De S-max van Gert jan HIJ IS VERKOCHT !!!!

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Gert jan, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De bedoeling is om het allemaal zelf te doen (en dat gaat ook wel lukken)
    ik heb er zaterdag 21-4 voor ingepland en dat moet ook wel te doen zijn :cool:
     
  2. Oke, wel heel makkelijk dat je het zelf kunt hoor.
     
  3. Dat gaat allemaal wel lukken op 1 dag. Je hebt de ruimte, brug en gereedschap ervoor. Komt best goed.
     
  4. Goed bezig!kan e S-max weer even vooruit.
     
  5. Goed bezig Gert Jan!!! Suc6 volgende week, maar gaat vast helemaal goed komen
     
  6. Goed bezig Gert jan :thumbs: eindelijk tijd voor je eigen auto.
     
  7. Mooi als je de kennis, kunde en een brug hebt om het zelf te doen :thumbs:

    De blokken/schijven achter kunnen nog lang mee?
     
  8. achter is nog niet aan vervanging toe
    Voor eigenlijk ook nog niet maar als ik 2x sterk heb geremd dan begint het wat te trillen.
     
  9. perfect ,hoef verlopig deen andere auto te kopen, als je het zelf allemaal kan:mrgreen::mrgreen:
     
  10. Top conditie voor het chippen. Ook ff oliefilter en olie meenemen?
     
  11. tuurlijk nieuwe olie en een filter.:rock:
     
  12. ideaal dat je dat gewoon zelf kan doen. Scheelt een hopen knaken.
     
  13. Vandaag dus het onderhoud uitgevoerd :rock:

    eerst de oude remmen eraf en de naven ontdaan van roest.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    daarna de olie afgetapt en nieuwe erop samen met een nieuw filter.

    toen aan de dist.riem begonnen en gedemonteerd

    de waterpomp ook gedemonteerd en deze heeft al een beginnend lek
    ben ik ff blij dat ik deze ook gelijk ging vervangen :cheer:

    [​IMG]

    oud en nieuw

    [​IMG]

    hier de nieuwe dist. riem en looprol en spanner

    [​IMG]

    dit ook weer gemonteerd

    daarna het brandstoffilter en de koelvloeistof vervangen
    toen begon de ellende ;)
    ik had al is gehoord dat de tegenwoordige diesels slecht zich zelf ontluchten
    daarom had ik het nieuwe brandstoffilter gevuld met diesel en gemonteerd
    toch sloeg de motor aan en viel meteen weer uit :nocheer:
    heb toen geprobeerd het filter verder te vullen met brandstof door het ontluchtingsgaatje maar dat had geen effect.
    daarna nog geprobeerd met aanslepen maar ook dat had geen effect.
    toen maar in de telefoon geklommen en Frank (monteur bij Ford) op zijn 06 gebeld en het probleem voorgelegd
    ik kreeg het advies om de brandstofleiding op de pomp los te halen en druk op de tank te zetten zodat alle lucht uit de leidingen gedrukt word
    ook kon ik zo brandstof in de pomp laten lopen
    na dat ik dit gedaan had was het starten en lopen :cheer:
    omdat ik onder een tijdsdruk stond (Dochter heeft de auto nodig) heb ik verder geen foto's gemaakt

    als het goed is komt deze week nog een k&n filter binnen en ga ik die dan nog monteren en dan ben ik helemaal klaar voor 28-4 de tuningsmeeting :cheer:
     
  14. Dat je daar nog tijd voor hebt met al die spuit klussen. Lol
     
  15. Dochter? daar heb je toch een pinda voor?

    Mooi werk verder!
     
  16. Ja Koos maar ze gingen met een groep van 16 mensen weg en wouden dat graag in 3 auto's doen vandaar de 7zitter mee.
     
  17. Goed bezig Gert jan :)
     
  18. Mooie klus weer Gert Jan.
     
  19. Mooie klus Gertjan, kannie er weer even tegenaan.
    Welke pk's en nm's gaatie naar toe?
     
  20. Goed bezig Gert Jan:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina