat er verder gaat gebeuren.
    Op engelse forums hebben ze het hier ook over en daar rijden heel wat meer ST's rond dan hier. :lol:
     
  13. Mijn ST gaat a.s. dinsdag naar de dealer voor zijn jaarbeurt. Als klacht heb ik het inhouden/schokken van de auto tijdens het rijden met ingeschakelde airco (climate control) aangegeven. Ze zouden er aandacht aan schenken. Wordt dus na dinsdag a.s. vervolgt.
     
  14. Dit heb ik ook verteld. Mijn dealer is zelf wel overtuigd maar Ford NL geeft die opmerkingen. Ik vind het ook erg vreemd dat ze melden dat men hier niet van gehoord heeft als je ziet hoeveel mensen met ST's aangeven dit probleem te hebben
     
  15. Nou das mooi beroerd ruud. Ik hoop dat er tco echt een oplossing voor komt. Is er ook een tuner die je zou kunnen helpen met dit software probleem? Desnoods opkosten/garantie van de dealer?

    Rica kent deze motor van haver tot gort, je kunt altijd eens horen wat zij ervan zeggen?

    Ik snap dat je wilt dat Ford dit oplost, maar ja, die zijn er nog niet aan toe...
     
  16. zolang ford betaalt :D:D:D
     
  17. Afgelopen vrijdag zijn we even naar de Mondeo gaan kijken (idd niet zo geweldig met het plastic "houten" dashboard , maar ja smaken verschillen ! )
    Ook heb ik gelijk even de klacht van de airco aan gegeven maar er was bij hun niets bekend ??
    Er was wel een klant in Brielle of Hellevoetsluis die zo`n dergelijk probleem had als ik maar na onderzoek hadden ze nog niets kunnen vinden (wordt vervolgd )
    Mijn :st: gaat 4 juli bekeken worden ,hij wil niet zomaar op "geruchten" af gaan maar zelf onderzoeken wat het zou kunnen zijn
    We wachten dus maar even af, hij zou wel bij Ford gaan informeren of er meerdere klachten zoals dit zijn

    Ga wel even vragen of ik een CC mee kan krijgen, (er moet toch reclame gereden worden , toch ??
    en uiteindelijk ben ik m`n :st: je een dag kwijt :lol: )

    STevie :cheer:
     
  18. Bedankt voor het verslag.
    Met een paar maandjes gaat mijn ST voor onderhoud naar de garage en zal het dan ook aangeven.
    Heb afgelopen vrijdag even de nieuwe Mondeo gezien, denk in Titanium uitvoering.
    Wat een pimpbak van binnen zeg!
    Daar moet ik erg aan wennen al scjijnende/schitterende zilver of chroom op het stuur en in het dashbord.
    Vreselijk groot scherm midden tussen de tellers, zelfs zo groot dat 1 van de tellers maar voor de helft is (toerenteller meen ik).
    Vind het verder een mooie auto maar dit is erg wennen.
    Beetje hoerig komt het over... :wink:
     
  19. Mijn ST is weer terug van onderhoud. Helaas ook zonder oplossing voor het probleem van het inhouden tijdens rijden met ingeschakelde airco.
    Mijn dealer geeft gewoon eerlijk aan dat het een bekend item is maar dat er niets aan te doen is. De nieuwste ontwikkeling is dat er gewerkt wordt aan een systeem dat de drukverschillen in het airco systeem moet opvangen waardoor dit euvel ondervangen zou moeten worden. Het is echter geen oplossing voor auto's met bestaande systemen.
    Overigens weet ik uit eigen ervaring dat het zich bij ander merken ook voordoet. Echter bij de Focus ST lijkt het verschijnsel wel behoorlijk sterk. Mijn vorige auto, een Mondeo ST220, had het ook maar nauwelijks merkbaar.
    Overigens; heeft iemand connectie's bij Volvo ? De motor is immers afkomstig van Volvo en gelijk aan die van de Volvo S40 T5. Misschien dat daar het euvel ook bejend is ?
     
  20. Nou, dan ben ik benieuwd wat Ford nu gaat zeggen. Als ze nu nog zeggen er nooit van gehoord te hebben of geen klacht van binnen hebben gekregen, staan ze dus glashard te liegen.
     

Deel Deze Pagina