Inderdaad! En dan zeg ik er altijd bij.... [YOUTUBE]Ix6Ol6bcjMA[/YOUTUBE] Hier mijn inspiratiebron! [YOUTUBE]hIwBFfp01LM[/YOUTUBE]
Zo zachtjes aan ben ik lekker bezig om de 325ti compact helemaal mijn auto te maken. Ik ben echt ontzettend blij met de BMW. Op papier ben ik dan wel een stap achteruit gegaan. En toch, toch vind ik de 325ti een fijnere auto. Ondanks dat het E46 model vele jaren ouder is, is de afwerking mooier dan een Focus, techniek net zo modern en de RWD is eigenlijk gewoon lekker. Door de achterwielaandrijving ben ik helemaal heppy hoe de compact zich gedraagd door de bochten op snelheid. Dan daarbij ben ik eigenlijk best blij dat ik van de turbo af ben. Met turbo rijden is echt lekker, want je hebt altijd koppel. Maar je word gewoon arrogant in het verkeer want je komt er altijd wel voorbij EN je rijd ook altijd te hard (althans, ik wel). Eigenlijk precies hetzelfde wat Joost aangaf toen hij in zijn Focus 3 stapte. Het hitzige van de ST is eigenlijk onprettig, maar dat realiseer je je op het moment dat je de auto hebt verkocht. De 2.5 vijfcilinder met fluit was geweldig, maar met de 2.5 6cilinder vermaak ik mij best prima. Inmiddels heeft de auto compleet een poetsbeurt gehad waardoor hij glimt als een zonnetje. Voor mijn gevoel rijd de auto daardoor als nieuw.... Deze stappen heb ik gedaan. 1 - Wassen - BMW Shampoo en Washmitt 2 - Clayen - Bilthamber en Meguiars consumenten clay + Last Touch (1:1) 3 - Grof Polijsten want dat was echt nodig na 10 jaar! 4 - Waxen 1 Autoglym extra gloss protection 6 - Waxen 2 Poorboys Paste Wax 7 - Wheelwax voor de velgen 8 - Carlack68 verzegeling voor de ramen (geweldig spul!) 9 - Leather cleaner en polish voor het half leer. Het polijstwerk heeft Redwagon voor mij gedaan. Dus bij deze: Bedankt Redwagon!! Jammer genoeg regende het afgelopen week zoveel dat ik niet eens de gelegenheid heb gehad om een paar gave foto's te schieten, de auto staat er nu zo netjes bij... Al vind ik het wel geweldig om overal druppels op de auto te zien. Of ben ik daar de enige in die het niet erg vind dat z'n pas gepoetste auto nat word? :gek: Maargoed buiten de poetsbeurt heeft de 325ti nog een mooie mijlpaal bereikt! :W Ook heb ik een stalen 7Jx16 ET34 wielset te pakken gekregen. (net een wat beredere set) Dit voor mijn 205/55 16 winterbanden die ik onder mijn Focus ST had. Dus voor de winter ben ik vast voorbereid. Ook heb ik op mijn werk de climate control laten afzuigen en weer weer op druk gezet met R134A. Na 10 jaar zat er nog 450gr van de 750gr in het systeem. Dus dat was nog redelijk lijkt mij zo... Zodra ik de kans heb, en het is mooi weer, ga ik met mn DSLR en statief op pad om een paar plaatjes te schieten. En post ik ze hier voor de liefhebbers.... Plannen heb ik nog wel. Nog steeds moet de CDV eruit en ik wil de bakolie laten verversen. Ik vind de bak te hakerig schakelen voor een BMW... En eigelijk zou ik de voor en achterbumper willen laten de- en monteren. Want als je goed kijkt zitten die er gewoon scheef onder. En, dan kan tegelijkertijd 1 PDC sensor weer goed worden gemonteerd. Voor het mooi zit de sensor net iets te diep, dus als het gaat regenen dat blijft er nog een laagje water in het gat van de bumperlijst zitten en gaat de hoor je de bekende onondoorbroken PDC piep... To be continued!!
leuk verhaal weer Chris, fijn om te lezen dat het meer en meer jouw auto wordt ben wel benieuwd naar de foto's
Vanmiddag heb ik maar even een vluchtig fotoshootje gedaan.... DSC08258 by chrisvs28, on Flickr DSC08278 by chrisvs28, on Flickr DSC08273 by chrisvs28, on Flickr DSC08262 by chrisvs28, on Flickr DSC08282 by chrisvs28, on Flickr
Mooie foto's Chris... Vooral de eerste, mooie dreigende lucht en de kleur van je auto komt mooi naar voren daardoor...
Dat zijn inderdaad mooie foto's, zijn er ook al kiekjes van het interieur (m.u.v. die aan het begin van dit topic)?
Mooie foto's! Die achterkant met de foute lampen, het is niet sterk. Maar die snuit, met die lampen in de motorkap verwerkt... wauw!!! En dan de enige goede motor voor deze auto, dat moèt een fijn rijijzer zijn!!!
Jewel hoor! Helemaal uiterlijk origineel, origineel motornummer en al! Dat er een beetje meer inhoud inzit, dat kan niemand zien ;-) Komt gewoon de originele Kjet en alles weer op! originaliteit voor alles!
Het is niet sterk? Ik neem aan dat je de grijze achterlichtunits bedoelt. Ik laat het lekker zo. Ik vind het zelf niet eens zo verkeerd staan. En de rode/donkere achterlichten horen bij de facelift. Dus om de OEM gedachte in stand te houden.... Als er een ander blok ingaat. Dan plant ik er de 3.4S van ALPINA in. Veel fijner blok om kilometers mee te vreten.... @de rest: tnx voor de compliments...